Εκτός τροχιάς υλοποίησης μένουν οι πολυσυζητημένες επεκτάσεις στο δίκτυο του Τραμ και του Μετρό, λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει ως αποτέλεσμα την ανάσχεση σε προγραμματισμό και ένταξη σε κοινοτικά πακέτα χρηματοδότησης.

Στον "πάγο" βρίσκεται ήδη ο τελευταίος διαγωνισμός για τα έργα του Μετρό στην Αθήνα και αφορά τη σημερινή υπό κατασκευή επέκταση της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, ενώ η περίφημη Γραμμή 4 μολονότι εξαγγέλλεται από το 2005, δεν καταφέρνει να ενταχθεί σε φάση υλοποίησης.

Ήδη, τα τελευταία τρία χρόνια ταλαντεύεται μεταξύ ένταξης από δημόσιο έργο σε ΣΔΙΤ, καταγράφοντας μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις. Όταν ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 στον Πειραιά (πιθανόν το 2019) θα υπάρξει μεγάλη νεκρή περίοδος μέχρι να ενταχθούν και πάλι νέοι σταθμοί στο δίκτυο.

Στελέχη της κυβέρνησης τονίζουν ότι λόγω των οικονομικών συνθηκών της χώρας, καμία νέα επέκταση δεν θα δρομολογηθεί τουλάχιστον μέχρι το 2020.

Μέσα σε 11 χρόνια η μόνη επέκταση του τραμ ήταν αυτή από τη Γλυφάδα στη Βούλα μήκους μόλις 700 μέτρων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ακόμα μία επέκταση 5,4χλμ προς το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.

Συγκεκριμένα, η επέκταση προς Πατησίων "ναυάγησε" οριστικά όπως φαίνεται μαζί με το όραμα της Ανάπλασης Πανεπιστημίου, ένα έργο που θα έδινε "ανάσα"  στο εμπορικό κέντρο της πόλης. Η επέκταση προς Αργυρούπολη δεν μπορεί να συνεχιστεί καθώς είναι σε άμεση συνάρτηση με την ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού.

Μια και ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί πως και πότε θα ανατεθεί το έργο μπορεί οποιαδήποτε χάραξη να άφηνε εκτός Ελληνικού το μέσο, χωρίς καμία χρησιμότητα. Ενώ, οι επεκτάσεις προς Κερατσίνι, Καμίνια και Φρεαττύδα φαίνεται να μένουν στα χαρτιά, καθώς δεν έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια και κυρίως η χρηματοδότηση καθώς το νέο ΕΣΠΑ χαρακτηρίζεται από στενότητα χρημάτων.

 

Πού σταμάτησε

Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά έχει μήκος 7,5 χλμ και περιλαμβάνει 6 σταθμούς. Ας δούμε σε ποιο σημείο σταμάτησαν οι εργασίες:

- Σήραγγα. Εχουν διανοιχθεί 3,4 χλμ. Ο μετροπόντικας έχει σταματήσει στον σταθμό Νίκαιας για την απαραίτητη συντήρηση (που ελλείψει ανταλλακτικών δεν μπορεί να ολοκληρωθεί).

- Σταθμός Αγίας Βαρβάρας. Εχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του μεγαλύτερου μέρους του σταθμού.

- Σταθμός Κορυδαλλού. Εχει σχεδόν ολοκληρωθεί το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων και οι περιμετρικοί τοίχοι του σταθμού.

- Σταθμός Νίκαιας. Εχει σχεδόν ολοκληρωθεί η στεγάνωση του ανοιχτού ορύγματος (του "λάκκου" όπου κατασκευάζεται ο σταθμός). Προχωρά η κατασκευή του σταθμού που έφθασε στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

- Σταθμός Μανιάτικων. Εχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή σε ποσοστό 86%.

- Σταθμός Πειραιά. Ξεκίνησε - αλλά δεν έχει προχωρήσει - η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων.

Λύση στο παρά πέντε για να «ξεμπλοκάρει» το μετρό του Πειραιά

- Σταθμός Δημοτικού Θεάτρου. Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του ορύγματος και ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού.