Kάθε Οκτώβριο, στο πλαίσιο της Εκστρατείας Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Μαστού της Estee Lauder Companies πραγματοποιείται παγκοσμίως το πρόγραμμα Φωταγώγησης Σημαντικών Κτιρίων-Οροσήμων σε ροζ χρώμα με στόχο την ταχύτερη και ευρύτερη διάδοση της γνώσης για την πρόληψη.
Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν φωταγωγηθεί πάνω από 200 κτίρια-ορόσημα και μνημεία παγκοσμίου σημασίας σε 70 χώρες μεταφέροντας το αισιόδοξο μήνυμα ότι η ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ένα κτίριο-ορόσημο της πόλης και προστατευόμενο μνημείο από το 1980, στις 17 Οκτωβρίου θα αποτελέσει σύμβολο ελπίδας και θα μεταφέρει το σωτήριο μήνυμα της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης στο κοινό του Πειραιά, της Αθήνας, αλλά και σε όλο τον κόσμο.
Η Φωταγώγηση Σημείων – Οροσήμων
Η Πρωτοβουλία Φωταγώγησης Παγκοσμίων Μνημείων –Σημείων Οροσήμων της Εκστρατείας Ενημέρωσης ξεκινά το 2000 από την Evelyn Lauder, με σκοπό να αφυπνίσει την προσοχή στη σημασία της υγείας του μαστού και της έγκαιρης διάγνωσης. Την πρώτη χρονιά, 26 κεντρικά σημεία σε 22 χώρες φωταγωγήθηκαν συμβολικά με ροζ χρώμα, συμπεριλαμβανομένων του Empire State Building (ΗΠΑ), της Όπερας του Σύδνεϋ (Αυστραλία) και του Πύργου της Πίζας (Ιταλία).
Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν φωταγωγηθεί επάνω από 200 κτίρια-ορόσημα και μνημεία παγκοσμίου σημασίας σε 70 χώρες μεταφέροντας το αισιόδοξο μήνυμα ότι η ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ. Το 2010 η Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Μαστού δημιουργεί για πρώτη φορά ένα παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες με τίτλο «Τα περισσότερα Κτίρια-Ορόσημα που φωταγωγούνται για ένα σκοπό μέσα σε 24 ώρες». Ιστορικά αξιοθέατα όπως το Angel de la Independencia (Μεξικό), το Peninsula Hotel (Χονγκ Κονγκ), το Ζάππειο (Ελλάδα), το Burj Al Arab (Ντουμπάι) και το Κέντρο Ροκφέλερ (ΗΠΑ), φωταγωγούνται συγχρόνως μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 24 ωρών.
Στην Ελλάδα έχουν φωταγωγηθεί μέχρι σήμερα το Ζάππειο Μέγαρο, η Αγορά του ΟΑΚΑ, o Λόφος του Λυκαβηττού, το Δημαρχείο της Αθήνας, ο πύργος του ΟΤΕ στην Θεσσαλονίκη, το Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία στο Σύνταγμα, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η πλατεία Αριστοτέλους, ο Λευκός Πύργος και η Καμάρα στη Θεσσαλονίκη, το Ενετικό Φρούριο ΚΟΥΛΕ στο Ηράκλειο, το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο και η Πλατεία Σπιανάδα στην Κέρκυρα, το Κτίριο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού City Link, η Στοά Σπυρομήλιου και το Hilton Αθηνών
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το κτίριο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά θεμελιώθηκε στις 24 Ιουνίου του 1884. Το μεγαλοπρεπές οικοδόμημα έμελλε να αποδειχθεί ότι θα χαρακτηριζόταν, ως το κορυφαίο σωζόμενο ελληνικό θεατρικό κτίριο του 19ου αιώνα.
Το λευκό οικοδόμημα με το ναό-σχημο πρόπυλο και τις τέσσερεις λεπτές – χωρίς ραβδώσεις – κορινθιακού τύπου κολώνες στην πρόσοψή του, γίνεται σημείο αναφοράς της πολιτιστικής ζωής της πόλης τόσο στον 19ο όσο και τον 20ο αιώνα.
Μορφολογικά, έχει τις αναφορές του στην αμιγή κλασικιστική παράδοση και είναι επηρεασμένο από τη γερμανική σχολή που εκπροσωπούσε ο Ερνέστος Τσίλερ.
Η σκηνή του θεάτρου θεωρείται ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα δείγματα της εποχής μπαρόκ στην Ευρώπη. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, έδωσε πολιτιστική πνοή στον Πειραιά ενώ τα επόμενα χρόνια το όνομά του ταυτίστηκε με την ιστορία της πόλης και φυσικά την ιστορία της Ελλάδας.
Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, το Θέατρο αλλά και ο χώρος γύρω απ’ αυτό, κατελήφθησαν από τους Γάλλους στρατιώτες που συμμετείχαν στον αποκλεισμό της πόλης. Για δύο χρόνια φιλοξένησε μικρασιάτες πρόσφυγες καθώς η πόλη δεν είχε άλλες υποδομές για το σκοπό αυτό ενώ ο βομβαρδισμός του Πειραιά από τους συμμάχους στις 11 Ιανουαρίου του ’44, έπληξε μεγάλο μέρος του οικοδομήματος.
Ολόκληρη η ελληνική θεατρική και μουσική σκηνή έκανε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τόπο έμπνευσης και δημιουργίας. Στο φουαγιέ του θεάτρου το κοινό απόλαυσε τα έργα σπουδαίων συνθετών όπως ο Μενέλαος Παλλάντιος, ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Διονύσης Σαββόπουλος.
Σήμερα, μετά από τις εργασίες αποκατάστασης του 2008, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, έχει αποκτήσει μια εξαιρετική σκηνή, απόλυτα λειτουργική, ιδιαίτερου ύφους. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η μοναδική στην Ελλάδα και μια από τις ελάχιστες στην Ευρώπη, όπου διασώζονται – σε μεγάλο βαθμό – οι μηχανισμοί του θεάτρου μπαρόκ. Έχει αποκαλυφθεί πλήρως ο πλούσιος διάκοσμός του κι αναδείχθηκαν τα εξαιρετικά σχέδια του Ιωάννη Λαζαρίμου. Εντυπωσιακά είναι τα είκοσι τρία επιβλητικά θεωρεία του και βέβαια ο χώρος πάνω από τον θόλο της κεντρικής αίθουσας.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο θέατρο, ικανό να φιλοξενήσει θεατρικές και μουσικές παραστάσεις υψηλών προδιαγραφών αλλά και παράλληλες δράσεις, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην πολιτιστική ζωή της πόλης, συνδέοντας την Αθήνα με το πρώτο λιμάνι της χώρας αλλά και τον Πειραιά με τα λιμάνια της Μεσογείου.