Η ανταγωνιστικότητα των τιμών που είχε κερδίσει η Ελλάδα από την αρχή της κρίσης το 2010 έχει πέσει σημαντικά μετά τους δύο γύρους αυξήσεων του ΦΠΑ, τον Αύγουστο του 2015 και τον Ιούνιο του 2016, σύμγωνα με σημερινό note της Citigroup.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία για τις τουριστικές αφίξεις,  όπως επισημαίνει, αν και εξακολουθούν να διαμορφώνονται κοντά σε επίπεδα ρεκόρ, επιβραδύνθηκαν σημαντικά από το τέλος του 2015 (-3,8% ετησίως το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου του 2016 έναντι  +15,8% το 2015 και 23,9% το 2014).

Όπως τονίζει η Citi, μέρος της επιβράδυνσης μπορεί να συνδέεται με τις ανησυχίες γύρω από τις μεταναστευτικές εισροές κατά τους πρώτους μήνες του 2016, ωστόσο σημαντικό μέρος της πτώσης οφείλεται στην απώλεια της ανταγωνιστικότητας των τιμών.

Η Citigroup καταλήγει ότι η επιβράδυνση της τουριστικής δραστηριότητας είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν περιμένει επιστροφή του ελληνικού ΑΕΠ σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο β’εξάμηνο του 2016.