Έχοντας απορροφήσει ήδη ένα πακέτο αύξησης του ΦΠΑ και παλεύοντας με τα κύματα της γραφειοκρατίας, της υπέρογκης φορολόγησης, των απεργιών στον ΟΛΠ αλλά και της παντελούς έλλειψης αναπτυξιακού σχεδιασμού η ελληνική κρουαζιέρα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου…

Στην αρχή της τουριστικής περιόδου και με έντονες τις προκλήσεις τα έως τώρα δείγματα δεν είναι και τόσο ευοίωνα. Την ίδια ώρα η απεργία στον ΟΛΠ επιτείνει το πρόβλημα, καθώς ήδη δύο πλοία έφυγαν για Τουρκία, άλλα δύο για Λαύριο και Ελευσίνα, ενώ ένα κρουαζιερόπλοιο άλλαξε ρότα για Λαύριο.

Μιλώντας στο ependisinews.gr η CEO της Υδραϊκής Ναυτικής Εταιρίας, Άννα Μαρία Δρακόπουλου σκιαγραφεί τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην ελληνική κρουαζιέρα: «Αρχικά ο όρος ελληνική κρουαζιέρα με τη στενή σημασία της λέξης (πχ ελληνική σημαία) δεν υφίσταται, καθώς το περιβάλλον δεν ευνοεί.  Όσον αφορά την μονοήμερη κρουαζιέρα, υπάρχουν ακόμα  ρομαντικοί του κλάδου, που παρά τις αντιξοότητες παλεύουμε σε φουρτουνιασμένα νερά»

Το βάρος της φοροεισπρακτικής πολιτικής

Για την κ. Δρακοπούλου, που είναι η δεύτερη γενιά που κρατά στα χέρια της την εταιρία, είναι πολύ δύσκολο για μια επιχείρηση να αντέξει και να σταθεί, «πόσο μάλλον για μια επιχείρηση οικογενειακή, όπου δένεσαι με τους ανθρώπους κι όσο και αν επιτρέπεται να απολύσεις ή να μειώσεις μισθούς δεν το κάνεις». Και προσθέτει: «Μέσα σε αυτό το μείγμα πολιτικής, όπου σκοπός είναι η είσπραξη και ξεχνιέται παντελώς η ανάπτυξη, τα νέα μέτρα που έρχονται είναι τρομακτικά και δυσβάσταχτα. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον αστάθειας η ανάπτυξη είναι πολυτέλεια. Ο αγώνας μας είναι αγώνας επιβίωσης».

Ο πατέρας της Δημήτρης  Δρακόπουλος, ξεκίνησε με μεράκι και όραμα τη μονοήμερη κρουαζιέρα πριν από 20 χρόνια, επενδύοντας στις βαριές βιομηχανίες της Ελλάδας: τουρισμό και ναυτιλία. Με δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια και έχοντας ταξιδέψει πάνω από 2 εκατ. τουρίστες σαλπάρει αδιαλείπτως στον Αργοσαρωνικό και στα νησιά Ύδρα, Πόρο και Αίγινα.

«Κολλούν» οι βίζες στα ελληνικά προξενεία

Σήμερα, η ίδια καλείται να συνεχίσει το όραμά του με ένα πήχη που είναι πολύ ψηλά και μέσα σε ένα περιβάλλον πολύ δύσκολο:

«Παρά τις αυξημένες προσδοκίες και τα θετικά μηνύματα που πήραμε από τις εκθέσεις τουρισμού ανά τον κόσμο, η φετινή σεζόν δεν ξεκίνησε καλά. Σίγουρα ευθύνεται το μεταναστευτικό και οι εικόνες που προβάλλονται στα ΜΜΕ, αλλά και η μόνιμη δυσκολία που παρατηρείται στην έκδοση τουριστικής βίζας στα κατά τόπους προξενεία. Πιθανόν είναι επίσης να έχουν επιδράσει αρνητικά οι τρομοκρατικές επιθέσεις (Βέλγιο) και η πτώση του αεροσκάφους της EgyptAir»

Η μονοήμερη κρουαζιέρα εξακολουθεί να αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί στον ελληνικό τουρισμό, καθώς «δίνει την ευκαιρία αποδράσεων» ακόμα και σε εκείνους που για οικονομικούς κυρίως λόγους δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος των διακοπών.

SOS και από την ΕΕΚΦΝ 

Ωστόσο, δυσοίωνα είναι τα πράγματα και για την κρουζιέρα εν γένει:

Με αφορμή τα τελευταία περιστατικά στον Πειραιά η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και αναφέρει ότι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο λιμάνι, αναγκάζει τις διαχειρίστριες εταιρείες να εξετάσουν σοβαρά τη ματαίωση προσεγγίσεων στον πρώτο λιμένα της χώρας για χρονικό διάστημα που μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια και να προκαλέσει ακυρώσεις προσεγγίσεων και σε άλλους ελληνικούς λιμένες.

Μάλιστα τονίζει ότι σύμφωνα με τα τωρινά στοιχεία, η μείωση της κίνησης για το 2017 φαίνεται να είναι αισθητή και δεν θα πρέπει η σημερινή κατάσταση στον λιμένα Πειραιά να γίνει αιτία να υπάρξουν πλέον δυσάρεστες εξελίξεις.