Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης έδωσε σήμερα στο Κανάλι Ένα 90,4  και την εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση» με την δημοσιογράφο Λία Λάππα, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κώστας Κατσαφάδος.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του υπουργείου που ψηφίστηκε την Τετάρτη από τη Βουλή, ο κ. Κατσαφάδος τόνισε μεταξύ άλλων πως πλέον «υπάρχει ένας νόμος του κράτους όπου βλέπει κάτω από μία ολιστική λογική και όχι αποσπασματικά το ζήτημα της νησιωτικότητας», υπογραμμίζοντας ότι θεσμοθετήθηκαν τρία νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα βοηθήσουν προς την κατεύθυνση κοινωνικής ισότητας των κατοίκων των νησιών με εκείνους που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Τα εργαλεία αυτά, όπως ανέφερε ο βουλευτής της Α’ Πειραιά και Νήσων «θα συγκεντρώσουν όλους τους διαθέσιμους πόρους, είτε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από ευρωπαϊκά κονδύλια, για να γίνουν έργα υποδομής αλλά και αναπτυξιακά έργα σε σχέση με την τοπική οικονομία, αλλά και προγράμματα τα οποία θα ενισχύσουν την λειτουργικότητα μικρών, πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων ούτως ώστε να είναι βιώσιμες και ανταγωνιστικές».

Μάλιστα ο κ. Κατσαφάδος χαρακτήρισε ως εθνικό στοίχημα και εθνική απαίτηση την ενίσχυση των νησιών.

Ερωτηθείς για την δράση του υπουργείου Ναυτιλίας αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά, ο υφυπουργός υπενθύμισε ότι ο χώρος «με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης έχει πουληθεί στην COSCO και πλέον όλα τα έργα ανάπτυξης και υποδομής εκεί καλείται να τα πράξει η ιδιωτική εταιρεία, η οποία έχει καταθέσει ένα master plan, το οποίο περιμένουμε να δούμε τους περιβαλλοντολογικούς όρους και βρίσκεται στα δικαστήρια αναμένοντας να ολοκληρωθεί όλη αυτή η μελέτη για να δούμε πως θα αξιοποιηθεί το λιμάνι της πόλης μας».

Όπως έκανε σαφές, «το υπουργείο πλέον έχει εποπτικό ρόλο» τονίζοντας πως «ως υφυπουργός και ως βουλευτής η μόνη προσπάθεια που έκανα και θα συνεχίσω να κάνω, είναι μέσα από αυτή την επένδυση να μπορέσει να αποκτήσει η πόλη μου  και οι πολίτες όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη. Νομίζω ότι έχουμε αρχίσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο διαλόγου ανάμεσα στον Δήμο, τους τοπικούς φορείς και την COSCO για να μπορέσουμε να κεφαλαιοποιήσουμε όσο δυνατόν περισσότερα αποτελέσματα και για τους πολίτες και για την πόλη και για την τοπική οικονομία».

Σχετικά με το ζήτημα των υδατοδρομίων και υδροπλάνων, ο κ. Κατσαφάδος σημείωσε ότι «χρειάζεται δουλειά ακόμα», αφού όπως υποστήριξε «η προηγούμενη κυβέρνηση είχε παραπέμψει το θέμα στις καλένδες». Εξέφρασε ωστόσο την αισιοδοξία ότι θα επιλυθεί επί της παρούσας κυβέρνησης, με την απαραίτητη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, τονίζοντας την ανάγκη ύπαρξης επενδυτών.

Για το θέμα της διαχείρισης των αποβλήτων στην Δραπετσώνα από μία μόνο εταιρεία, ο κ. Κατσαφάδος αφού περιέγραψε τις ευρωπαϊκή οδηγία του 2017 η οποία προβλέπει επτά λιμενικές δραστηριότητες για λόγους θεμιτού ανταγωνισμού, επεσήμανε ότι από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν έγινε τίποτα ως προς αυτή την κατεύθυνση, αφού υπήρχε δραστηριότητα από μία μόνο εταιρεία.

«Εμείς το 2020 νομοθετήσαμε ώστε να ανοίξουν και οι επτά δραστηριότητες για να μην κατηγορηθούμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για το άνοιγμα τους. Αυτό που έγινε με την τροπολογία που κατατέθηκε την Τετάρτη είναι για όσους λιμενικούς οργανισμούς δεν έχουν προλάβει να ολοκληρώσουν αυτή την διαδικασία, τους δίνεται μία παράταση τεσσάρων μηνών μέχρι να την ολοκληρώσουν», επεσήμανε.

Όσον αφορά στις δυσάρεστες οσμές, δήλωσε ότι «σαν βουλευτής είχα επικοινωνήσει πάρα πολλές φορές με το υπουργείο Περιβάλλοντος ζητώντας τους να κάνουν όλους τους απαραίτητους ελέγχους και να τηρηθεί η νομιμότητα».

Μάλιστα έκανε σαφές πως, «θα υπάρξουν οι συνέπειες και οι κυρώσεις ανάλογα με το μέγεθος του προβλήματος».

 

 

πηγή:kanaliena.gr