Πριν από λίγες ημέρες και πιο συγκεκριμένα στις 28 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εισαγωγή των μετοχών της νέας εταιρείας Diamond S Shipping Inc στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά του NYSE. Μια πολύ μεγάλη και σημαντική εξέλιξη στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, η οποία έκανε τεράστια αίσθηση κι έτυχε παγκόσμιας προβολής.
Η εταιρεία ξεκίνησε να διαπραγματεύεται με τιμή 11,00 δολάρια ανά μετοχή.
H Diamond αποτελεί εταιρεία spin off της Capital Product Partners LP (Nasdaq: CPLP), συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, της DSS Holdings LP και άλλων θεσμικών επενδυτών, όπως οι China Investment Corp (το μεγαλύτερο κρατικό επενδυτικό fund της Κίνας), First Reserve Management και CarVal Investors (επενδυτικός βραχίονας της Cargill).
Η αγγλική ιστοσελίδα inside world football παρουσίασε αναλυτικό ρεπορτάζ για τις εξελίξεις που προαναφέραμε, φιλοξενώντας και τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Diamond S, Craig H. Stevenson Jr, ο οποίος είχε επισημάνει για την σημασία της συγκεκριμένης κίνησης.
«Η συγχώνευση με την CPLP μάς παρέχει ικανό μέγεθος για να ανταγωνιστούμε στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας στον χώρο της ενέργειας» δήλωσε ο Craig H. Stevenson Jr, διευθύνων σύμβουλος της Diamond S. «Επιπλέον, η εισαγωγή μας στο χρηματιστήριο λαμβάνει χώρα σε μια πολύ καλή στιγμή στον κύκλο της αγοράς τάνκερ και μας τοποθετεί σε κατάλληλη θέση στον κλάδο, με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως, μια οικονομικά αποδοτική πλατφόρμα διαχείρισης πλοίων και υγιή ισολογισμό».
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι μετά από ενάμιση χρόνο διαπραγματεύσεων, ολοκληρώθηκε μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία, των στόλων της CPLP και της DSS, συνολικής αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι η μεγαλύτερη συγχώνευση στον ναυτιλιακό κλάδο που έχει γίνει ποτέ από έλληνα εφοπλιστή στον NYSE.
Η συμφωνία δημιούργησε παγκοσμίως την 3η μεγαλύτερη εισηγμένη στο χρηματιστήριο ιδιοκτήτρια εταιρεία δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων του πετρελαίου και την 5η εισηγμένη εταιρεία δεξαμενόπλοιων σε χωρητικότητα μεταφοράς στόλου με 68 πλοία αξίας περίπου 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων και συνδυαστικό NAV (Net Asset Value) 700 εκατομμυρίων δολαρίων.