Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου που δημοσιεύθυκε στην κυριακάτικη εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ το όνομα Θ. Κουντούρης ακούγεται για πρώτη φορά το 1991 σε μία έκτακτη συνέντευξη Τύπου την παραμονή Πρωτομαγιάς.

Τότε, ο υπουργός Οικονομικών Ι. Παλαιοκρασσάς αποδίδει στον -μόλις 26 ετών- Κουντουρή τη συμμετοχή σε λαθρεμπόριο καυσίμων. Όμως, όπως και το 2012-2013, οπότε και πάλι βρέθηκε αναμεμειγμένος σε υποθέσεις παράνομης διακίνησης πετρελαιοειδών, υπήρξε πανηγυρική απαλλαγή για τον ίδιο.

Παράλληλα, χωρίς καμία -προς το παρόν- εξέλιξη φαίνεται να είναι και η έρευνα που είχε διαταχθεί προ διετίας από την Εισαγγελία Εφετών Πειραιά για σχέσεις διαφθοράς μεταξύ υψηλόβαθμων αξιωματικών του Λιμενικού και εμπλεκόμενων σε λαθρεμπόριο και δουλεμπόριο. Ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση υπήρξαν καταγγελίες που ισχυρίζονταν ότι ο επιχειρηματίας είχε κάλυψη από «άνωθεν».

Η υπόθεση του 1991

Η πρώτη φορά, λοιπόν, που μνημονεύεται στα ΜΜΕ το όνομα του κ. Κουντούρη, είναι σε μια υπόθεση λαθραίας μετάγγισης πετρελαίου στην περιοχή του Περάματος. Ένα μικρό δεξαμενόπλοιο σε ένα φορτηγό αυτοκίνητο διασκευασμένο σε βυτιοφόρο με κλεμμένες πινακίδες.
Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει ο κ. Παλαιοκρασσάς τότε, «ο κ. Κουντούρης ήταν αυτός που κρατούσε τους σωλήνες της παράνομης μεταφοράς πετρελαίου, ενώ ένας συνεργός του ήταν τσιλιαδόρος».

Η έρευνα που πρόεκυψε αργότερα έδειξε πώς τα λαθραία καύσιμα θα μεταφερόταν σε παράνομες δεξαμενές στα Καμίνια και από εκεί σε πρατήρια καυσίμων. Στην υπόθεση εμπλέκονταν και άλλα άτομα, ανάμεσά τους και ένας συγγενής του κ. Κουντούρη.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το 2000, τα δύο μικρά δεξαμενόπλοια του επιχειρηματία αυτού είχαν βυθιστεί. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης προκύπτει από τη δικαστική έρευνα που προέκυψε αργότερα, όταν φάνηκε ότι το πλοίο βυθίστηκε επειδή είχαν τοποθετηθεί στα ύφαλά του εκρηκτικά.

Τις «υποβρύχιες βόμβες», όπως προκύπτει από τη δικαστική έρευνα, είχαν τοποθετήσει ένας άντρας των ΟΥΚ και ένας βομβιστής της νύχτας με προϋπηρεσία στον πόλεμο της Βοσνίας, ύστερα από εντολές λαθρεμπόρων καυσίμων. Εντέλει από την υπόθεση απηλλάγησαν όλοι οι κατηγορούμενοι.

«Ύποπτες μεταγγίσεις»

Ο κ. Κουντούρης τα τελευταία χρόνια φέρεται ως ιδιοκτήτης τριών πλοίων με το όνομα «Αγία Ζώνη» με αντίστοιχη αρίθμηση.

Τον Μάιο του 2013, όπως μνημονεύεται στο δελτίο Τύπου που είχε εκδώσει τότε το Λιμενικό, έπειτα από αξιοποίηση σχετικών πληροφοριών, κλιμάκιο ανδρών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά διαπίστωσε τη διενέργεια μετάγγισης πλεονάζοντος ποσότητας πετρελαίου από το ένα δεξαμενόπλοιο στο άλλο. Μετά από μετρήσεις που ακολούθησαν, βρέθηκα και κατασχέθηκαν ποσότητες υγρών καυσίμων άνευ παραστατικών. Τα καύσιμα αυτά φέρεται να μην παραδόθηκαν κανονικά από το «Αγία Ζώνη I» σε πλοία, σύμφωνα με το κανονικό πρόγραμμα τροφοδοσίας, και να μεταφέρθηκαν στο άλλο πλοίο που λειτουργούσε σαν «αποθηκευτικός χώρος».

Τα δύο δεξαμενόπλοια κατασχέθηκαν. Όμως στη δίκη που έγινε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων υπήρξε απαλλαγή των κατηγορουμένων, που αρνήθηκαν τη λαθρεμπορία καυσίμων, και τα πλοία παραδόθηκαν. Επιπλέον, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, τον Ιούνιο του 2014 βρέθηκαν καύσιμα στα ίδια δεξαμενόπλοια και ενώ ήταν αγκυροβόλιο. Όμως, από πλοιοκτήτες υποστηρίχθηκε ότι είναι μόνο ακάθαρτα ύδατα, χωρίς και πάλι να δοθεί δικαστική συνέχεια.