Με ανακοίνωση που εξέδωσε το μεσημέρι του Σαββάτου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ζητά εκ νέου να εξεταστεί το ενδεχόμενο η ρύπανση να μην προέρχεται από τη διαρροή πετρελαίου από το δικό της πλοίο που βυθίστηκε την περασμένη Κυριακή αλλά από τo Blue Star Patmos κατά τη ρυμούλκησή του από την Ίο προς το Πέραμα.
Σημειώνεται ότι την Πέμπτη το βράδυ έγινε γνωστό ότι το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έδωσε εντολή και ελήφθησαν δείγματα από τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη» και από τα καύσιμα του «Blue Star», το οποίο τις ίδιες ημέρες έφτασε στην περιοχή του Περάματος, ώστε να διαπιστωθεί από ποιο πλοίο προέρχεται η ρύπανση.
Στην ίδια ανακοίνωση η εταιρεία σημειώνει ότι «έκπληκτοι, παρακολουθούμε και εμείς το "ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας" από τη Νήσο Αταλάντη έως τη Σαρωνίδα. Δεν επιδιώκουμε να στρέψουμε τα φώτα της δημοσιότητας μακρυά από τη βύθιση του Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Για εμάς, που το ναυάγιο του πλοίου σημαίνει αυτομάτως και ναυάγιο της εταιρείας μας, η εύρεση των αιτιών είναι μονόδρομος και αποτελεί πλέον σκοπό ζωής. Όμως δεν πρόκειται να ανεχτούμε τη συκοφάντηση και διαστρέβλωση των γεγονότων, και δεν θα φέρουμε το βάρος ευθυνών που δεν μας αναλογούν. Επί μια εβδομάδα παρακολουθούμε αυξανόμενες τάσεις κανιβαλισμού και εκμετάλλευσης του τραγικού συμβάντος από διαφορετικές πλευρές, εις βάρος μας. Είμαστε στη μέση διασταυρωμένων πυρών και γινόμαστε εντέλει οι αποδέκτες κατηγοριών για τις οποίες δεν είμαστε υπεύθυνοι. Τόσο η διοίκηση της εταιρείας όσο και το προσωπικό, δεχόμαστε καθημερινά απειλές από "άγνωστους" για τη ζωή μας και καλούμεθα να λάβουμε μέτρα για να προστατευθούμε».
Επισημαίνει επιππροσθέτως ότι «φαίνεται ότι με τη δική μας τραγωδία πολλοί επιθυμούν να κάνουν καριέρα. Δεν είμαστε πολιτικοί και δεν εμπλεκόμεθα σε πολιτικά παιχνίδια. Παραιτήσεις ή μη, των αρμοδίων, δεν εμπίπτουν στη δική μας ευθύνη. Αντιμετωπίζουμε μια τραγωδία και καλούμαστε να βοηθήσουμε στην εξακρίβωση των αιτιών της, πράγμα το οποίο κάνουμε από την πρώτη στιγμή. Οτιδήποτε άλλο δεν μας αφορά».
Αναφέρει επιπλέον ότι «το πετρέλαιο του Δ/Ξ "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" μόλυνε τις ακτές της Σαλαμίνας. Μόλυνε όμως και την "αθηναϊκή Ριβιέρα", οι δικοί μας "ειδικοί", δηλ. οι εταιρείες που βρίσκονται στην περιοχή του ναυαγίου και καθαρίζουν τις ακτές, οι οποίοι ασχολούνται επί δεκαετίες με τον καθαρισμό του περιβάλλοντος και είναι οι μόνοι που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και τεχνογνωσία, επισημαίνουν ότι η πετρελαιοκηλίδα δεν μπορεί να ταξιδεύει υπογείως και να εμφανίζεται μετά από μίλια ξαφνικά πάνω στις ακτές. Την πετρελαιοκηλίδα δεν εντόπισε κανένα αεροπλάνο/ελικόπτερο από όσα πετάνε σε όλο τον Σαρωνικό και σαρώνουν την περιοχή για την εύρεση πετρελαιοκηλίδων, ούτε οι δορυφορικές απεικονίσεις της περιοχής από την EMSA (EUROPEAN MARITIME SAFETY AGENCY). Η κατεύθυνση των ανέμων στην περιοχή του ναυαγίου ήταν προς τη Σαλαμίνα. Το πλοίο στεγανοποιήθηκε πλήρως την Τρίτη 12/9. Απορίας άξιο είναι πώς η πετρελαιοκηλίδα εμφανίστηκε ξαφνικά στη συνέχεια στο Π. Φάληρο και στις υπόλοιπες περιοχές».
Υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε πει, μεταξύ άλλων, ότι
«αυτό το πλοίο όπως ξέρετε δεν είχε diesel, είχε μαζούτ. Και διερωτηθήκαμε κι εμείς, από τη στιγμή που μπήκαν τα φράγματα, πώς έγινε η διαρροή. Και μας δόθηκε η εξήγηση ότι αυτό μπορεί να συμβεί, διότι όταν είναι το κλίμα ψυχρό, το μαζούτ κατεβαίνει προς τα κάτω και με τα θαλάσσια ρεύματα μεταφέρθηκε σε διάφορα σημεία. Μετά θερμαίνεται με τη ζέστη της ημέρας και αναδύεται στο σημείο που έχει μεταφερθεί».
Eν τω μεταξύ και σήμερα Σάββατο πραγματοποιούνται εργασίες καθαρισμού των ακτών στη Σαλαμίνα, στον Πειραιά και σε άλλες περιοχές, ενώ στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποιήθηκαν τρεις συσκέψεις, με την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, τους εκπροσώπους των Περιφερειών και των παραθαλάσσιων δήμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ρύπανσης.
«Γνωρίζουν όλοι ότι και άλλο πλοίο, άλλης εταιρείας, είχε ναυτικό ατύχημα λίγες ημέρες πριν τη βύθιση του "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" στο Αιγαίο, από το οποίο προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Είναι επίσης γεγονός ότι το ίδιο πλοίο, μια ημέρα πριν τη βύθιση του "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ", είχε ένα δεύτερο ατύχημα, κατά την ανέλκυσή του στη δεξαμενή του Περάματος, όπου επίσης χύθηκαν πετρέλαια στη θάλασσα. Δεν είμαστε εμείς εκείνοι που θα κρίνουμε εντέλει ποια είναι η αιτία ρύπανσης των ακτών της Αττικής, ούτε είμαστε κατήγοροι άλλων εταιρειών, ούτε επιθυμούμε να τις εμπλέξουμε, αλλά μας δημιουργεί ερωτηματικά το γενονός ότι σε αυτή την υπόθεση κανείς δεν αναφέρεται.
Δεν συκοφαντούμε, αλλά αναφερόμαστε σε πραγματικό γεγονός, αυτό του θαλασσίου ατυχήματος του άλλου πλοίου. Εμείς διεξάγουμε τη δική μας έρευνα σε σχέση με το ανωτέρω συμβάν και κατά πόσο αυτό έπαιξε ρόλο στην εξάπλωση της μόλυνσης, αλλά μήπως πρέπει οι αρμόδιες Αρχές να διερευνήσουν με περισσότερο ζήλο τις συνέπειες και την έκταση της μόλυνσης από το άλλο πλοίο, αντί να βιάζονται να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να μας παραδίδουν ως βορά στα αδηφάγα στόματα; Αναρωτιέται κάποια από τις αρμόδιες Αρχές και διερευνά αν η μόλυνση περιοχών πολύ μακριά από το ναυάγιο προέρχονται από πετρελαιοκηλίδα που ξεκίνησε το ταξίδι της από τη ν. Αταλάντη για να καταλήξει στο Καβούρι, χωρίς να γίνει αντιληπτή από τους δορυφόρους, τα αεροπλάνα ή παραπλέοντα σκάφη και όλο αυτό υπογείως;» τονίζει η ανακοίνωση.