Τα ημερολόγια συμβάντων του επιχειρησιακού κέντρου του Λιμενικού Σώματος, οι δορυφορικές καταγραφές των πορειών του πλοίου, το ειδικό «βιβλίο ασυρμάτου» των σκαφών του Λιμενικού Σώματος αλλά και στοιχεία για το ναυπηγείο όπου βρίσκεται τώρα το μοιραίο ταχύπλοο είναι ορισμένα από τα νέα στοιχεία που ζήτησε με αίτηση του την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου ο δικηγόρος κ. Αλέξης Κούγιας ο οποίος εκπροσωπεί νομικά οικογένειες των θυμάτων του πολύνεκρου ναυτικού δυστυχήματος τον Δεκαπενταύγουστο στην Αίγινα.
Ο κ. Κούγιας εστιάζει το ενδιαφέρον του και στις στιχομυθίες των επιτελών του Λιμενικού, στον τρόπο απόκρισης των πλωτών μέσων του Σώματος και τυχόν άλλα στοιχεία που αποτυπώνουν τα δεδομένα του δυστυχήματος. Ο κ. Κούγιας αναφέρεται στη διερεύνηση της πολύνεκρης σύγκρουσης από δύο τεχνικούς συμβούλους από τους οποίους ένας είναι πρώην εισαγγελέας της στρατιωτικής Δικαιοσύνης.
Την ίδια ώρα νέες καταθέσεις δίνουν τις τελευταίες ημέρες στην 5η ανακρίτρια του Πειραιά άτομα που είχαν σπεύσει να βοηθήσουν τον 77χρονο Θρασύβουλο Λυκουρέζο, οδηγό του μοιραίου ταχύπλοου, προκειμένου να προσδιορισθούν αν υπάρχουν «κενά» στις αρχικές αναφορές τους σχετικά με ό,τι επακολούθησε του τραγικού ναυτικού συμβάντος.
Από την άλλη πλευρά, «ερώτημα» παραμένει για τους ανακριτικούς υπαλλήλους το εύρημα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων με τον μη εντοπισμό αποτυπωμάτων του 77χρονου στο πηδάλιο του ταχύπλοου αλλά αντιθέτως με την ανακάλυψή του στα χειριστήρια της μηχανής. Όπως επεσήμαιναν λιμενικοί, «το εύρημα στα χειριστήρια είναι ενδεικτικό για τον χειριστή του ταχύπλοου. Αντιθέτως, η μη ανεύρεση αποτυπωμάτων στο πηδάλιο μπορεί να θεωρηθεί υπό συνθήκες –όπως και σε άλλες περιπτώσεις– «φυσιολογική» επειδή με τη διαρκή περιστροφική κίνηση των χεριών στο κυκλικό πηδάλιο ο χειριστής μπορεί να σβήνει ακουσίως τα αποτυπώματά του».
Η νέα αίτηση του κ. Κούγια έχει ως εξής:
«Προκειμένου να διευκρινιστούν οι συνθήκες του εγκλήματος και οι ενέργειες των λιμενικών οργάνων κάθε βαθμίδας που χειρίστηκαν την κατάσταση μετά την επέλευση του εγκλήματος, ζητούμε με την παρούσα να γίνουν οι εξής ανακριτικές πράξεις:
1. Να ανακτηθούν και να καταγραφούν αναλυτικά από τις κατασκευάστριες εταιρείες όλα τα δεδομένα της συσκευής GPS, του radar (εφόσον υπάρχει) και, για κάθε προωστήρια μηχανή, του εγκέφαλου του ταχύπλοου σκάφους “Ντουέντε” για την 16.8.2016.
2. Να ζητηθεί η δορυφορική αποτύπωση των αρχικών θέσεων, της πορείας και των τελικών θέσεων (όταν επήλθε το έγκλημα) του σκάφους τύπου λάντζα “Αντωνία” και του σκάφους τύπου ταχύπλοου “Ντουέντε” (σ.σ. παραμένει ερώτημα αν υπάρχουν τέτοια στοιχεία).
3. Να ζητηθούν:
– Τα ημερολόγια συμβάντων που τηρούνται στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και στο Κέντρο Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος για τις ημέρες 15, 16 και 17 Αυγούστου 2016.
– Τα εγχειρίδια ενεργειών που τηρούνται στις ανωτέρω υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των εγχειριδίων ενεργειών των κλάδων και διευθύνσεων του υπουργείου συμπληρωματικά.
– Το ημερολόγιο συμβάντων που τηρεί η λιμενική αρχή Αίγινας για τις ημέρες 15, 16 και 17 Αυγούστου 2016.
– Το ειδικό βιβλίο τηλεφωνημάτων και ασυρμάτου του Λιμεναρχείου Αίγινας που τηρεί ο τηλεφωνητής – χειριστής τηλεπικοινωνιακών μέσων για τις ημέρες 15, 16 και 17 Αυγούστου 2016.
– Οι συνομιλίες των καταγραφικών που τηρούνται στο ΚΕΠΙΧ και στο ΕΚΣΕΔ για τις ώρες από 12:30 μέχρι το τέλος της ημέρας της 16.8.2016.
– Όλη η αλληλογραφία, είτε σε μορφή σήματος είτε σε μορφή εγγράφου είτε σε μορφή email, που διενεργήθηκε μεταξύ όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και ειδικότερα μεταξύ του ΕΚΣΕΔ / ΚΕΠΙΧ με τη λιμενική αρχή Αίγινας
και αντιστρόφως, ως και οποιαδήποτε αλληλογραφία με άλλες υπηρεσίες και αρχές που αφορούν το συγκεκριμένο συμβάν.
– Πρακτικό της ομάδας διαχείρισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης (ΟΔΠΕΑ) από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.
– Μνημόνιο ενεργειών της λιμενικής αρχής Αίγινας για περιστατικά έρευνας και διάσωσης.
– Τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης ως και ετοιμότητας μονάδας με εκπαιδευμένα στελέχη για τη διεξαγωγή επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης και παροχή βοηθείας με πλωτά και χερσαία μέσα που τηρείται στο λιμεναρχείο Αίγινας.
– Τεχνικό δελτίο περιστατικού ναυτικού ατυχήματος που συντάσσει η λιμενική αρχή Αίγινας.
– Επίσης να ζητηθούν τα εξής από τον επικεφαλής του Λιμενικού Σώματος – Αρχηγό:
α. ενέργειες της υπηρεσίας εναερίων μέσων του Λιμενικού Σώματος και της μονάδας υποβρυχίων αποστολών,
β. σε ποιον ή σε ποιους βαθμοφόρους (ονοματεπώνυμα και βαθμό) ανέθεσαν, ως όφειλαν, καθήκοντα επικεφαλής / συντονιστή στον χώρο του συμβάντος για τον συντονισμό / διαχείριση του περιστατικού ως και την καταγραφή αναλυτικά όλων των στοιχείων που έκαναν.
– Τα ημερολόγια γέφυρας και μηχανών των πλωτών σκαφών του Λιμενικού Σώματος που αναφέρονται στο διαβιβαστικό προς την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιώς του Λιμεναρχείου Αίγινας, ήτοι των ΠΛΣ 334, ΠΛΣ 601, 607 και ΠΑΘ 050 (για τις ημέρες 15, 16 και 17 Αυγούστου 2016).
– Τα ημερολόγια των οχημάτων του λιμεναρχείου Αίγινας που φέρεται ότι μετέβησαν στην περιοχή Πέρδικα.
– Το ημερολόγιο γέφυρας και μηχανής του ρυμουλκού “ΡΚ Μαλτέζος ΙΙ ΝΑ 196” (για τις 15, 16 και 17 Αυγούστου 2016).
– Η άδεια του ναυπηγείου “ΚΑΝΟΝΙ”, όπου φυλάσσεται το σκάφος «Ντουέντε», για το οποίο έχουμε την πληροφόρηση ότι ανήκει στον Αντώνιο Μαλτέζο, και η έκθεση φύλαξης του «Ντουέντε».
– Όλα τα προβλεπόμενα για την κατηγορία τους ναυτιλιακά έγγραφα και τα πιστοποιητικά του σκάφους “Ντουέντε ΙΙ”, του βοηθητικού σκάφους – φουσκωτού του «Ντουέντε ΙΙ», το οποίο μετέφερε τον κατηγορούμενο στο λιμάνι του Φάρου, του ρυμουλκού σκάφους «Μαλτέζος ΙΙ», του φουσκωτού ταχύπλοου σκάφους του Αντωνίου Μαλτέζου «Συμεών».
– Όλα τα σχετικά των προωστήριων μηχανών του ταχύπλοου σκάφους «Ντουέντε» που αφορούν τις τεχνικές προδιαγραφές τους (π.χ. εγχειρίδια κατασκευάστριας εταιρείας, τιμολόγια αγοράς κ.λπ.) από τον φάκελο που τηρεί η λιμενική αρχή Αίγινας, όπου είναι λεμβολογημένο».