Η Νίκαια δεν πρέπει να μειονεκτεί άλλο. Αυτό αποφάσισαν φορείς της πόλης σε ειδική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο της Νίκαιας πριν από μερικές ημέρες στο Δημαρχείο της πόλης. Φορείς και συλλογικότητες που παραβρέθηκαν ομονόησαν σε ένα πράγμα.
Ήρθε η ώρα η πόλη να σταθεί στα δικά της επιχειρηματικά πόδια και σε αυτό μπορεί να συντελέσει θετικά το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου, το Open Mall Νίκαιας. Είναι αλήθεια, πως ο συγκοινωνιακός χάρτης της περιοχής αναμένεται να αλλάξει άρδην με την έλευση του ΜΕΤΡΟ στην καρδιά της Νίκαιας. Ο σταθμός κατασκευάζεται στην πλατεία Αγίου Νικολάου και με την ολοκλήρωσή του η Νίκαια θα συνδέεται άμεσα με τον Πειραιά αλλά και με το κέντρο της Αθήνας. Ο εμπορικός κόσμος της περιοχής έχει μπροστά του μία πρόκληση, να εκμεταλλευτεί τις καθημερινές εισροές πληθυσμού από τις γειτονικές περιοχές που θα φέρει το ΜΕΤΡΟ. Για αυτό αποφάσισε να κινηθεί προς την κατεύθυνση της θεσμοθέτησης ΑΚΕ στην περιοχή της Νίκαιας και τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στην εν λόγω ημερίδα. Ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου κ. Θανάσης Τσίνος ήταν ο πρώτος που μίλησε για την εμπορική ανάπτυξη της Νίκαιας αλλά και για το Open Mall.«Πάμε να οργανώσουμε το Εμπορικό κέντρο της πόλης μεταξύ των οδών Π.Τσαλδάρη, Κονδύλη και Ράλλη, να μπορέσουμε να υποδεχτούμε το μετρΟ όταν ξεκινήσει με μια αγορά οργανωμένη, μια αγορά που θα ανέβει σε επίπεδο, μια Νίκαια που πρέπει να αντιμετωπίσει με ανταγωνισμό τον Κορυδαλλό και μαγαζιά τα οποία δεν πρέπει να κλείσουν. Με το Open Mall θέλουμε να αλλάξουμε την αγορά, να ανοίξουμε τα κλειστά μαγαζιά και να δώσουμε ζωή στην πόλη.» «Αν δεν γίνουν κάποια πράγματα, μπορεί η δημιουργία του μετρΟ να ενεργήσει αρνητικά, ο κόσμος να φεύγει πολύ εύκολα για ψώνια από την πόλη μας. Θέλουμε να αντιστρέψουμε τα πρόσημα. Μόνο στην Κονδύλη έχουμε μετρήσει 44 κλειστά μαγαζιά!Πάμε να “σηκώσουμε” την περιοχή να οργανωθούμε περισσότερο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίνος.
Η τοπική αγορά σε νούμερα
Από τις καταγραφές που έγιναν φαίνεται ότι οι σημαντικότεροι δρόμοι της Νίκαιας είναι:
•Π. Τσαλδάρη με 324 επιχειρήσεις
•Πέτρου Ράλλη με 246 επιχειρήσεις
•Γρηγορίου Λαμπράκη με 198 επιχειρήσεις
•Κονδύλη με 139 επιχειρήσεις
•Γέμελου με 111 επιχειρήσεις
•28ης Οκτωβρίου με 111 επιχειρήσεις
•Γρεβενών με 110 επιχειρήσεις
Η οριοθέτηση της «ενιαίας αγοράς»
Στη συνέχεια, την σκυτάλη πήρε η κα. Αρανίτου, Επίκουρη καθηγήτρια στο Τµήµα Πολιτικής Επιστήµης του Πανεπιστηµίου Κρήτης και Διευθύντρια του ΙΝ.Ε.ΜΥ, κάνοντας πρόλογο την ιστορία του Open Mall, τι είναι αλλά και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του. «Πρόκειται για ανοικτά εμπορικά κέντρα καταστημάτων που θα βρίσκονται σε παραδοσιακές πιάτσες ή κεντρικούς δρόμους των μεγάλων πόλεων. Ο καταναλωτής θα τα διακρίνει από την οριοθέτησή τους με διάφορους τρόπους, όπως από έργα που θα ενοποιούν ανοικτούς χώρους με τουλάχιστον 50 συμβεβλημένες επιχειρήσεις, σε μία έκταση ενός τετραγωνικού χιλιομέτρου. Εκεί οι πολίτες θα πηγαίνουν για ψώνια ή για να απολαύσουν τον καφέ και το φαγητό τους έχοντας την αίσθηση πως βρίσκονται σε ένα μεγάλο οργανωμένο mall. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό θα είναι ανοικτό και μέσα στην πόλη» είπε ενώ θύμισε την αντίστοιχη περίπτωση του Πειραιά. Και συνέχισε «Ως ΕΣΕΕ, φτιάξαμε μια μεγάλη πλατφόρμα, όπου οι επιχειρήσεις -μέλη του Open Mall, συνδέονται ηλεκτρονικά και μπορούν μέσω του Συλλόγου να στέλνουν ενημερωτικά σχετικά με την επιχείρησή τους.» Να σημειωθεί, πως η έκταση ενός Open Mall δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη του 1km2 ενώ οι συμβεβλημένες επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι λιγότερες από 50. Ο κ. Πολιτάκης, πρόεδρος της Ομ. Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, παίρνοντας τον λόγο εξήγησε τα οφέλη της δράσης ενώ στάθηκε στο ότι δίνεται «η δυνατότητα του μικρού εμπόρου να δουλέψει συνεργατικά με τους διπλανούς του, να προωθήσει την δική του επιχείρηση και να αναπτυχθούν όλοι μαζί. Υπάρχει η ανθρώπινη προσωπική επαφή με τον πελάτη.» Ο δήμαρχος Γ. Ιωακειμίδης έκανε την δική του παρέμβαση λέγοντας πως «πρέπει να φτιαχτεί μια ενιαία αγορά που να έχει μέσα εμπόριο, διασκέδαση και εστίαση για να κερδίσει “πελατεία”. Πριν από χρόνια έφευγε ο κόσμος και πήγαινε στον Κορυδαλλό για να ψωνίσει και να διασκεδάσει, την ώρα που εμείς δεν κάναμε τίποτα και απλά παρακολουθούσαμε τις εξελίξεις! Πρέπει εκεί να στοχεύσουμε!
Το ΜΕΤΡΟ είναι η μόνη εμπορικά ευκαιρία για να σταθεί η πόλη στα πόδια της! Θέλουμε ζωντανές επιχειρήσεις και θα το κερδίσουμε με πολύ δουλειά!» Ανέφερε, επίσης ότι πεζόδρομοι και περισσότερες λεωφορειακές γραμμές μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό το εγχείρημα. Για το θέμα τοποθετήθηκε και η περιφερειακή σύμβουλος κα Βασ. Λάσκαρη η οποία είπε πως και το ιστορικό κέντρο της πόλης με τις Προσφυγικές κατοικίες μπορεί να αξιοποιηθεί ενώ επεσήμανε πως η περιφέρεια είναι στο πλευρό του επιχειρηματικού κόσμου για να βοηθήσει με τις όποιες αναπλάσεις που μπορεί να γίνουν.
Παρών στην εκδήλωση και ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιά Νίκος Μανεσιώτης ο οποίος εξήγησε ότι η δημιουργία του Ανοιχτού κέντρου Εμπορίου είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αλλά αν υλοποιηθεί σωστά στην Νίκαια θα έχει μεγάλη επιτυχία ενώ αναφέρθηκε και στην “εμπειρία” του Πειραιά « Στον Πειραιά, ο οποίος είναι αχανής έχουμε φτιάξει σηματοδομημένο περίπατο, με σκοπό την προσέλκυση των επισκεπτών της κρουαζιέρας στην πόλη μας. Η αγορά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αντανακλά άμεσα την εικόνα της πόλης, την κουλτούρα, τον τρόπο ζωής. Είναι ο καθρέπτης της και θα πρέπει να είναι προσεγμένη σαν ένα καλό μουσείο.
Ο λόγος που επισκέπτεται κάποιος μια περιοχή είναι για να περάσει καλά για αυτό θα πρέπει να υπάρχουν όλα όπως: παιδότοποι, πάρκα, κομμωτήρια, εστίαση που θα δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον. Θα πρέπει να γίνονται και εκδηλώσεις για να προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Το Open Mall θεωρώ ότι είναι μια αναγκαιότητα το οποίο βελτιώνει επιχειρηματίες και πόλη.»