Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ εκτίμησε ότι «ο Ερντογάν θέλει να γίνει χαλίφης ηγέτης του ισλαμικού κράτους».
Όπως είπε ο ίδιος, στόχος του είναι «να αναστήσει την οθωμανική αυτοκρατορία και να εμφανιστεί ως χαλίφης του νέου τουρκικού κράτους».
Την ίδια στιγμή τόνισε πως «η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί είναι μια ευθεία προσβολή και μια πρόκληση για το παγκόσμιο γίνεσθε».
«Η Ελλάδα είναι μόνη της», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα τόνισε ότι «θα πρέπει να κλείσουν οι Κήποι ώστε να μην υπάρχει διέλευση, το ελληνικό κράτος να βάζει βέτο σε μεγάλα ή μικρά θέματα που αφορούν την Τουρκία», ενώ υπογράμμισε πως «είναι απαράδεκτο η δημιουργία μουσουλμανικού τεμένους».
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου σημείωσε πως «θα πρέπει να μετακινηθούν στην Τουρκία όσοι Τούρκοι ζουν στην Ελλάδα με βάση την ποσόστωση που προβλέπει η συνθήκη της Λωζάνης».
«Η Αγία Σοφία είναι ένα σύμβολο πίστεως», επισήμανε ο ίδιος.
Ακόμη ο Μητροπολίτης Σεραφείμ διερωτήθηκε που είναι το ελληνορθόδοξο τόξο, λέγοντας πως «είναι κρίσιμες ώρες και θα πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων».
Εν κατακλείδι ο σεβασμιότατος σημείωσε πως απέναντι της η Ελλάδα «έχει έναν δυνάστη που διεκδικεί συνεχώς».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Μητροπολίτη Πειραιώς και Φαλήρου Σεραφείμ στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με την απόφαση Ερντογάν για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, ο Μητροπολίτης Σεραφείμ σημείωσε: «Από τη μια πλευρά αποδομεί το κοσμικό κράτος ελαυνόμενος από το ιδεολόγημα του Ισλάμ. Βέβαια πολλοί μιλάνε σήμερα χωρίς να γνωρίζουν τι είναι το Ισλάμ. Το Ισλάμ δεν είναι μια θρησκεία όπως τη γνωρίζουμε στην επιστήμη της Θρησκειολογίας αλλά είναι ένα πολιτικο-οικονομικόσκεπτικό σύστημα για αυτό και δεν απευθύνεται στην πειθώ αλλά στη βία και στην εξουσία, στην επιβολή τη σωματική δύναμη και γενικότερα σε κάθε τι που είναι στον αντίποδα του δυτικού πολιτισμού. Αφενός μεν επιδιώκει να προσεταιριστεί, για κατανάλωση εσωτερική, τους θρησκεομένους ισλαμιστές τους Τουρκίας, αφετέρου θέλει να αναδειχτεί στο νέο χαλίφη. Σε εκείνον ο οποίος αποτελεί τον ηγέτη του σουνιτικού ισλαμικού κόσμου και ανιδρύει την Αγία Σοφία ως τον πόλο και το αντίπαλο δέος της Μέκκας. Στόχος του είναι να ανακτήσει την Οθωμανική αυτοκρατορία και στα 100 χρόνια από την ίδρυση της νέας Τουρκίας από Μουσταφά Κεμάλ το 2023 να μπορέσει να εμφανιστεί ο νέος πλέον χαλίφης του νέου Τουρκικού Οθωμανικού κράτους».
«Διεκδικεί τα εδάφη της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Αφρικής και βέβαια των Βαλκανίων. Το επικίνδυνο του θέματος με την Αγία Σοφία δεν είναι μόνο ότι είναι μια εμβληματική κίνηση ευθείας προσβολής στην Ορθοδοξία, το Χριστιανισμό και τον Ελληνισμό αλλά ταυτόχρονα είναι και μια πρόκληση στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Δηλαδή ένα παγκόσμιο πολιτιστικό μέγεθος και γεγονός το καταδολιεύει με θράσος, με απόλυτη αυθάδεια περιφρονώντας οτιδήποτε και οποιονδήποτε και με τον τρόπο αυτό δείχνει ότι αυτός είναι ένα ηγέτης ο οποίος είναι υπέρ πάσης εξουσίας του κόσμου τούτου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Ο κίνδυνος είναι αν προχωρήσει στον επόμενο σχεδιασμό που έχει προαναγγείλει δηλαδή στην εικασία του νοτίως της Κρήτης τότε τι κάνει η Ελλάδα. Γιατί τότε η Ελλάδα δεν μπορεί απλώς να βγει να κάνει κάποιες δηλώσεις, ούτε να δεχτεί «συλλυπητηρίους» από τους φίλους συμμάχους αλλά τότε πρέπει να αντιδράσει πολεμικά και εκεί μπαίνει το μεγάλο θέμα. θα είδατε ότι τρία μεγάλα αλιευτικά ήρθαν σε απόσταση βολής 2-3 μιλίων από το νησιά μας και αλίευαν. Ποια ήταν η αντίδρασή μας; Τα συλλάβαμε, τα κατασχέσαμε; Τίποτα άρα τι θα κάνουμε αύριο στην Κρήτη; Εκεί πια γίνεται γκρίζα ζώνη και χάνεται για τον ελληνισμό για πάντα. Θυμηθείτε ότι με τις ανόητες κινήσεις της χούντας και του Ιωαννίδη χάθηκε η μισή Κύπρος. Στα διεθνή θέματα δεν υπάρχει καθωσπρεπισμός γιατί εδώ στη χώρα μας υπάρχει μια ελίτ η οποία προπαγανδίζει «και τι να γίνουμε, να γίνουμε ίδιοι σαν και αυτούς;» Έχει μιλήσει για αυτό ο Θουκυδίδης ότι όποιος δεν υπερασπίζει τα δίκαιά του αφανίζεται ιστορικά. Δεν μιλάμε τώρα για ηθική προσωπική, εδώ μιλάμε για διεθνή κατάσταση η οποία είναι τραγική», δήλωσε επιπρόσθετα.
«Είμαστε μόνοι μας, όταν όμως εμείς δεχτήκαμε το επίταγμα του αμερικανικού παράγοντα και των ευρωατλαντιστών να εισέλθουμε στη διαμάχη της Ουκρανίας και να δώσουμε αυτοκεφαλία διασπώντας την ενότητα του Ορθοδόξου κόσμου ποιος ευθύνεται; Που είναι ο λαλίστατος κ. Πομπέο σήμερα που συνέχαιρε την Εκκλησία μας και το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας για τη χορήγηση αυτοκεφαλίας της εκκλησίας της Ουκρανίας; Βλέπετε ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, χρειάζεται μεγάλη σύνεση, μεγάλη βαθύτητα σκέψεων και δεν υπάρχει χώρος για ελιτισμούς ούτε για καθωσπρεπισμούς. Ειμαστε σε μια πολύ κρίσιμη κατάσταση, πρέπει να συνενωθούμε όλοι οι Έλληνες ως ένας άνθρωπος. Δεν είναι τώρα ώρα ούτε για μικροκομματικές αντιπαραθέσεις ούτε για ανοησίες και βερμπαλισμούς, εδώ υφίσταται μείζον κίνδυνος», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Για τις κινήσεις της Ελλάδας ως απάντηση στην μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, ο Μητροπολίτης Σεραφείμ ανέφερε: «Να κλείσουν οι Κήποι, γιατί να υπάρχει διέλευση για το εμπόριο της Τουρκίας από τους Κήπους και δια της Πάτρας –Αγκόνας να πηγαίνει στην Ευρώπης! Να πάνε από άλλη οδό. Να κλείσουν οι Κήποι, ένα μέτρο που θα πονέσει. Δεύτερο μέτρο να χρησιμοποιήσουμε το βέτο. Σήμερα ο κ. Δένδιας αντί να ευχολογεί στη συνδιάσκεψη με τους ευρωπαίους υπουργούς Εξωτερικών να βγάλει μια δήλωση και να πει ότι από σήμερα και πλέον μέχρι να αρθεί η προσβολή απέναντι στη χώρα μας και στην ιστορία μας –δικαίως η κα Αρβελέρ απεκάλεσε αυτό το γεγονός δευτέρα άλωση- Η Ελλάς σε οποιοδήποτε θέμα αφορά την Τουρκία μικρό, μεγάλο ή μεσαίο προβάλει από τώρα βέτο. Κανένα κονδύλι στην Τουρκία, κλείνουν τα πάντα και η κα Μέρκελ ας επανέλθει στο τρέμουλό της! Συγνώμη για αυτό. Μετά από αυτή τη συμπεριφορά γιατί το ελληνικό κράτος να συνεχίσει τη διαδικασία ανιδρύσεως και λειτουργίας τεμένους μουσουλμανικού που να είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου του κράτους; Δεν αντιτίθεμαι στη λειτουργία τεμένων στη Θράκη, στην Αθήνα, στον Πειραιά οπουδήποτε που να είναι οίκοι της θρησκείας του Ισλάμ από ιδιώτες, αντιτίθεμαι στο να κάνει το κράτος ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου δικό του. Αυτό το θεωρώ απαράδεκτο και θα έπρεπε άμεσα να καταργηθεί νομοθετικά».
«Έπειτα γιατί να υπάρχουν τα δύο άχρηστα προξενεία στην Αδριανούπολη και στη Σμύρνη που δεν υπάρχει ελληνική ομογένεια για να έχει κατ’ αμοιβαιότητα η Τουρκία προξενεία στην Κομοτηνή και στη Ρόδο. Καταργούμε την Αδριανούπολη και τη Σμύρνη όπως έχουμε έννομο δικαίωμα και υποχρεώνεται η Τουρκία να φύγει από Κομοτηνή και Ρόδο. Θα ήταν αυτό ένα μέτρο έντονο για την Τουρκία ναι ή όχι; Και τελευταίο, γιατί να είμαστε με τέτοια ανοιχτότητα εμείς οι Έλληνες απέναντι στους δολοφόνους που είναι διαχρονικά ο τουρκικός επεκτατισμός όταν παραβιάζεται η Συνθήκη της Λωζάννης στο θέμα της ποσόστωσης. Δηλαδή πόσοι Έλληνες έχουν μείνει στην Κωνσταντινούπολη; 2.500,πόσοι ήταν στην Κωνσταντινούπολη 200 χιλιάδες. Πόσοι αποκαλούνται ως Τουρκογενείς στη Θράκη. Τόσοι να μετακινηθούν αυτοί στην Τουρκία και να μείνουν μόνο 2.500 εδώ. Βλέπετε ότι υπάρχουν μέτρα που μπορεί να χρησιμοποιηθούν τα οποία θα πονέσουν την Τουρκία και όχι ευχές και διαγγέλματα και απειλές άσφαιρες, ανούσιες και χωρίς καμία λυσιτελή έκβαση», συμπλήρωσε.
«Η Αγία Σοφία είναι σύμβολο πολιτισμού, είναι σύμβολο πίστεως, είναι σύμβολο μιας μεγάλης χιλιόχρονης αυτοκρατορίας», τόνισε ο ίδιος.
Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιημένος από τις αντιδράσεις των ορθοδόξων εκκλησιών, απάντησε: « Όχι, είπα όμως ότι ευθυνόμαστε εμείς για τη διάσπαση των ορθοδόξων εκκλησιών. Υπάρχει ορθόδοξο τόξο; Δεν υπάρχει. Μόνοι μας έχουμε αυτοδιαλυθεί και έχουμε αφεθεί στην καλή βούληση του διεθνιστικού παράγοντα ενώ γνωρίζουμε τι είναι ο διεθνής παράγοντας. Δεν τον έχουμε «απολαύσει»; Δεν θυμόμαστε την τραγωδία της Κύπρου; Επαναλαμβάνουμε δυστυχώς τα ίδια λάθη. Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή είναι μια πολύ κρίσιμη ώρα, πρέπει να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων, έχουμε χρέος έναντι των παιδιών μας και της ιστορίας μας να διασφαλίσουμε την ιστορική συνέχεια του έθνους. Χρειάζεται περίσκεψη, σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ταπείνωση μεγάλη, αυτοσυγκέντρωση και μεγάλη –μεγάλη προσευχή γιατί χρειαζόμαστε πνευματικά όπλα».
«Απέναντί μας δεν έχουμε το Σαν Μαρίνο, το Μονακό, τη Γαλλία έχουμε ένα δυνάστη που διεκδικεί. Είναι αρπακτικό και η πολιτική του κατευνασμού δεν σταματάει το γεγονός, αντιθέτως επιτείνει την αρπακτικότητα αυτού του αρπακτικού της ιστορίας που λέγεται ισλαμικός κόσμος», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στην άρνησή του να δει το Ρώσο Πρέσβη, σημείωσε: «Ζήτησε να με δει ο Ρώσος Πρέσβης και αρνήθηκα να το δεχτώ κατόπιν της δηλώσεως του κ. Προέδρου της Ρωσίας ότι είναι εσωτερικό θέμα η Αγία Σοφία της Τουρκίας»