Σε ανακοίνωση της η ΚΕΔΑ μίλησε για τις δύο εκδηλώσεις που ήταν αφιερωμένες στην γλυπτική παράδοση της Αίγινας όπου και παρεβρέθηκε ο Δήμαρχος της Αίγινας Δημήτριος Μούρτζης με την μία να είναι η εγκαινίαση της έκθεσης δύο αντιγράφων από τους «Αιγινήτες» της Γλυπτοθήκης του Μονάχου, του Πάρη που τοξεύει τον Αχιλλέα και τον βοηθό του Πελταστή. Ενώ η άλλη ήταν στη πλατεία της ιχθυαγοράς και είχε να κάνει με την αποκάλυψη του γλυπτού «Αφαία – Αίγινα» που κατασκεύασε ο Αιγινήτης δημιουργός Νεκτάριος Κοντοβράκης.
Παρακάτω η ανακοίνωση της ΚΕΔΑ:
«Το Σάββατο 9 Μαρτίου και ώρα 12:00 ο Δήμαρχος Αίγινας κ. Δημήτριος Μούρτζης πρωτοστάτησε σε δύο πολύ σπουδαίες εκδηλώσεις αφιερωμένες στην γλυπτική παράδοση του νησιού. Αρχικά εγκαινίασε την έκθεση δύο αντιγράφων από τους «Αιγινήτες» της Γλυπτοθήκης του Μονάχου, του Πάρη που τοξεύει τον Αχιλλέα και τον βοηθό του Πελταστή, σε δωρεά της κ. Christa Katharina Fassbender , με την πρωτοβουλία αυτή έστω και σε συμβολικό επίπεδο, τα μυθικά αγάλματα των δύο Αρχαϊκών αετωμάτων του Ναού της Αφαίας Αθηνάς επιστρέφουν στην πατρίδα που τα γέννησε .
Στην συνέχεια πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στη πλατεία της ιχθυαγοράς όπου ο Δήμαρχος αποκάλυψε το γλυπτό «Αφαία – Αίγινα» που κατασκεύασε ο Αιγινήτης δημιουργός κ.Νεκτάριος Κοντοβράκης αξιοποιώντας τον θνήσκοντα κορμό μιας Αυστραλιανής καζουαρίνας που βρίσκεται σ’αυτό το σημείο.Έτσι οικολογική και καλλιτεχνική ευαισθησία συνεργάστηκαν για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Το γλυπτό ύψους 4,80μ. έχει κατασκευαστεί από το φυσικό ξύλο του δένδρου και από μεταλλικές προσθήκες.Είναι αμφιπρόσωπο και λειτουργεί σαν ΤΟΤΕΜ που προσέχει τον δημόσιο χώρο, και προστατεύει το νησί ως εφέστια θεότητα.
Ο γλύπτης και ζωγράφος κ.Νεκτάριος Κοντοβράκης αφιέρωσε την εργασία του στον δάσκαλό του Χρήστο Καπράλο, η επίδραση του οποίου είναι έκδηλη στην μνημειακή αυτή κατασκευή.
Η Αφαία = η άφαντη κόρη του Δία και η Αίγινα κόρη του Ασωπού ποταμού είναι οι δύο πανάρχαιες πρωσοποποιήσεις του πανίσχυρου τότε όσο και γοητευτικού έως σήμερα νησιού του Αργοσαρωικού.Ο κ. Κοντοβράκης επιλέγει μια δωρική – πριμιτιβιστική φόρμα όπου τα μοντέρνα στοιχεία συνδυάζονται με την γοητεία της λαϊκής παράδοσης.
Η αμφιπρόσωπη θεά φοράει ποδήρη χιτώνα με ανάγλυφες πτυχώσεις που θυμίζουν κίονα και ατενίζει από την μια το Ναό της Αφαίας Αθηνάς και από την άλλη το πέλαγος. Από την μία την εστία- ιερό και από την άλλη το ταξίδι και την περιπέτεια.Δηλαδή το γνωστό και το άγνωστο την ζωή και την τέχνη.
Με το γλυπτό αυτό δεν κερδίζει μόνο η Αίγινα αλλά και η δημόσια γλυπτική της χώρας μας.
Από τα γλυπτά της Αφαίας ως τα σύγχρονα αυτά γλυπτά Αφαία – Αίγινα του κ. Νεκτάριου Κοντοβράκη, η Ελληνική γλυπτική ζει και βασιλεύει.»