Την απόσυρση του άρθρου 70 του νομοσχεδίου για το «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής» ζήτησαν, σε κοινή συνέντευξη τύπου, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και οι Δήμαρχοι Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος και Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης.
Οι δύο Δήμοι παρέμειναν σήμερα κλειστοί και οι Δήμαρχοι μιλώντας στη συνέντευξη τύπου ζήτησαν την παρέμβαση του πρωθυπουργού για την απόσυρση του άρθρου και κάλεσαν τους βουλευτές Α΄και Β’ Πειραιά όλων των κομμάτων να πάρουν ξεκάθαρη θέση.
Το συγκεκριμένο άρθρο παρατείνει έως 20 χρόνια τη λειτουργία μιας σειράς εγκαταστάσεων, με επικίνδυνες και οχλούσες χρήσεις, ακόμα και μετά την αλλαγή των χρήσεων γης, όπως το τσιμεντάδικο στη Δραπετσώνα και οι δεξαμενές πετρελαιοειδών στο Πέραμα.
Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης υπάρχουν και άλλα άρθρα στο πολυνομοσχέδιο (από το 70 μέχρι και το 79) τα οποία περιλήφθηκαν σε αυτό αιφνιδιαστικά και αφορούν την λειτουργία των βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Και υπογράμμισε τα εξής:
- Το άρθρο 70 ακυρώνει τη νομοθετική ρύθμιση, που έγινε τον Ιούλιο του 2015 και επανέφερε τις χρήσεις γης στην περιοχή των Λιπασμάτων, που είχαν αλλάξει με τροπολογία της κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ,, διευκολύνοντας την έναρξη λειτουργίας εγκαταστάσεων εταιρείας επεξεργασίας αποβλήτων.
- Με τις ρυθμίσεις αυτές διαιωνίζεται ένα προβληματικό μοντέλο ανάπτυξης περασμένων δεκαετιών, που βασίστηκε στην έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού, ανυπαρξία χρήσεων γης κ.λπ
Ακόμα, είπε πως έγινε συνάντηση με τους συναρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι υποστήριξαν ότι αυτές οι ρυθμίσεις εντάσσονται στα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Ωστόσο, έχει διαπιστωθεί, αυτά τα χρόνια της μνημονιακής χρήσης, ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις διαμεσολαβούν αιτήματα μέσω των «θεσμών» ή των «τροϊκανών», που τα εμφανίζουν ως προαπαιτούμενα και η κυβέρνηση τα ικανοποιεί για να κλείσει την αξιολόγηση.
Ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, κατήγγειλε την κυβέρνηση για απαξίωση της Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και για συνέχιση της πολιτικής που οδήγησε, εδώ και δεκαετίες, σε περιβαλλοντική υποβάθμιση το Δυτικό Πειραιά.
Ο ίδιος σημείωσε ότι δεξαμενές με καύσιμα αεροπλάνων βρίσκονται σε απόσταση 4-5 μέτρων από τα σπίτια, περισσότερα από 300 βυτία με καύσιμα διέρχονται καθημερινά από τον μοναδικό δρόμο του Περάματος και τόνισε πως «εάν γίνει ένα ατύχημα ο Δυτικός Πειραιάς θα μετατραπεί σε σεληνιακό τοπίο».
«Οι ανθρώπινες ζωές δεν μπαίνουν σε καμία διαπραγμάτευση. Πίστευα ότι οι πόλεις και οι ανάγκες των κατοίκων θα αποτελούσαν πραγματικά κόκκινες γραμμές για αυτή τη κυβέρνηση».
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, υποστήριξε πως σε ότι αφορά την περιοχή των Λιπασμάτων αυτή η διάταξη ευνοεί τη τσιμεντοβιομηχανία «Λαφάρζ» και τις εγκαταστάσεις της Oil One και χαρακτήρισε παράνομη την αναδρομικότητας της διάταξης.
«Εκεί που περιμέναμε ο χρόνος απομάκρυνσης να μειωθεί από τα 12 π.χ. στα 6 χρόνια είδαμε να γίνεται 20», υπογράμμισε και κάλεσε όλους τους βουλευτές Α και Β Πειραιά να καταψηφίσουν το άρθρο 70.
Τη συμπαράστασή τους στο αίτημα της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και των δύο Δήμων εξέφρασαν και οι Δήμαρχοι Πειραιά Γιάννης Μώραλης, Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης και Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη Γιώργος Ιωακειίδης.