Έκθεση με τίτλο «Μιχάλης Νικολινάκος, η ζωγραφική, η εικονογράφηση και οι παράλληλες διαδρομές» διοργανώνει η Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη από τις 4 Mαρτίου έως τις 31 Μαΐου. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα και τεκμήρια από το πλουσιότατο αρχείο του ζωγράφου, που ανήκει στο γιο του καλλιτέχνη Νίκο Νικολινάκο. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 4 Μαρτίου στις 11 το πρωί. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει ιδιαίτερες πλευρές του ζωγραφικού έργου του και να αποκτήσει μια εικόνα της ακμαίας πολυμέρειάς του μέσα από εικονογραφικές, γελοιογραφικές και γραφιστικές δημιουργίες του καλλιτέχνη.
Πολύπλευρος και παραγωγικότατος, ο Μιχάλης Νικολινάκος (1920-1994) ασχολήθηκε με ποικίλες εκδοχές της εικαστικής δημιουργίας, ενώ παράλληλα στράφηκε για αρκετά χρόνια στον κινηματογράφο. Η ζωγραφική, το σκίτσο, η γελοιογραφία, η εικονογράφηση, η σκηνογραφία, η υποκριτική, η γραφιστική, η διακόσμηση, ο σχεδιασμός μνημείων είναι τα πεδία στα οποία ο καλλιτέχνης θήτευσε αβίαστα και φυσικά, παράγοντας έργο που παραμένει σε μεγάλο βαθμό άγνωστο.
Σημαντικό κεφάλαιο της πυκνής αυτής δραστηριότητας υπήρξε η σχέση του με τη Νίκαια. Συμπορεύτηκε με την ιστορική και πολιτισμική διαδρομή της πόλης από τα χρόνια της κατοχικής Αντίστασης και σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Οι πρώτες εικονογραφήσεις και το πρώτο, εφήμερο ηρώο για το μπλόκο της Κοκκινιάς ανήκουν σε αυτόν. Εικονογράφησε τα εξώφυλλα των βιβλίων των Νικαιωτών συγγραφέων, συμμετείχε σε όλες τις ομαδικές εκθέσεις Νικαιωτών ζωγράφων, καθώς και σε εκθέσεις τοπικών συλλόγων, και εκπροσώπησε επανειλημμένα τη Νίκαια σε πειραϊκές εικαστικές διοργανώσεις. Η διοργάνωση της Δημοτικής Πινακοθήκης Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη αποτελεί την πρώτη, αναδρομικού χαρακτήρα, έκθεση για τον καλλιτέχνη.
Ο Μιχάλης Νικολινάκος σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (1945-1949) και υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών (1954-1957). Δημοσίευσε σκίτσα και γελοιογραφίες σε μεγάλο αριθμό εφημερίδων και περιοδικών, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η σαραντάχρονη τακτική συνεργασία του με την ετήσια λογοτεχνική έκδοση Φιλολογική Πρωτοχρονιά. Εικονογράφησε αμέτρητα εξώφυλλα βιβλίων και επιμελήθηκε καλλιτεχνικές εκδόσεις. Παράλληλα, ασχολήθηκε με τη λογοτύπηση εταιρικών και δημόσιων σημάτων, την εταιρική διαφημιστική καμπάνια και τη διακόσμηση εμπορικών αρχιτεκτονικών χώρων και πλοίων.
Έκανε σκηνογραφίες για το θέατρο και τον κινηματογράφο και την ίδια εποχή άρχισε να παίζει σε ταινίες. Με φυσιογνωμία που έλειπε από το εγχώριο σινεμά, σημείωσε αξιόλογη παρουσία στον τομέα αυτό πρωταγωνιστώντας σε τριανταπέντε ταινίες, ελληνικές και ορισμένες ξένες. Από τα σημαντικότερα εύσημα της κινηματογραφικής του καριέρας είναι οι ρόλοι του δίπλα στην Άννα Συνοδινού και την Έλλη Λαμπέτη σε παραγωγές που ξεχώρισαν.
Δίπλα στην έντονη αυτή δραστηριότητα υπήρχε πάντοτε η ζωγραφική, το λάδι και κυρίως η ακουαρέλα. Θεματική του καλλιτέχνη ο οικείος, ο ζωτικός του χώρος: η ύπαιθρος χώρα, ο παραθαλάσσιος τόπος, το καράβι, το λιμάνι, το πέλαγος. Κολορίστας, εισάγει στο έργο του φωβιστικά και εξπρεσιονιστικά χαρακτηριστικά, τα οποία στις ακουαρέλες του αγγίζουν μια πολύ υψηλή ποιότητα, αποτέλεσμα της σε βάθος κατοχής των μέσων του