Το χρώμα στην ελληνική φύση και παραδοσιακή αρχιτεκτονική είναι συχνά εκτυφλωτικό. Η τεχνική της ακουαρέλας το αποσπά, το δοξάζει, το τιθασεύει και μας το δίνει πίσω γαλήνιο, τρυφερό στις αισθήσεις. Χρόνια τώρα, οι υδατογραφίες του Βρετανού ζωγράφου Τζέιμς Φουτ (James Foot) έχουν δημιουργήσει τη δική τους «μεσογειακή» σχολή και έχουν αποκτήσει μεγάλο κοινό. Οχι αδίκως, καθώς ο Τζέιμς, που το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μένει και εργάζεται στο Κυπαρίσσι, ένα από τα πιο όμορφα παραθαλάσσια χωριά της Ανατολικής Πελοποννήσου, ζωγραφίζει την καλύτερη εκδοχή της Ελλάδας, την Ελλάδα που αγαπάμε.

Αυτή την Ελλάδα, με τα πράσινα και τα γαλάζια χρώματα, τις ώχρες και τα μενεξελιά, την έχει ταξιδέψει και στο εξωτερικό, αφού ο Τζέιμς Φουτ έχει ζωγραφίσει πολλά μέρη του κόσμου, αλλά η αδυναμία του είναι η Ελλάδα. Οταν είχε εκθέσει στο Γιβραλτάρ, η ατζέντισσά του Rebecca Faller είχε γράψει για τα «ελληνικά» του έργα πως «είναι ποτισμένα από φως, από έντονες βαθυκύανες σκιές και από το πλούσιο γαλάζιο και τυρκουάζ της θάλασσας... ο Τζέιμς Φουτ ζωγραφίζει ολόγυρα στο λευκό του χαρτιού για να βγάλει προς τα έξω το λευκό των καϊκιών, χρησιμοποιεί το λευκό του χαρτιού σαν χρώμα έτσι ώστε το χρώμα που ζωγραφίζει να λαμποκοπάει αστραφτερό και βαθύ. Τα έργα του δοξάζουν όλα την ομορφιά και τη σιωπή και τη γαλήνη».

Παλιός γνώριμος των Σπετσών, ο Τζέιμς Φουτ είναι έτοιμος για την ετήσια έκθεσή του στο Παλιό Λιμάνι, στου Ορλώφ, από τις 6 ώς τις 17 Αυγούστου. Είναι ένα καθιερωμένο ραντεβού για τους φιλόξενους, η καλοκαιρινή έκθεση του Τζέιμς Φουτ στις Σπέτσες. Eίναι μία συλλογή έργων από την προσφιλή στον ζωγράφο Ελλάδα: είναι η αγκαλιά που σχηματίζεται ανατολικά των ακτών της Πελοποννήσου προς τον Αργοσαρωνικό και φθάνει έως κάτω στα παραθαλάσσια χωριά της Μάνης, στον Γέρακα και στο Λιμένι. Είναι μια βαθιά, αρχετυπική Ελλάδα του Νότου, λουσμένη στο φως, με τη Μονεμβασιά, τη Μάνη, το Κυπαρίσσι, την Υδρα και τις Σπέτσες να ξεχωρίζουν ως λαμπεροί τόποι. Η θεματογραφία είναι ήπια και προσφιλής. Παλιές πόρτες, ανθισμένοι κήποι, λάμψεις από μπουκαμβίλια, παραδεισένια χωριά πάνω στο κύμα, νεοκλασικά αρχοντικά, βάρκες, καΐκια, ιστιοφόρα, η ζωή του ελληνικού χωριού. Και όλα αυτά με μία αύρα από αγγλική αίσθηση του φωτός και των χρωμάτων, στη μεγάλη βρετανική παράδοση της υδατογραφίας. Είναι η καλύτερη διαφήμιση της Ελλάδας, οι ακουαρέλες μπορούν να μεταφέρουν την ομορφιά και να γίνουν όχημα μιας ιδέας.