Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Ν.Ε.Ν.) διαμαρτύρεται για την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, να εγκρίνει την ειδική οργανική σύνθεση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου "Ionian Star", ισχυριζόμενη ότι "η νέα ηγεσία πορεύεται σύμφωνα με τις επιλογές του εφοπλιστικού κεφαλαίου".
Για να αποτρέψει την εφαρμογή της απόφασης αυτής, πολυμελές κλιμάκιο της Π.Ε.Ν.Ε.Ν. και των άλλων Σωματείων είναι ήδη στην Πάτρα "με απόφαση να προχωρήσουν σε συνδικαλιστική δράση με στόχο την ακινητοποίηση του πλοίου, την μη εκτέλεση του δρομολογίου μέχρι την κατάργηση της παράνομης Υπουργικής απόφασης και την αποκατάσταση της σύνθεσης που προβλέπει η υφιστάμενη νομοθεσία και το Π.Δ. 177/74".
Ακολουθεί το κείμενο της ανακοίνωσης της Π.Ε.Ν.Ε.Ν.:
"Με μια κατάπτυστη άθλια και επικίνδυνη απόφαση ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, ικανοποίησε αίτημα ναυτιλιακής Ακτοπλοϊκής εταιρίας, με το οποίο του ζητούσε την δραστική μείωση της οργανικής σύνθεσης, για να καταστεί το πλοίο κερδοφόρο και ανταγωνιστικό.
Η απόφαση για την ειδική οργανική σύνθεση δόθηκε στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο "IONIAN STAR" και η μείωση είναι 25%. Από τους 39 που προβλέπει ο νόμος τώρα επανδρώνεται με 28 Ναυτικούς. Η απόφαση αυτή, όπως και τόσες άλλες που έχουν ληφθεί στο διάστημα της διακυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. πάρθηκε εν κρυπτώ από τα Ναυτεργατικά Σωματεία, πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών και σε απόλυτη συνεννόηση Υπουργού - Υπηρεσιών του Υ.Ε.Ν. και της αντίστοιχης Ναυτιλιακής εταιρείας.
Η απόφαση αυτή επιβεβαιώνει την εκτίμησή μας ότι στο Υπουργείο Ναυτιλίας κουμάντο ήταν και είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η νέα ηγεσία πορεύεται σύμφωνα με τις επιλογές που αυτοί επιβάλουν. Το μακρύ χέρι του εφοπλιστικού κεφαλαίου καθορίζει τα πάντα στο Υπουργείο Ναυτιλίας, όπως ακριβώς συνέβαινε επί κυβερνήσεων Ν.Δ. - ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Υπουργών τύπου Παυλίδη, Κεφαλογιάννη, Διαμαντίδη, Γεωργιάδη, Μουσουρούλη, Βαρβιτσιώτη και άλλων οι οποίοι διέπρεψαν δίνοντας σαφή δείγματα με την πολιτική τους σε όφελος των εφοπλιστικών συμφερόντων.
Η απόφαση του Υπουργού, κ. Δρίτσα, αποτελεί συνέχεια αυτής της πολιτικής, η οποία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού, των ναυτεργατών, εντατικοποιεί σε επικίνδυνο βαθμό την εργασία διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για πρόκληση ναυτικού ατυχήματος, μειώνει τους πόρους και τα έσοδα των ασφαλιστικών μας ταμείων, αυξάνει την ανεργία και την αβεβαιότητα στον χώρο της ναυτεργασίας.
Ο κύριος Δρίτσας αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής της εφοπλιστόδουλης πολιτικής και συνδράμει με το έργο και τις αποφάσεις του αυτή η πολιτική να διαιωνίζεται και να παράγει καταστροφικά αποτελέσματα στον κόσμο της ναυτικής εργασίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και 10 μήνες ο κ. Δρίτσας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχουν δώσει απάντηση σε έγγραφο της Π.Ε.Ν.Ε.Ν. που αφορά την ανανέωση των ειδικών συνθέσεων σε εκατοντάδες ειδικές συνθέσεις διαφόρων τύπων πλοίων.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας διατηρεί στο ακέραιο τα στεγανά, την αδιαφάνεια, τις συναλλαγές με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την έλλειψη οποιασδήποτε ενημέρωσης των εκπροσώπων των Σωματείων για κρίσιμα θέματα που αφορούν τους ναυτεργάτες.
Εάν ο κ. Δρίτσας πιστεύει ότι με αυτές τις άθλιες και παράνομες ενέργειες θα επιβάλει την θέληση των εφοπλιστών και των συμφερόντων τους πάνω από τις πλάτες των ναυτεργατών, πλανάται πλάνη οικτρά.
Για τον σκοπό αυτό ήδη πολυμελές κλιμάκιο της Π.Ε.Ν.Ε.Ν. και των άλλων Σωματείων είναι στην Πάτρα με απόφαση να προχωρήσουν σε συνδικαλιστική δράση, με στόχο την ακινητοποίηση του πλοίου, την μη εκτέλεση του δρομολογίου μέχρι την κατάργηση της παράνομης Υπουργικής απόφασης και την αποκατάσταση της σύνθεσης που προβλέπει η υφιστάμενη νομοθεσία και το Π.Δ. 177/74.
Αυτή είναι η απάντηση των ναυτεργατών στον φιλοεφοπλιστικό κατήφορο της κυβέρνησης και του Υπουργού Ναυτιλίας!!!".