Τη σημασία που προσδίδει η κινεζική κυβέρνηση στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα - και ειδικότερα στο λιμάνι του Πειραιά - και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίησή του, είχε την ευκαιρία να ακούσει, επανειλημμένα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας τις τελευταίες λίγες μέρες.
O κ. Δρίτσας βρισκόταν στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας από την 5η Νοεμβρίου και επέστρεψε σήμερα, Δευτέρα. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του έτους Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδος και Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας 2015, μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε επί συγκυβένησης Σαμαρά - Βενιζέλου.
Ο Υπουργός μετά από πρόσκληση της "Κρατικής Ωκεάνιας Διοίκησης της Κίνας", συμμετείχε στο Φόρουμ της Θαλάσσιας Συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και χωρών της Νοτίου Ευρώπης, το οποίο έγινε στο λιμάνι Σιαμέν στις 7 και 8 Νοεμβρίου. Να σημειωθεί πως στο Σιαμέν βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων (Xiamen Ocean Gate Container Terminal Co.) της Cosco Pacific, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό για τον Ο.Λ.Π. .
O Έλληνας Υπουργός είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τις εγκαταστάσεις του. Την Κυριακή παρευρέθηκε στην Τελετή Λήξης του Ελληνοκινέζικου Έτους Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2015 και μίλησε εκ μέρους της Ελλάδας.
Το 2014, οι Πρωθυπουργοί των δύο κρατών παρευρέθηκαν στο πρώτο Φόρουμ Ελληνοκινέζικης Ναυτιλιακής Συνεργασίας και ανακήρυξαν το 2015 ως έτος Ελληνοκινέζικης Ναυτιλιακής Συνεργασίας. Είναι η πρώτη φορά που η Κίνα συμμετέχει σε έτος συνεργασίας με θέμα την Θάλασσα.
"Ανοίγει νέους δρόμους και διαδραματίζει έναν επιδεικτικό και συμβουλευτικό ρόλο για την ενίσχυση της ναυτιλιακής συνεργασίας, μεταξύ της Κίνας και Νότιας Ευρώπης και άλλων χωρών", αναφέρουν κινεζικοί διπλωματικοί κύκλοι.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν με νόημα πως τον Μάρτιο ο κ. Δραγασάκης, αντιπρόεδρος της ελληνικής Κυβέρνησης, έκανε μια επίσημη επίσκεψη στην Κίνα, κατά τη διάρκεια της οποίας παρευρέθη στην τελετή εγκαινίων του Ελληνοκινέζικου Έτους Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2015, συνοδευόμενος από τον Κινέζο Αναπληρωτή Πρωθυπουργό, Μα Κάι.
"Από την αρχή της χρονιάς αυτής, με την ενεργή συμμετοχή των σχετικών Υπουργείων και Υπηρεσιών της Κεντρικής και Τοπικής Κυβέρνησης, επιχειρήσεων και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, οι δύο χώρες έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 30 δραστηριότητες, αποδίδοντας καρποφόρα αποτελέσματα, σε λιμάνια, ναυπήγηση και συντήρηση, κουλτούρα, επιστήμη και τεχνολογία και τουρισμό, πολλά από τα οποία ήταν πρωτοφανή", λένε από το Πεκίνο.
Για την κινεζική διπλωματία "η Ναυτιλιακή Συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ελλάδας έχει γίνει ένα νέο σημείο ανάπτυξης και παράλληλα το αποκορύφωμα στις διμερείς σχέσεις. Κοιτάζοντας το μέλλον, η Κίνα είναι έτοιμη να χτίσει πάνω στα αποτελέσματα του έτους ναυτιλιακής συνεργασίας, εμβαθύνοντας περαιτέρω την διμερή συνεργασία σε περιοχές που σχετίζονται με την ναυτιλία και προωθώντας περισσότερη πρόοδο στις διμερείς σχέσεις".