Η αρχική συμφωνία παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο υπεγράφη στις 8 Απριλίου στο Μέγαρο Μαξίμου, ακολούθησε στις 30 Ιουνίου η κύρωση από τη Βουλή (με τις κυβερνητικές παλινωδίες) και τώρα υπήρξε και η νέα υπογραφή μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Cosco στη Μεγάλη Αίθουσα του Λαού στο Πεκίνο παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού (πραγματοποιεί επίσκεψη στην  Κίνα) και του Κινέζου ομολόγου του.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

"Στις 8 Απριλίου 2016, η COSCO SHIPPING υπέγραψε τη Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών και τη Συμφωνία Μετόχων με το ΤΑΙΠΕΔ. Στις 10 Ιουνίου 2016, διεξήχθη η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ κατά την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη Συναλλαγή ως συμβατή με τον ελληνικό νόμο για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων.

Η Βουλή των Ελλήνων κύρωσε με ευρεία πλειοψηφία αυτή τη σπουδαία συμφωνία παραχώρησης στις 30 Ιουνίου 2016, ολοκληρώνοντας μια σειρά απαραίτητων εγκρίσεων για την ολοκλήρωση της συναλλαγής από την COSCO SHIPPING.

Η σημερινή τελετή υπογραφής θα εμβαθύνει ακόμα περισσότερο τις διμερείς οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, και προάγει την ανάπτυξη των Σινο-Ελληνικών σχέσεων.

Την ίδια ημέρα επίσης διοργανώθηκε το Φόρουμ για την Ελληνο-Κινεζική Ναυτιλιακή Συνεργασία. Το Φόρουμ παρακολούθησε ο Wan Min, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του: «Το έργο για τον Πειραιά κύλησε ομαλά, λειτουργώντας ως πρότυπο για τη συνεργασία Κίνας και Ελλάδας και αποκτώντας μεγάλη σημασία για την προώθηση της διμερούς φιλίας και ανάπτυξης. Η COSCO SHIPPING θα αξιοποιήσει το απαράμιλλο γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά, θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που προκύπτει από την πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Κόσμος» και τις στενές Σινο-Ελληνικές σχέσεις, θα προχωρήσει ενεργά σε επενδύσεις υποδομών, θα βελτιστοποιήσει την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα του Πειραιά και να τον μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, στο προγεφύρωμα που συνδέει την ηπειρωτική χώρα με τη θάλασσα, σε ένα διεθνές εφοδιαστικό κέντρο, στη νότια πύλη προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Η COSCO SHIPPING πραγματοποιεί υψηλού επιπέδου επενδύσεις στο λιμάνι από το 2009. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η COSCO SHIPPING έχει ενισχύσει με επιτυχία την ανταγωνιστικότητα και σημασία του Πειραιά στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, κι έχει συνεισφέρει ενεργά στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας. Ο Πειραιάς έχει πλέον καταστεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμός μεγάλου βεληνεκούς, με κορυφαίες τεχνολογίες, ενώ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι με όρους διαχειριστικής ικανότητας ανάμεσα στα 100 κορυφαία εμπορευματικά λιμάνια διεθνώς. Επιπλέον, αποτελεί σημαντικό κόμβο για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η εμπορευματική δυναμικότητα του Πειραιά αυξήθηκε από 880.000 TEU το 2010 σε 3.360.000 TEU το 2015, ενώ η κατάταξή του με όρους δυναμικότητας εκτοξεύτηκε από την 93η θέση στην 39η. Η ανάπτυξη της ΣΕΠ όχι μόνο βελτίωσε τις υποδομές του λιμανιού και δημιούργησε περισσότερες από 1.200 θέσεις εργασίας, αλλά επιπλέον αύξησε τα έσοδα της Ελλάδας, τονώνοντας έτσι περαιτέρω την ανάπτυξη στη χώρα".