Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 2ος κύκλος του διαγωνισμού θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth II»,   που πραγματοποιήθηκε  στα Ποσειδώνια, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά, ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε η επίσημη έναρξη του «Blue Growth IIΙ».Στον επίλογο του φετινού Blue growth, που καθιερώνεται πλέον  ως θεσμός, πήραν μέρος οι 5 ομάδες που συμμετείχαν στον 2ο κύκλο της θερμοκοιτίδας της Aephoria και του Blue growth, οι Hopwave, XYZ lase scanning, My City Lane, Resicle και Journey Post.Οι ομάδες,  που πλέον είναι υπό σύσταση εταιρείες,  παρουσίασαν καινοτόμες ιδέες στο χώρο της «γαλάζιας οικονομίας», μπροστά σε διεθνές περιβάλλον προερχόμενο από την έκθεση των Ποσειδωνίων σε ένα πολυπληθές κοινό.Η πρωτοποριακή αυτή διαδικασία καθιερώνει πλέον τον Πειραιά σε πρωτεύουσα της θαλάσσιας καινοτομίας και δημιουργεί μια «δεξαμενή σκέψης» για καινοτόμες πρωτοβουλίες νεοφυών επιχειρήσεων με διεθνή απήχηση.Επιπλέον, ανακοινώθηκε το πρώτο maritimeICTcluster στον Πειραιά, ένα ελπιδοφόρο σχήμα που συμμετέχει το Bluegrowth μαζί με Cisco, Setel, Furuno, GMC Maritime Training Center και ονομάζεται Strategis, επηρεασμένο από την αρχαία τριήρη στρατηγίς,  με Πρόεδρο τον Γρηγόρη Γιοβανώφ.

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης, στον χαιρετισμό του , ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Καλώς ήλθατε στην εκδήλωση του Blue growth, καλώς ήλθατε στα Posidonia. Σήμερα νομίζω ότι μετά από δύο χρόνια δουλειάς, πρέπει να σας καλωσορίσω ως Δήμος Πειραιά, που έχουν πλέον εδραιωθεί οι «start up», η νεοφυής  επιχειρηματικότητα. Να καλωσορίσω επίσης τον χώρο της θάλασσας στον χώρο της start up. Πιστεύω πια με τους ανθρώπους που βλέπω εδώ, ότι ο δρόμος για την ανάπτυξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στη θάλασσα είναι ανοικτός. Αυτό βέβαια είναι πραγματικά παράδοξο,  να συζητάει κανείς για τη θαλάσσια καινοτομία,  σε μια ναυτική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, σε μία χώρα η οποία επί χιλιάδες χρόνια ξέρει να εκμεταλλεύεται και να δημιουργεί αξία μέσα από τη θάλασσα.Το λιμάνι του Πειραιά, είναι ένας φυσικός χώρος ο οποίος έχει αναπτυχθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια για να δημιουργήσει αξία και πλούτο. Και έχει σημασία νομίζω για όλους μας να ξέρουμε ότι ο Πειραιάς ο ίδιος σαν πόλη,  δημιουργήθηκε από την αρχαία Αθήνα με τον ίδιο τρόπο που αργότερα δημιουργήσαμε πόλεις όπως είναι η Καμπέρα, η Μπραζίλια, η Ουάσιγκτον. Σχεδιάστηκε από τον Ιππόδαμο για να στεγάσει το πολίτευμα της Δημοκρατίας, το οποίο εδράστηκε σε μία ναυτική καινοτομία. Σε ένα «maritime innovation». Ήταν η τριήρης η οποία ήταν τότε ένα πλοίο που ήταν δυο φορές πιο γρήγορο απ’ οτιδήποτε άλλο στη θάλασσα. Και ήταν αυτό το πλοίο που επέτρεψε στην αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία να κυριαρχήσει στις θάλασσες, να δημιουργήσει όλο τον πλούτο και την αξία που θαυμάζουμε ακόμα και σήμερα στον Παρθενώνα και ελπίζουμε όταν γυρνάνε από τον Παρθενώνα οι τουρίστες της κρουαζιέρας να έχουν και κάτι άλλο να δουν.Όμως η τριήρης δεν ήταν κάτι που έπλεε μόνο του. Για να δημιουργηθεί κατασκευάστηκαν οι μεγαλύτερες ναυτικές και λιμενικές εγκαταστάσεις της ιστορίας μέχρι τότε. Δημιουργήθηκαν εκατοντάδες τεράστια κτίρια στα άλλα δύο λιμάνια που είναι προικισμένος ο Πειραιάς, προκειμένου να προστατέψουν αυτό εδώ το λιμάνι, που δημιουργούσε πλούτο. Και δεν δημιουργούσε μόνο πλούτο, αλλά για να υπάρχει και κάποιος ο οποίος κωπηλατεί  αυτά τα καράβια, τα οποία ήταν 390 και άρα με 180 κωπηλάτες μιλάμε για περίπου 50.000 ανθρώπους, οι οποίοι ήταν οι πρώτοι άνθρωποι στην ιστορία που απέκτησαν το δικαίωμα της ψήφου με τον ιδρώτα του σώματός τους, χωρίς να έχουν κάποια περιουσία. Εδώ λοιπόν στον Πειραιά δημιουργήθηκε το πρώτο προλεταριάτο, ο πρώτος χώρος εργασίας.Αυτό έχει σημασία,  γιατί νομίζω ότι είμαστε ξανά σε μια εποχή, όπου η ανάγκη για καινοτομία είναι καθολική. Δεν μπορεί να αφορά μόνο την τεχνολογία, δεν μπορεί να αφορά μόνο την οικονομία, αφορά το σύνολο των σχέσεων. Και το βλέπουμε – το βλέπουμε καλύτερα απ’ όλους  - στους νέους ανθρώπους, οι οποίοι έχοντας μεγαλώσει, έχοντας συνηθίσει στην εποχή της πληροφορίας είναι κοινωνοί, αισθάνονται, καταλαβαίνουν,  ζουν την εποχή, στην οποία ένας νέος  άνθρωπος με αρκετές γνώσεις, με ικανές γνώσεις μπορεί - σχεδόν μόνος του από το σπίτι του - να δημιουργήσει και να διανείμει ένα προϊόν – μια υπηρεσία καλύτερα – χωρίς τα κεφάλαια που χρειαζόμαστε παλαιότερα στη βιομηχανική εποχή για να μπορέσουμε να παράξουμε τέτοιου είδους υπηρεσίες ή προϊόντα. Αυτό είναι μια τεράστια αλλαγή και είναι κάτι που οι νέοι άνθρωποι το ξέρουν. Εμάς δουλειά μας λοιπόν είναι να σταθούμε δίπλα. Να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας γι’ αυτήν την οικονομία, ότι θα μπορέσουμε βοηθώντας τους νέους ανθρώπους να μπούμε πιο αποτελεσματικά στον 21ο αιώνα.Τα δύο χρόνια που πέρασαν, δημιουργήθηκαν πολλά events, γεγονότα, συναντήσεις γύρω από τη θαλάσσια καινοτομία από πάρα πολλούς φορείς, ούτως ώστε πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο, όπου έχουμε δημιουργήσει – πιστεύω – το πιο κρίσιμο συστατικό από όλα όσα χρειάζεται ένας χώρος που θέλει να λέγεται και να είναι μια πρωτεύουσα θαλάσσιας καινοτομίας, όπως θέλει να είναι ο Πειραιάς. Έχουμε δημιουργήσει το «ανθρώπινο οικοσύστημα», τις ανθρώπινες σχέσεις, τα ανθρώπινα δίκτυα από τους ανθρώπους εκείνους που έχουν και τις γνώσεις και τις γνωριμίες και τη διάθεση και να ακούσουν και να πούνε και να σταθούν δίπλα στους νεώτερους. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ για όλη αυτή τη γνωριμία τα τελευταία χρόνια. Να ευχαριστήσω τους ανθρώπους που είναι σήμερα  και θα είναι μετά στους διαγωνιζόμενους και τους  νικητές και όλους τους άλλους.Και να κλείσω, προλογίζοντας τον επόμενο ομιλητή.  Όταν πριν από δύο χρόνια, ανακοινώσαμε την ιδέα του “Blue Growth”, το οποίο δεν ήταν τίποτα παραπάνω από την εφαρμογή των τρόπων στήριξης των καινοτόμων ιδεών, αλλά σε έναν συγκεκριμένο χώρο και με έναν συγκεκριμένο στόχο, τη θάλασσα, είχα χρησιμοποιήσει ένα σλάιτ, από το Ρότερνταμ. Μου είχαν πει ότι εδώ, οι άνθρωποι έχουν κάνει αυτό που λέμε να κάνουμε και γιατί να μην το κάνουμε κι εμείς.  Αυτό που είχαν χρησιμοποιήσει τότε, βέβαια, ήταν μια τεράστια ανάπλαση ενός παλιού βιομηχανικού κτιρίου στο λιμάνι του  Ρότερνταμ, που κόστισε πάνω από 120 εκ. ευρώ, το οποίο όμως σήμερα είναι ο μεγαλύτερος χώρος κατασκευής, στο χώρο της θαλάσσιας καινοτομίας.Εμείς ξεκινήσαμε δημιουργώντας τη θερμοκοιτίδα, με σκοπό πλέον, ωριμάζοντας στην  στρατηγική των ευρωπαϊκών έργων και όταν μας επιτρέψει το εθνικό  κράτος να απευθυνθούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε την ανάπτυξη  της πόλης και της χώρας, τώρα δηλαδή που ξεκινά η χρηματοδότηση από  το ΕΣΠΑ. Φυσικά σε όλη αυτήν την προσπάθεια είναι εδώ και πολλοί που μας στηρίζουν ή αναγνώρισαν αυτή την σωστή κατεύθυνση του Bluegrowth, και τους ευχαριστώ πολύ, όπως είναι το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο και το Ελληνορωσσικό Επιμελητήριο που βρίσκονται και σήμερα εδώ μαζί μας με τις εκπροσώπους τους και θα μας που δυο λόγια, την Αφροδίτη Μπλέτα, Πρόεδρο του Ελληνοκινεζικού Κέντρου Επιχειρηματικότητας, την Μαγδαληνή Κυριακού μέλος του Ελληνορωσικού εμπορικού επιμελητηρίου και μέλος της διοικητικής επιτροπής μεταφορών και τον Mare Straetmans από το PortXL’s Accelerator του Ρότερνταμ που θα μας παρουσιάσει έπειτα από την πρώτη του επίσκεψη τον Ιανουάριο εδώ στην εκδήλωση του Bluegrowth, την εξέλιξη της δικής μας ομάδας, της XYZ, που πήγε στην Ολλανδία στις εγκαταστάσεις και το πρόγραμμά τους για 3 μήνες.Ένα από τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε είναι να «ακολουθήσουμε» το Ρότερνταμ και να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα κτίριο, ένα χώρο, καλύτερα ένα μηχανουργείο του 19ου αιώνα από την ακτή που βρίσκεται πίσω μας και απέναντι και που είναι αποβιομηχανοποιημένη και να στεγάσουμε ένα μηχανουργείο του 21ου αιώνα. Το Ρότερνταμ ξεκίνησε διαφορετικά. Οι άνθρωποι έφτιαξαν πρώτα το μηχανουργείο και μετά έφτιαξαν το accelerator. Το Portxl, το  διεθνές accelerator  του Ρότερνταμ ξεκίνησε φέτος και έχει σκοπό να μαζέψει τις δέκα σπουδαιότερες ιστορικότητες εταιρίες και να κάνει το ίδιο πράγμα που κάνουμε κι εμείς εδώ,  για τους επόμενους τρεις μήνες με την διαφορά ότι έχει και χρήματα να τους δώσει.Για εμάς είναι μια πολύ σημαντική συνεργασία, για να μπορούμε να  έχουμε πρόσβαση, να ανταλλάσσουμε ιδέες, να ανταλλάσσουμε τεχνογνωσία, με ένα λιμάνι που  πραγματικά πιστεύουμε ότι μας ταιριάζει στην νοοτροπία.Τέλος, η διοργάνωση εξελίσσεται και ωριμάζει περισσότερο, εξασφαλίζοντας ανώτερη ποιότητα τόσο στην επιλογή των υποβαλλόμενων προτάσεων όπως θα δείτε και στην παρουσίαση των 5 ομάδων σήμερα, όσο και στην διαδραστικότητα και αμεσότητα της επικοινωνίας των υποψηφίων εντός τους προγράμματός μας με τους συμβούλους και τους μέντορες τους.Σήμερα λοιπόν ξεκινάει επίσημα η ηλεκτρονική υποβολή προτάσεων για τον 3ο  Διαγωνισμό Bluegrowth έως τέλος Σεπτέμβρη.Η πρώτη φάση αφορά την αξιολόγηση τους ανάλογα με τις θεματικές και τα κριτήρια του διαγωνισμού και περιλαμβάνει την Ημέρα Προετοιμασίας το ερχόμενο φθινόπωρο, κατά την οποία οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής, έκαναν κάποιες πρόβες την ροή των παρουσιάσεών τους, συζήτησαν θέματα επί της διαδικασίας και αντήλλαξαν ιδέες προκειμένου να τελειοποιήσουν τις προτάσεις τους όσο το δυνατόν.Η δεύτερη φάση είναι η Ημέρα του Διαγωνισμού, που οι νικητές θα εισαχθούν στο πρόγραμμα της θερμοκοιτίδας και θα οριστεί το επόμενο διάστημα.Οι υποψήφιοι θα έχουν την τελευταία τους ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ιδέες τους στην Κριτική επιτροπή που αποτελείται κυρίως από τους Συμβούλους που είναι στο μητρώο του  Blue growth, και το κοινό.  Η διαδικασία ψηφοφορίας θα αναδείξει τις πιο δημοφιλείς ιδέες . Οι νικητές θα κερδίσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες αξίας 5000 ευρώ, πρόσβαση στους χώρους εργασίας και στην υποστήριξη της Αειφορίας και του Blue Growth, ώστε η ιδέα τους να μετουσιωθεί σε εταιρεία και θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να συνεργαστούν με εταιρείες πoυ υποστηρίζουν τον θεσμό του Blue Growth,  όπως έγινε και στον 2ο κύκλο με τη Sony Mobile,  που εμπράκτως στήριξε την προσπάθεια των 2 από τις 5 ομάδες.Στόχος μας είναι η ημέρα μετά τον διαγωνισμό, να αποτελέσει την αρχή για μια νέα ιδέα, η οποία θα ενσαρκώνει την ουσία και το πραγματικό νόημα του Blue Growth: αυθεντικότητα, δημιουργικότητα, καινοτομία και συνεργατικότητα. Η ομάδα του Blue Growth, μαζί με την Αειφορία και την «δεξαμενή» Μεντόρων θα βρισκόμαστε στην διάθεση των συμμετεχόντων μας για οποιαδήποτε ανάγκη ή πρόκληση παρουσιαστεί. Δεσμευόμαστε να είμαστε παρόντες σε όλη την διαδικασία μετατροπής της ιδέας-σπόρου σε έναν εδραιωμένο, δυνατό, μελλοντικό «παίκτη» της μπλε οικονομίας».