Μετ’ εμποδίων και με μεγάλες καθυστερήσεις βαίνει η διαδικασία για την ολοκλήρωση της συναλλαγής πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην Cosco. Εκκρεμότητες στην έγκριση της σύμβασης παραχώρησης, έντονες αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων των λιμενεργατών, αδυναμία απομάκρυνσης των χιλιάδων μεταναστών, καθυστέρηση ενός και πλέον έτους στην υπογραφή νέου σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων του λιμανιού του Πειραιά, ξένα κρουαζιερόπλοια που αδυνατούν να δέσουν στον Πειραιά λόγω των κινητοποιήσεων, αλλά και άλλα μικρότερα και μεγαλύτερα προβλήματα, καταδεικνύουν την απροθυμία ή την ολιγωρία πολλών εκ των εμπλεκομένων να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Πολλοί μιλούν πλέον ευθέως για «μάχες χαρακωμάτων» όσων επιδιώκουν να ναυαγήσει η ιδιωτικοποίηση.

Κατά τη χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΠ δεν συζητήθηκε το βασικότερο θέμα για το οποίο συγκλήθηκε, η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ της εισηγμένης και του ελληνικού Δημοσίου. Αν και ενέκρινε το νέο καταστατικό της εταιρείας, το οποίο μεταξύ άλλων αλλάζει τον τρόπο λήψης αποφάσεων και περιορίζει τα μέλη του Δ.Σ. κατά δύο, εξαιρώντας τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ο προεδρεύων Γ. Κούβαρης διέκοψε τη συνέλευση και το θέμα της παραχώρησης αναβλήθηκε για να συζητηθεί στη συνέχιση της γενικής συνέλευσης, που ορίστηκε για την Παρασκευή 10 Ιουνίου, και μάλιστα στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Αν και κύκλοι της διοίκησης επικαλούνται τυπικό κώλυμα για τη μη συζήτησή του και «δείχνουν» στις εντάσεις που προκάλεσαν διαμαρτυρόμενοι συνδικαλιστές (οι οποίοι αξίωναν να γίνουν δεκτοί στην αίθουσα του ξενοδοχείου όπου έγινε η γενική συνέλευση, δηλώνοντας μέτοχοι αλλά αρνούμενοι να δώσουν τα ονόματά τους), πολλοί από τους γνωρίζοντες βλέπουν απόπειρα τήρησης πολιτικών ισορροπιών.

Την ίδια ώρα και παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού την άνοιξη πως έως το Πάσχα θα είχαν απομακρυνθεί από το λιμάνι οι πρόσφυγες και μετανάστες, παραμένουν στους χώρους του εδώ και εβδομάδες περισσότεροι από 1.400, ενώ η επιβατική κίνηση κλιμακώνεται ενόψει του καλοκαιριού. Αυτό ισχύει και για έναν αυξανόμενο αριθμό κρουαζιερόπλοιων που παρακάμπτουν εντελώς τον Πειραιά, όπως έγινε χθες με το Mein Schiff 2 της TUI και πριν από αυτό με το Seabourn Odyssey της Carnival. Παράλληλα, οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχουν ακόμα εγκρίνει το νέο σχέδιο για τη διαχείριση των αποβλήτων του ΟΛΠ που έχει κατατεθεί από την εισηγμένη από τον Οκτώβριο του 2014, παρά τις επανειλημμένες περί τούτου οχλήσεις της και τη σχετική κοινοτική οδηγία.

Χαρακτηριστικό των ρυθμών που επικρατούν είναι άλλωστε το γεγονός πως φέρεται να χρειάστηκαν μήνες για να γίνει τελικά τώρα η έγκριση των σχεδίων κατασκευής της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών, που έχει αναλάβει να χρηματοδοτήσει και να ολοκληρώσει στον προβλήτα ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε., στο πλαίσιο των συμβατικών της υποχρεώσεων για επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ.