Σε φυγή από την Ευρώπη, λόγω των θεσμικών αλλαγών που επιβάλλει, οδηγεί η Κομισιόν τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη. Απευθύνοντας το μήνυμά του κατά τα «Ποσειδώνια 2016», ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία, που αντιστοιχεί σχεδόν στο 50% της ευρωπαϊκής, μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην εθνική, αλλά και στην ευρωπαϊκή οικονομία.
«Το νέο ρεκόρ συμμετοχών στα φετινά “Ποσειδώνια”, που αποτελούν διαχρονικό θεσμό διεθνούς κύρους, πιστοποιεί ότι η Ελλάδα, ως παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, μπορεί και θα πρέπει να παραμείνει η καρδιά της διεθνούς ναυτιλίας, που είναι συνυφασμένη με την παγκόσμια πρόοδο και ευημερία», είπε και πρόσθεσε με προβληματισμό: «Τοιουτοτρόπως και η ελληνική ναυτιλία μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην εθνική, αλλά και στην ευρωπαϊκή οικονομία, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της. Μια ανταγωνιστικότητα που σήμερα διακυβεύεται εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή όχι μόνο του ελληνόκτητου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού στόλου εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Και ίσως είναι σκόπιμο να διατηρούμε άσβηστο στη μνήμη μας το στοιχείο ότι η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του διεθνούς εμπορίου και τη σημασία αυτού».
Η επισήμανση του κ. Βενιάμη κατά το μήνυμά του αποτελεί τη δεύτερη προειδοποίηση προς την Κομισιόν μέσα σε μία εβδομάδα. Πριν από λίγες μέρες, στο Shipping Industry Conference Gala, στη Λεμεσό, είχε αναφερθεί στον κίνδυνο απογύμνωσης της Ευρώπης από τη ναυτιλία της, την ώρα που η Ασία γιγαντώνεται. Ο ίδιος τόνισε, μάλιστα, πως το ελληνικό φορολογικό καθεστώς της ποντοπόρου είναι το ακριβότερο ενδεχομένως στον κόσμο και σίγουρα πιο ακριβό από πολλά άλλα ναυτιλιακά κράτη της Γηραιάς Ηπείρου, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ανταγωνιστικότητα. Σημειώνεται ότι αφορμή για την αντίδραση του εφοπλιστικού κλάδου αποτέλεσε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιδιώξει αλλαγές του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας στην Ελλάδα, επειδή θεωρεί πως δεν συνάδουν με τις κατευθυντήριες γραμμές περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές της Ε.Ε. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών, τα «Ποσειδώνια 2016» λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο ιδιαίτερα απαιτητική για τη ναυτιλία διεθνώς. Η ναυτιλία έχει περάσει
και στο παρελθόν δύσκολες καταστάσεις και μεταπτώσεις και πάντοτε έβρισκε τον δρόμο της επιβίωσης και της ανάκαμψης. Προοπτική που τόσο έχει ανάγκη η εθνική, η ευρωπαϊκή, αλλά και γενικότερα η παγκόσμια οικονομία, καθρέφτη της οποίας αποτελούν οι ναυτιλιακές δραστηριότητες.