Τον κίνδυνο να αναγκαστούν να φύγουν μεγάλες ξένες εταιρείες κρουαζιέρας από τον Πειραιά αλλά και από τις ελληνικές θάλασσες, γενικότερα, δημιουργούν οι κυλιόμενες 48ωρες απεργίες που πραγματοποιούν λιμενεργάτες και υπάλληλοι τον ΟΛΠ και ΟΛΘ, οι οποίοι αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση. Το πλοίο «Seabourn Odyssey» της Carnival, με περισσοτέρους από 500 επιβάτες, αναμένεται να πιάσει σήμερα στο Λαύριο, αντί στον Πειραιά, εξαιτίας της απεργίας, με ό,τι αυτό σημαίνει για το τουριστικό προϊόν της κρουαζιέρας. Ανάλογες κινήσεις εξετάζουν να κάνουν και οι άλλες μεγάλες εταιρείες, που πιθανολογείται ότι θα αναγκαστούν να αναδρομολογήσουν τα πλοία τους σε άλλα ελληνικά λιμάνια όσο διαρκεί η απεργία στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Τις επόμενες δύο εβδομάδες είναι προγραμματισμένες 41 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά αλλά κανείς δεν γνωρίζει πόσες θα πραγματοποιηθούν.
Μεσοπρόθεσμα, το πρόβλημα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο, καθώς η ταλαιπωρία για πλοία και επιβάτες έρχεται σε μια στιγμή που η Ελλάδα επιχειρεί να επωφεληθεί ως πόλος σταθερότητας στην ευρύτερη γεωπολιτική αναταραχή της περιφέρειας και ειδικά στην Τουρκία. Με περισσότερα από τέσσερα μεγάλα πλοία να αναμένονται αυτό το Σαββατοκύριακο στον Πειραιά, η διοίκηση του ΟΛΠ προσπαθεί για την κατά το δυνατόν ομαλή παροχή υπηρεσιών στους επιβάτες τους αλλά και για τον εφοδιασμό τους. Ομως ήδη τα τηλέφωνα προς τους εν Ελλάδι πράκτορες των μεγάλων ξένων operators έχουν πάρει φωτιά, καθώς η ανησυχία στο εξωτερικό για παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις, καθώς αρχίζει η κλιμάκωση της σεζόν, είναι διάχυτη.
Οι απεργοί που προβάλλουν ως αιτήματα, μεταξύ άλλων, την εργασιακή διασφάλιση και τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης δεν δείχνουν διάθεση συμβιβασμού, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας δηλώνει ότι πραγματοποιεί διαβουλεύσεις. Ομως εκτιμάται πως επιδιώκει όχι να σταματήσει η απεργία per se αλλά για να ικανοποιηθούν, κατά το δυνατόν, τα εργασιακά ζητήματα των συνδικαλιστών. Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ έχουν διετείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας, που υπέγραψε πέρυσι τέτοια εποχή η διοίκηση του ΟΛΠ, με εντολή του βασικού του μετόχου, του ΤΑΙΠΕΔ.