Με τον χρόνο για την ανάληψη των ηνίων του ΟΛΠ από τους Κινέζους της Cosco να μετράει αντίστροφα, τα αποτελέσματα του Οργανισμού έρχονται να αποδείξουν για ακόμη μια φορά πόσο προσοδοφόρα επένδυση -πέραν της στρατηγικής σημασίας θέση του- είναι για τους νέους ιδιοκτήτες.
Όπως ανέφερε η διοίκηση του ΟΛΠ στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οργανισμός κατάφερε πέρυσι κόντρα στη συνεχιζόμενη κρίση να βελτιώσει τους δείκτες κερδοφορίας σε σχέση με το 2014 και παράλληλα να ενισχύσει σημαντικά τα χρηματικά διαθέσιμά της, σε μια περίοδο που η ρευστότητα των περισσότερων επιχειρήσεων τελεί υπό ασφυκτική πίεση.
Συγκεκριμένα, τα κέρδη μετά τους φόρους ενισχύθηκαν κατά 23,83% και ανήλθαν σε 8.375.754,17 έναντι 6.763.882,84 ευρώ, ενώ και το μεικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 13,9%, φθάνοντας στα 26,15 εκατ. ευρώ. Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η βελτίωση των χρηματικών διαθεσίμων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 5 εκατ. ευρώ, φθάνοντας στα 60.248.805 έναντι 55.283.017 ευρώ, όταν μάλιστα κατά το 2015 εξοφλήθηκαν πλήρως υποχρεώσεις προς το ΙΚΑ ύψους 14 εκατ. ευρώ.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο Γενικός Διευθυντής του ΟΛΠ, Στ. Χατζάκος σημείωσε ότι κατά το 2015 όχι απλώς διατήρησε αλλά και βελτίωσε την κερδοφορία του περιορίζοντας τα έξοδά του, εξοφλώντας τις υποχρεώσεις του, ενώ πρόσθεσε πως «προχωρεί σε επικαιροποίηση των προβλέψεων εξορθολογίζοντας τον ισολογισμό του».
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα βελτιωμένα αποτελέσματα οφείλονται κυρίως στη μείωση ορισμένων κατηγοριών δαπανών και πιο συγκεκριμένα στη μείωση των παροχών τρίτων κατά 15,46%, στη μείωση των αναλώσεων ανταλλακτικών και υλικών κατά 43,61%, καθώς και στη μείωση των αμοιβών προσωπικού κατά 4,05% έναντι του 2014. Καθοριστική ήταν επίσης η επίπτωση των προβλέψεων στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων.
Νέες επενδύσεις
Να σημειωθεί πως η Cosco, με βάση τη συμφωνία εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ έχει δεσμευθεί σε πρώτη φάση μέσα στην επόμενη πενταετία να υλοποιήσει συνολικά ένδεκα επενδύσεις συνολικού κόστους 293,78 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, μεταξύ των οποίων προβλέπεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα (ύψους 136,28 εκατ. ευρώ), η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας κόστους 5 εκατ. και η βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών), κόστους 55 εκατ. ευρώ.