Στη λάσπη του πυθμένα του λιμανιού του Πειραιά θα περιμένει, τουλάχιστον για έναν ακόμα μήνα, την απομάκρυνσή του το μισοβυθισμένο επιβατηγό οχηματαγωγό Παναγία Τήνου. Και αυτό, διότι η επιχείρηση επαναφοράς της πλευστότητάς του και της ρυμούλκησής του εκτός του κεντρικού λιμένα είναι μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία, για την οποία μάλιστα ο ΟΛΠ έχει ζητήσει να επικουρηθεί και από δύο εξωτερικούς ανεξάρτητους ειδικούς salvage masters.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ αποφάσισε προχθές Δευτέρα να εξουσιοδοτήσει τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο και τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και αποφάσεις για τη διασφάλιση του λιμανιού από κάθε κίνδυνο αλλά και για τη διεξαγωγή ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την απομάκρυνσή του. Ηδη, η Hellenic Tugs και η Antipollution ANE, έπειτα από σχετική ανάθεση από τον ΟΛΠ, έχουν από τη Μεγάλη Παρασκευή σταθεροποιήσει την κατάσταση του πλοίου. Τώρα απαιτείται σειρά τεχνικών μελετών προκειμένου να προσδιοριστεί επακριβώς η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί. Ο προσδιορισμός είναι απαραίτητος προκειμένου να περιληφθεί και στους όρους του διαγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση, το πλοίο αναμένεται τελικά να δοθεί για παλιοσίδερα έναντι ποσού που εκτιμάται πως δεν καλύπτει ούτε καν το μισό των απαιτήσεων που υπάρχουν έναντι της πλοιοκτήτριας εταιρείας και βέβαια ούτε κατ’ ελάχιστον το κόστος της επιχείρησης απομάκρυνσής του. Τον λογαριασμό αναμένεται να πληρώσει και πάλι ο ΟΛΠ, καθώς η πρωτοβουλία διαχείρισης έχει περιέλθει σε αυτόν, δεδομένου πως το Παναγία Τήνου αντιμετωπίζεται πλέον ως ναυάγιο και ναυτικός κίνδυνος.

Ομως, ήδη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, πλοία των οποίων εξυπηρετούνταν από τους αμέσως γειτονικούς προβλήτες από αυτόν που βρίσκεται το ναυάγιο, διαμαρτύρονται έντονα λόγω των προβλημάτων που προκαλούνται στην ομαλή λειτουργιά των γραμμών τους και στο επιβατικό τους κοινό.

Υπενθυμίζεται πως το πλοίο παραμένει καθισμένο στον πυθμένα της πύλης Ε4 στην περιοχή μπροστά από τον Αγιο Διονύσιο από τη Μεγάλη Εβδομάδα οπότε και πήρε μεγάλη κλίση λόγω εισροής υδάτων. Πολλοί το χαρακτήρισαν ως ένα ναυάγιο που περίμενε να συμβεί. Γεγονός είναι πάντως πως το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), που έχει κατάσχει το πλοίο έναντι απαιτήσεων από την πλοιοκτήτρια, είχε ειδοποιήσει εγγράφως τις υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας από τις 18 Απριλίου για την εισροή υδάτων και την αρχική κλίση του Παναγία Τήνου, μια εβδομάδα δηλαδή πριν από το συμβάν.