Για σκόπιμη αναταραχή γύρω από το θέμα των δηλώσεων του σχετικά με την πώληση μετοχών του Ο.Λ.Π. έκανε λόγο ο Υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στον Alpha 989, απορρίπτοντας τα περί "ανταρσίας".
"Oυδέποτε τέθηκε υπό αμφισβήτηση η συμφωνία με την Cosco. Η διαπραγμάτευση που διεξάγεται επιδιώκει να βρει τις καλύτερες δυνατές λύσεις σε ένα συμφωνημένο πλαίσιο, που επιδέχεται διαφορετικών επιλογών", είπε ο κ. Δρίτσας, προσθέτοντας: "Όλες οι δεσμεύσεις όμως έχουν περιθώρια αποσαφήνισης. Ό,τι συμφωνήθηκε θα τηρηθεί και όχι νέες επιδιώξεις και νέα αιτήματα των δανειστών".
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης, ο Υπουργός Ναυτιλίας έκανε λόγο για "επικοινωνιακούς μηχανισμούς των άλλων κομμάτων που είναι έτοιμοι να δημιουργήσουν θέματα για να πλήξουν την Κυβέρνηση και τη συνοχή της". "Εγώ δεν πρόκειται να συναινέσω σε αυτό", πρόσθεσε.
Ο ίδιος εξήγησε ότι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Ο.Λ.Π. ήταν δεσμευτική και δρομολογημένη ήδη. "Το αρχικό σχέδιο ήταν (να πωληθεί) το 67% των μετοχών, πετύχαμε το 51% για 5 χρόνια και μετά το υπόλοιπο 16%. Επίσης, εξαιρέθηκε η ακτογραμμή των λιπασμάτων, η οποία αποδόθηκε στην τοπική κοινωνία της Δραπετσώνας. Στην πρόταση που εμφανίστηκε ως τελική ακόμη και το λιμενικό σώμα δεν προβλεπόταν να έχει χώρο να ελλιμενίσει τα σκάφη του. Μιλάμε για ακραία πράγματα", σημείωσε, τονίζοντας ότι δεν είπε "τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από αυτό που ισχύει".
"Προηγήθηκε η έκθεση του ελεγκτικού συνεδρίου, αναμένεται η έκθεση της επιτροπής ανταγωνισμού. Είναι στάδια που τα λέει η διαγωνιστική διαδικασία", είπε.
Ερωτηθείς για τη σχέση του με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιτσιόρλα, απάντησε ότι δεν είναι δυνατόν να εξαντλήσει την κριτική του σε ένα πρόσωπο και να πει ότι είναι "η πέτρα του σκανδάλου, όταν υπάρχει ένας ολόκληρος οργανισμός". "Δεν έχει να κάνει με το αν ο Δρίτσας τα 'χει με τον Πιτσιόρλα", δήλωσε.
Για το προσφυγικό, ο Υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι "ο Πειραιάς κράτησε περισσότερο απ’ ότι έπρεπε", αλλά και ότι "η ζωή των προσφύγων και των πολιτών είναι ασφαλής". Φιλοδοξία της Κυβέρνησης, όπως ανέφερε, είναι να αδειάσει το λιμάνι πριν το Πάσχα.
"Στόχος δεν είμαι εγώ, αλλά η Κυβέρνηση"
Απέρριψε ο Υπουργός Ναυτιλίας ο αίτημα της αντιπολίτευσης να υποβάλει την παραίτησή του, αφού διαφωνεί με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Όπως είπε, μιλώντας στον ΑΝΤ1, "είναι οι μέρες μου αυτές, προχθές ήταν κάποιος άλλος, αύριο κάποιος άλλος. Κρατώ στάση που προσπαθώντας να υπηρετήσω και τους κυβερνητικούς στόχους και την προσπάθεια που κάνει η Κυβέρνηση και η χώρα. Κλείνω τα αυτιά μου στις πρόχειρες και φθηνές τακτικές επικοινωνιακού χαρακτήρα. Δεν είμαι στόχος εγώ αλλά η Κυβέρνηση".
Στη συνέχεια σημείωσε ότι "δεν θέλω να δώσω συνέχεια σε μια συζήτηση που χθες επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι δεν μπορεί να γίνει με κανονικούς και ψύχραιμους όρους". "Δεν έχω μιλήσει ποτέ για ξεπούλημα, έχω μιλήσει για επιλογές της μιας ή της άλλης κατεύθυνσης κι έχω προβάλλει αντιρρήσεις για διάφορες επιλογές. Μιλάω για πώληση ή όχι", πρόσθεσε.
Ο κ. Δρίτσας είπε ακόμη ότι "στη συνέντευξη εξέθεσα με τον πιο ήπιο και αντικειμενικό τρόπο τις πραγματικότητες που υπάρχουν και μίλησα εκ μέρους τις Κυβέρνησης και όχι του εαυτού μου. Μόνος μου είπα ότι ο Πρωθυπουργός τρεις φορές στην τοποθέτησή του μίλησε για τροποποιημένη σύμβαση και σε αυτό συμβάλλαμε όλοι. Ακριβώς αυτό ενόχλησε τους πολιτικούς αντιπάλους μας που ανακάλυψαν για μια ακόμη φορά κρίση στην Κυβέρνηση".
"Αυτό που ισχύει είναι ότι μία δεσμευτική συμφωνία, που ήταν εκτός των προγραμματικών μας πλαισίων, την υλοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και κάναμε σημαντικότατες αλλαγές σε σχέση με στο σχέδιο που είχε προετοιμαστεί το προηγούμενο διάστημα", συμπήρωσε. Αναφορικά με το αν έχει κλείσει ή διαδικασία ή όχι ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι απομονώθηκε μία φράση για να δοθεί διαφορετικό νόημα. "Η διαγωνιστική διαδικασία προβλέπει ακόμα στάδια μέχρι να καταλήξει η συμφωνία στη Βουλή και να ψηφιστεί".
Σε ο,τι αφορά την δήλωσή του για το ΤΑΙΠΕΔ, ανέφερε ότι είναι ιδιότυπος οργανισμός "που δεν έλκει πάντα την ισχύ του από την κυβερνητική με λαϊκή έγκριση βούληση αλλά λειτουργεί με μηχανισμούς που καθορίζονται από τα συμφέροντα και τις επιλογές των δανειστών". "Οι προγραμματικές μας κατευθύνσεις δοκιμάστηκαν στην διαπραγμάτευση του 2015 και κάναμε τον καλύτερο συμβιβασμό", συμπλήρωσε απαντώντας σε ερώτηση για την ακολουθούμενη πολιτική σε σχέση με όσα έλεγε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για το λιμάνι.