Στο μεταξύ έως τέλος Οκτωβρίου, χωρίς καμία καθυστέρηση, θα έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοxών του ΟΛΠ σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ.
Έως τότε από το νέο υπουργό Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο νόμου που θα αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ που θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος (που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών), ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority), που θα ασκεί διοίκηση, και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν στον ΟΛΠ από το νέο επενδυτή, θα διατεθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό μέχρι και το 67% συνολικά της επιχείρησης.
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco και η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες..
Επίσης οκτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Πρόκειται για τις εταιρείες 1.APM Terminals, B.V. 2.Deutsche Invest Equity Partners, GmbH 3. Duferco Participations Holding S.A.4. International Container Terminal Services, Inc 5.Mitsui & Co., Ltd. 6. P&O Steam Navigation Company (DP World) 7.Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. 8.Yilport Holding Inc