«Αν ήμουν Δήμαρχος την περίοδο που σχεδιαζόταν η έλευση του Τραμ στον Πειραιά, θα έκανα ό,τι ήταν δυνατόν να μην γίνει το έργο αυτό στην πόλη. Το έργο έχει καθυστερήσει 4 χρόνια, ο Πειραιάς έχει ταλαιπωρηθεί στον μέγιστο βαθμό και κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μώραλης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και στους δημοσιογράφους κ.κ. Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο.
Ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε επίσης για την ολιγωρία που έχει επιδείξει η κεντρική διοίκηση για τη μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων στο κτήριο της Ραλλείου, για το master plan του Ο.Λ.Π. και για τις ενέργειές του να σταματήσει η υποστελέχωση των αστυνομικών τμημάτων του Πειραιά.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, μιλώντας για το έργο του τραμ στον Πειραιά, το οποίο έχει καθυστερήσει με ευθύνη της κεντρικής διοίκησης, επεσήμανε πως είναι τραγικό ένα έργο με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2015, να μην έχει καν ξεκινήσει τη λειτουργία του 4 χρόνια μετά, τονίζοντας:
«Υπάρχουν ευθύνες οι οποίες πρέπει να αναζητηθούν. Ο χρόνος κατασκευής έχει υπερδιπλασιαστεί, έχουν κλείσει επιχειρήσεις, ταλαιπωρούνται κάτοικοι, το κυκλοφοριακό έχει επιβαρυνθεί στο μέγιστο βαθμό και κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη, ούτε η ανάδοχος εταιρεία ούτε το αρμόδιο υπουργείο ούτε η αρχαιολογία! Είτε το έργο μελετήθηκε λάθος είτε εκτελέστηκε λάθος, αλλά κάποιος πρέπει να έχει την ευθύνη επιτέλους σε αυτή τη χώρα και να την αναλαμβάνει», σημείωσε ο κ. Μώραλης, λέγοντας χαρακτηριστικά, πως η ανάδοχος εταιρεία επικαλείται για την καθυστέρηση την αρχαιολογία και το αντίστροφο, επιρρίπτοντας ευθύνες ο ένας στον άλλον.
Ο κ. Μώραλης γνωστοποίησε ότι αύριο Τρίτη 26 Φεβρουαρίου θα στείλει επιστολή στον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, με την οποία θα ζητά ενημέρωση πότε θα ξεκινήσει το Τραμ, προσθέτοντας: «Δεν θα έπρεπε το αρμόδιο υπουργείο να ενημερώσει τον Δήμο ποτέ θα ξεκινήσει το Τραμ; Δεν έχω καμία επίσημη ενημέρωση και οφείλω ως Δήμαρχος να ενημερώσω τους Πειραιώτες για το Τραμ».
Ο Δήμαρχος Πειραιά ανάφερε πως η έλευση του Τραμ στον Πειραιά είναι μια απόφαση του 2010 επί δημαρχίας Παναγιώτη Φασούλα, προσθέτοντας πως το έργο υπεγράφη το 2012 από τον τότε Δήμαρχο Βασίλη Μιχαλολιάκο.
Ο κ. Μώραλης ξεκαθάρισε πως αν ήταν Δήμαρχος εκείνη την περίοδο, δεν θα επέτρεπε, στο βαθμό των δυνατοτήτων του, να γίνει το έργο αυτό στον Πειραιά, καθώς όπως εξήγησε, ήταν ένα αχρείαστο έργο με τεράστια ταλαιπωρία, όπως αποδείχθηκε. «Επειδή όμως πρέπει να κοιτάμε μπροστά, ας δούμε πότε θα ξεκινήσει, να το εντάξουμε στη ζωή μας, να το μάθουμε και ίσως φανεί χρήσιμο», σημείωσε ο κ. Δήμαρχος.
Σε ό,τι αφορά στο έργο του Μετρό, ανέφερε ότι θα έρθει στην πόλη το 2021, ωστόσο, όπως σημείωσε: «κάθε 2 χρόνια που περνούν, το έργο παρατείνεται για ακόμη ένα χρόνο. Όταν φτάσουμε στο 2020 θα μας λένε ότι θα ολοκληρωθεί το 2022. Πρόκειται για μια ακόμα παθογένεια της χώρας μας. Από την άλλη, η έλευση του Μετρό στον Πειραιά θα αλλάξει φυσικά προς το καλύτερο όλη τη λειτουργία της πόλης και του λιμανιού», τόνισε ο κ. Μώραλης.
«Με ευθύνη της κεντρικής διοίκησης δεν έχει προχωρήσει η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων στη Ράλλειο»
«Η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων Πειραιά δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου και αυτά πρέπει να γίνονται γνωστά, έτσι ώστε να γνωρίζει ο κόσμος ποιος ευθύνεται», τόνισε ο κ. Μώραλης για το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στη μεταφορά των Δικαστηρίων.
Εν συνεχεία ανέφερε: «Παραχωρήσαμε το 2014 το κτήριο της Ραλλείου στο κέντρο της πόλης μας, προκειμένου να μεταφερθούν τα Δικαστήρια. Πέρασαν τέσσερα χρόνια, όπου 4 αρμόδιοι υπουργοί δήλωναν δημοσίως ότι τα Δικαστήρια θα γίνουν στη Ράλλειο και δεν έχουν προχωρήσει βήμα. Δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό. Επειδή είμαι πρακτικός άνθρωπος περιμένω να δω μια εγγραφή σε κάποιο προϋπολογισμό, έστω για τη μελέτη για να πειστώ ότι προχωράει το θέμα. Έχουν γίνει πολύ μικρά βήματα, σε σχέση με αυτά που εμείς περιμέναμε. Τον Μάιο έχουμε εκλογές και πρέπει να πάρουμε μια θέση ως δημοτική αρχή και περιμένω αυτούς τους 3 μήνες κάποια ουσιαστικά βήματα.
Είναι καθήκον μου να αξιοποιώ την ακίνητη περιουσία του Δήμου. Η Ράλλειος μαζί με τον Πύργο του Πειραιά, είναι ένα από τα καλύτερα ακίνητα και καθόμαστε και το κοιτάζουμε 4 χρόνια επειδή κάποιοι δεν αποφασίζουν αν θα γίνουν τα Δικαστήρια ή όχι!», τόνισε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Πειραιά.
«Να σταματήσει η υποστελέχωση των αστυνομικών τμημάτων του Πειραιά και να παρέχει το κράτος ασφάλεια στους πολίτες»
Ο Δήμαρχος Πειραιά ανέφερε ότι στον Πειραιά τα υπάρχοντα αστυνομικά τμήματα είναι υποστελεχωμένα στο 50% της δύναμής τους και ότι έχουν υπάρξει συγχωνεύσεις Τμημάτων.
«Eίχαμε προειδοποιήσει για αυτό», τόνισε ο κ. Μώραλης και ανέφερε ότι έκλεισε το Αστυνομικό Τμήμα που υπήρχε στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα στην Καλλίπολη και ως εκ τούτου υπάρχουν δύο Τμήματα: των Καμινίων και του Δημοτικού Θεάτρου. Ο Δήμαρχος επεσήμανε ότι αυτό είναι μια λανθασμένη απόφαση, αλλά ιδιαίτερα λανθασμένη και τραγική – όπως χαρακτηριστικά είπε – είναι η απόφαση να στέλνουν αστυνομικούς και τροχαίους σε άλλα μέρη της Ελλάδος κάθε καλοκαίρι, όταν είναι σε πλήρη λειτουργία το μεγάλο λιμάνι της χώρας.
«Ο Πειραιάς θα έπρεπε το καλοκαίρι να ενισχύεται και όχι να αποδυναμώνεται», σημείωσε ο κ. Μώραλης. Αναφέρθηκε επίσης στην εξωφρενική – όπως είπε - απόφαση της Γ.Α.Δ.Α. να σταλούν από τον Πειραιά 15 αστυνομικοί προκειμένου να ενισχύσουν άλλα σώματα ασφαλείας.
Ο κ. Δήμαρχος σημείωσε ότι ζήτησε από την Υπουργό Προστασίας του Πολίτη μια συνάντηση από τον Νοέμβριο, η οποία δεν κατέστη δυνατόν να γίνει. Υποχρεώθηκε γι αυτό να κάνει μια επιστολή πριν από λίγες ημέρες, όπου τόνιζε περισσότερα πράγματα και της ζητούσε να ακυρωθεί αυτή η απόφαση της Γ.Α.Δ.Α. κι αν είναι δυνατόν να ενισχυθούν περαιτέρω τα Τμήματα του Πειραιά και η Τροχαία του Πειραιά ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι όταν ο Δήμαρχος μιας μεγάλης πόλης ζητά ένα ραντεβού τρεις μήνες από έναν Υπουργό, κανονικά θα έπρεπε να πραγματοποιείται σύντομα η συνάντηση και επεσήμανε ότι δεν έχει καμία διάθεση κριτικής, αλλά αυτό που τον απασχολεί είναι να δίνονται λύσεις.
Όσον αφορά τη Δημοτική Αστυνομία, ο κ. Μώραλης υπογράμμισε ότι οι αρμοδιότητές της περιορίζονται μόνο στις κλήσεις για παράνομη στάθμευση, για τη διαφήμιση, για την κατάληψη πεζοδρομίων από τραπεζοκαθίσματα κλπ.
Ανέφερε ότι μια λανθασμένη απόφαση του 2012, κατήργησε τη Δημοτική Αστυνομία η οποία ξανασυστάθηκε. Όμως, όπως είπε, από τους 128 Δημοτικούς Αστυνομικούς που είχε πριν το 2012 ο Δήμος Πειραιά, τώρα μετά την επανασύσταση έχει μόνο 18, προσθέτοντας ότι το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει την ασφάλεια στους πολίτες και όχι η Δημοτική Αστυνομία.
«Ήμασταν αντίθετοι από την αρχή στη δημιουργία mall εντός της λιμενικής ζώνης»
Μιλώντας ο κ. Μώραλης για το master plan του Ο.Λ.Π., σε ό,τι αφορά στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Πειραιά, τόνισε πως ήταν σωστή η απόφαση της Ε.Σ.Α.Λ. να μην εγκρίνει τη δημιουργία μεγάλου εμπορικού κέντρου τύπου Mall στη χερσαία λιμενική ζώνη. «Αυτό είχαμε υποστηρίξει και εμείς από την αρχή, καθώς ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο εντός του λιμανιού, θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στην εμπορική δραστηριότητα της πόλης», σημείωσε ο κ. Δήμαρχος, λέγοντας παράλληλα πως αναμένει κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες, για να διαπιστωθεί αν θα υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην πόλη από την επέκταση του προβλήτα για την κρουαζιέρα, στο νότιο τμήμα του λιμανιού.
«Επίκεντρο ανάπτυξης ο Πειραιάς»
«Ο Πειραιάς είναι ήδη στο επίκεντρο της ανάπτυξης και του επενδυτικού ενδιαφέροντος και θα είναι και τα επόμενα χρόνια. Έχουμε ένα πλάνο το οποίο ακολουθούμε πιστά», σημείωσε ο κ. Μώραλης, λέγοντας χαρακτηριστικά πως για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο Πειραιάς έχει ένα στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο για την επόμενη δεκαετία, προσθέτοντας: «Η ανάπτυξη της πόλης μας είναι μονόδρομος».