O αγώνας για να γίνει καλύτερη η καθημερινότητα του πολίτη, του επιχειρηματία και του επισκέπτη σε μία πόλη, πρέπει να διαρκής και αδιάκοπος και αυτό είναι κάτι που το ξέρει αρκετά καλά ο Αντιδήμαρχος Οδοποιίας του Δήμου Πειραιά Αλέξανδρος Αργουδέλης.

 Ο κ. Αργουδέλης με άρθρο του στο peiraiasnews.gr ρίχνει φως σε όλα εκείνες τις παρεμβάσεις που έχει κάνει η δημοτική Αρχή. Κάνει έναν απολογισμό της θητείας του στη θέση αυτή της ευθύνης που του εμπιστεύτηκε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και παράλληλα τονίζει πως για την επόμενη θητεία έχουν μπει τα θεμέλια για έργα που θα αυξήσουν την προσέλκυση επενδυτών, τουριστών και επισκεπτών, αλλά κυρίως θα μετατρέψουν τον Πειραιά σε μία σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη για τους κατοίκους της με βελτιωμένο το επίπεδο και τις συνθήκες διαβίωσης

Αναλυτικά η παρέμβαση του Αλέξανδρου Αργουδέλη στο peiraiasnews.gr

Από την πρώτη μέρα της ιδέας και δημιουργίας του συνδυασμού Πειραιάς Νικητής από τον ιδρυτή του Βαγγέλη Μαρινάκη, ο πρωταρχικός στόχος ήταν να αλλάξει ο Πειραιάς και να μετατραπεί σε νικητή. Άνθρωποι που ζούνε, εργάζονται, δημιουργούν στον Πειραιά, συγκεντρωμένοι σ’ έναν συνδυασμό με μοναδικό σκοπό να συμβάλλουν με όλες τις δυνάμεις, τις γνώσεις, και τις εμπειρίες τους στην αναγέννηση της πόλης μας και να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις, κόντρα στην κρίση, που αντιμετωπίζει η χώρα, αλλά και κόντρα στη δυσχερή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται ο Δήμος. Ως μέλος αυτού του συνδυασμού κλήθηκα από τον Δήμαρχο Γιάννη Μώραλη, αρχικά μέσω της θέσης του Αντιδημάρχου για 1,5χρόνο στις Διευθύνσεις Οδοποιίας - Αποχέτευσης,  Αρχιτεκτονικού, Πολεοδομίας και Πολιτικής Προστασίας και εν συνεχεία μέχρι σήμερα, μέσω της Οδοποιίας - Αποχέτευσης και Πολιτικής Προστασίας, να θέσουμε τις βάσεις με όραμα να έχουμε τον Πειραιά που αξίζει στους Πειραιώτες.

Η αλήθεια είναι πως τα δύσκολα ξεκίνησαν με το καλημέρα όταν βρεθήκαμε τον πρώτο κιόλας μήνα της θητείας μας αντιμέτωποι με τα οριστικά πρωτόκολλα κατεδάφισης των περγκολών του Μικρολίμανου. Έπρεπε να ξεκινήσουν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να δοθούν δραστικές λύσεις σε ένα χρόνιο πρόβλημα. Παρόλες τις δυσκολίες, την χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία και εκτελώντας παράλληλα το έργο του νέου αποχετευτικού συστήματος και ύδρευσης στη συνοικία των Μικρασιατών στην Ακτή Κουμουνδούρου, σήμερα είμαστε σε θέση δημοπράτησης του έργου και να δημιουργήσουμε έναν πόλο έλξης για την πόλη μας, αλλά και ταυτόχρονα να επιτύχουμε την αναβίωση ενός ιστορικού σημείου αναφοράς για τον Πειραιά και τη χώρα μας.

Τον Οκτώβριο του 2014 βρισκόμαστε αντιμέτωποι με άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα έπληξαν την πόλη μας, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να εντοπίζονται στην περιοχή της Παλαιάς Κοκκινιάς. Από αυτή την δοκιμασία αποδεικνύεται ότι ο Δήμος Πειραιά είχε μεριμνήσει για να είναι καθαρά τα φρεάτια, αλλά η ποσότητα των υδάτων ήταν τέτοια που σε συνδυασμό με την συσσώρευση των υδάτων που προερχόντουσαν από γειτονικό Δήμο, ήταν αδύνατον να «ανταποκριθούν» παρά τα δεκάδες φρεάτια που έχει ο Δήμος μας, στις οδούς Χαλκίδος και Βαλαωρίτου. Από αυτό το γεγονός αναδεικνύονται δύο προβλήματα. Πρώτον ότι ο Δήμος μας δεν διέθετε ένα Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών, και δεύτερον ότι δεν είχε γίνει καμία ενέργεια για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, το όποιο είχε ξανασυμβεί στο παρελθόν. Σήμερα, είμαστε σε θέση να διαθέτουμε, ως Δήμος μέσω της Πολιτικής Προστασίας, ένα τέτοιο Σχέδιο Ενεργειών για την Αντιμετώπιση Έκτακτων Αναγκών και Ενεργειών 80σελίδων (σε σχέση με Πλημμύρες - Θυελλώδεις Ανέμους - Καύσωνα - Ψύχος κτλ.) και ταυτόχρονα έχουμε προχωρήσει σε προληπτικές ενέργειες παρέμβασης στο επίμαχο σημείο, ώστε να αντιμετωπίζουμε σε ικανοποιητικό βαθμό τυχόν έντονα καιρικά φαινόμενα, μέχρις ότου να δημοπρατηθεί η μόλις προσφάτως ολοκληρωμένη Αντιπλημμυρική Μελέτη από την Περιφέρεια που αφορά γενικότερο έργο για τους Δήμους Νίκαιας-Ρέντη και Πειραιά.

Άλλη μια σημαντική παρέμβαση γίνεται, όταν ανακαλύπτουμε ότι η Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Πειραιά λειτουργεί επί 23χρόνια χωρίς άδεια. Δυστυχώς υπάρχουν τομείς και λειτουργίες στον Δήμο Πειραιά, όπου για τα αυτονόητα, δεν είχαν ληφθεί ανάλογες πρωτοβουλίες με θετική έκβαση, κατά το παρελθόν. Ήταν αδιανόητο για εμάς να λειτουργεί επί 23 χρόνια η Δημοτική Συγκοινωνία χωρίς άδεια, με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται, τόσο για τους δημότες όσο και για τη λειτουργία της ίδιας της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Προχωρήσαμε με εντατικούς ρυθμούς σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες, προκειμένου τα οχήματα της Δημοτικής μας Συγκοινωνίας να βρίσκονται στον δρόμο νόμιμα και να μεταφέρουν με ασφάλεια τους δημότες μας και αυτό το ολοκληρώσαμε με την Αδειοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Μάιο του 2017. Σήμερα, είναι ήδη σε εξέλιξη η προμήθεια νέων λεωφορείων για τους δημότες μας, τα οποία και θα προστεθούν στα ήδη εννέα υπάρχοντα. Ταυτόχρονα αυξήσαμε τα δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας αλλά και εντάξαμε νέα δρομολόγια όπως στα Μανιάτικα αλλά και στα Καμίνια - Π. Κοκκινιά.

Στο πέρασμα των 4ετών έχουν γίνει και άλλες πολλές σημαντικές παρεμβάσεις.

Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν προγράμματα ασφαλτόστρωσης 151.026 τ.μ. σε 91 δρόμους και ανάπλαση πεζοδρομίων 57.192 τ.μ. σε ολόκληρη την πόλη, και ήδη το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινούν νέες ασφαλτοστρώσεις 113.503 τ.μ. σε 79 δρόμους και στις πέντε Δημοτικές Κοινότητες.

Πραγματοποιήσαμε αναπλάσεις πλατειών όπως στην πλατεία Κανάρη στην Β΄ Δημοτική Κοινότητα με νέα παιδική χαρά, αλλά και στην πλατεία Πηγάδας στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα στην οποία δημιουργήσαμε και μία νέα  παιδική χαρά που τόσο είχε ανάγκη η περιοχή.

Η Ανάπλαση και Αναβάθμιση του Παραλιακού Μετώπου, ένα έργο επιφάνειας 200.000 τ.μ., το οποίο η Δημοτική Αρχή παρέλαβε με πολλά προβλήματα, όπου και πάλι μετά από ενέργειές μας και την επιτυχή αντικατάσταση του αναδόχου στην πορεία, έχει ήδη προχωρήσει δυναμικά με κύρια σημεία παρέμβασης αυτά της διάνοιξης του πεζόδρομου της οδού Σωτήρος Διός με τον Τινάνειο Κήπο – Πλατεία Θεμιστοκλή, καθώς και την ανακατασκευή των δρόμων περιμετρικά του Ηλεκτρικού Σταθμού στο Λιμάνι.

Έγιναν στοχευμένες αναπλάσεις πεζόδρομων όπως στη Σωτήρος Διός, στην Παλαιολόγου και τη Νικήτα στο κέντρο του Πειραιά - οι οποίοι πλέον είχαν έντονα τα σημάδια των φθορών από την εποχή της αρχικής τους κατασκευής - αλλά ακόμα και αυτόν στην οδό Ιάσωνος της πλ. Πηγάδας και του Αγίου Σπυρίδωνα στο Λιμάνι.

Δημιουργήσαμε εξ αρχής ένα νέο πάρκο σε έναν καταπληκτικό, από άποψη θέας, ανεκμετάλλευτο δημοτικό χώρο, το «Αγνάντι», στην Καστέλλα, έκτασης 600τ.μ.

Σημαντικό είναι και το έργο της Ανακατασκευής είκοσι οχτώ Οδοκλιμάκων σε όλα τα διαμερίσματα του Πειραιά, όπου και εκεί παράλληλα λύνονταν προβλήματα, τόσο των φυσικών φθορών του χρόνου, αλλά και διάφορα θέματα με τους αγωγούς ομβρίων και αποχέτευσης.

Τοποθετήσαμε νέες πινακίδες οδών περιμετρικά του Λιμανιού και μέσα στο έτος ξεκινάει η τοποθέτηση περισσοτέρων από 3.000 πινακίδων ονοματοθεσίας σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες, καθώς έχει παρατηρηθεί μεγάλη έλλειψη.

Για πρώτη φορά ο Δήμος μας απέκτησε και τοποθέτησε Μετεωρολογικό Σταθμό στο 1ο Γυμνάσιο Καλλίπολης για να έχει δικά του στοιχεία και δεδομένα καιρού για χρήση της Πολιτικής Προστασίας, αλλά και των δημοτών καθώς υπάρχει διαθέσιμη και διαδικτυακή σύνδεση.

Τρεις φορές έγιναν εργασίες ανάπλασης στη Φρεαττύδα (2016-2017-2018). Απομακρύνθηκαν ογκώδεις πέτρες από την παραλία, πραγματοποιήθηκαν αισθητικές παρεμβάσεις και κατασκευάστηκαν τρεις νέοι χώροι υγιεινής στην παραλία. Μικρότερης έκτασης αλλά εξίσου σημαντικές παρεμβάσεις έγιναν και στην παραλία Βοτσαλάκια, στην οποία για πρώτη φορά το 2015 τοποθετήθηκε και η ειδική ράμπα για την πρόσβαση Α.Μ.Ε.Α. στη θάλασσα.

Υλοποιήσαμε εργασίες συντήρησης στις 11 ξύλινες σκάλες, στον περίπατο της Ακτής Θεμιστοκλέους, για την ασφαλή πρόσβαση των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης μας στο παραλιακό μέτωπο της Πειραϊκής.

Μεγάλες ανάσες έδωσαν στο κυκλοφοριακό πρόβλημα οι στοχευμένες αντιδρομήσεις των οδών Φίλωνος και Νοταρά στο κέντρο του Πειραιά. Ενέργεια που απελευθέρωσε σε μεγάλο βαθμό τον κόμβο της Ακτής Ποσειδώνος - Βασ. Γεωργίου - Εθν. Αντιστάσεως.

Έγιναν κατεδαφίσεις αυθαίρετων κατασκευών στον Τινάνειο Κήπο – Πλατεία Θεμιστοκλή αλλά και σε άλλα σημεία όπως στην Παλαιολόγου και την Πλατεία Κοραή.

Επίσης έγινε κατεδάφιση εγκαταλελειμμένων και άκρως επικίνδυνων ακινήτων στην περιοχή της Παλαιάς Κοκκινιάς.

Στα τέλη του 2015 αναδιοργανώσαμε και ξεκινήσαμε την λειτουργία της e-poleodomia στον Πειραιά που αφορά στην ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, αιτήσεων, έκδοση αδειών κτλ.

Σημαντικές παρεμβάσεις έγιναν και στο Νέο Φάληρο, όπως η ανάπλαση των πεζοδρομίων επί της Εθνάρχου Μακαρίου στο πλαίσιο της λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης, και η κατασκευή ράμπας Α.Μ.Ε.Α. στην πεζογέφυρα στο ύψος της οδού Καλλέργη για την ευκολότερη πρόσβαση από και προς την περιοχή του Μοσχάτου.

Επίσης, ολοκληρώθηκε η μελέτη και δημοπρατείται η Ανάπλαση της οδού Ειρήνης. Έργο ύψους 1.700.000€ με ίδιους πόρους του Δήμου μας, που έρχεται να λύσει άλλο ένα χρόνιο πρόβλημα και αίτημα των κατοίκων της περιοχής.

Άλλη μία ιδιαίτερης σημασίας παρέμβαση, είναι η Ανάπλαση των Πεζοδρομίων Περιμετρικά επτά Σχολικών Συγκροτημάτων σε κεντρικούς άξονες του Δήμου Πειραιά σε όλα τα διαμερίσματα, με έμφαση στην ασφαλή πρόσβαση μαθητών και στην εύρυθμη διέλευση πεζών και οχημάτων στον αστικό ιστό.

Τέλος, έχει ήδη παραδοθεί η μελέτη της Αστικής Ανάπλασης της Περιοχής του Αγίου Διονυσίου προς δημοπράτηση στην Περιφέρεια. Το έργο είναι έκτασης 458 στρεμμάτων και περιλαμβάνει 12 δρόμους στην Βιομηχανική Ζώνη με προϋπολογισμό 15.000.000 ευρώ. Ένα έργο πνοής για την περιοχή.

Σίγουρα έχουν υλοποιηθεί σημαντικά έργα για την πόλη μας άλλα μικρότερα και άλλα μεγαλύτερα, το καθένα όμως με το δικό του ειδικό βάρος και συμβολή στον Πειραιά. Σίγουρα τα περιθώρια είναι πολλά και δεν εφησυχάζουμε, καθώς οι απαιτήσεις τόσο των Πειραιωτών, αλλά και οι δικές μας δεν έχουν όριο. Αυτό αποδεικνύεται μέσω της άκρως επιτυχημένης συμμετοχής μας, ως Δήμος, στο πρόγραμμα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (Ο.Χ.Ε.) στο ποσό των 80εκ.€ από τα οποία τα 25εκ.€ αφορούν έργα αναπλάσεων. Χαρακτηριστικά έργα είναι, η Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου της Ακτής Θεμιστοκλέους, η Διαμόρφωση της Πύλης Εισόδου για τους Επισκέπτες της Κρουαζιέρας και Ανάδειξη Κεντρικής και Πολιτιστικής Διαδρομής, η Ανάπλαση της Ακτής Δηλαβέρη κ.α.

Είναι βέβαιο λοιπόν, πως για την επόμενη θητεία έχουν μπει τα θεμέλια για έργα που θα αυξήσουν την προσέλκυση επενδυτών, τουριστών και επισκεπτών, αλλά κυρίως θα μετατρέψουν τον Πειραιά σε μία σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη για τους κατοίκους της με βελτιωμένο το επίπεδο και τις συνθήκες διαβίωσης.