Στην υπηρεσία του Ρώσσου μεγιστάνα Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ τάχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος μέσω του Αρχηγείου του Υ.Ε.Ν. έδωσε εντολή στον Λιμενάρχη Λευκάδας να απαγορεύσει την προσέγγιση και τη διέλευση όλων των σκαφών στη θαλάσσια περιοχή γύρω από τον Σκορπιό.
Αυτό αποδεικνύεται από τα έγγραφα που περιέχονται στη δικογραφία που σχηματίστηκε μετά την αναφορά ιδιώτη στο Ναυτοδικείο Πειραιά αναφορικά με τη νομιμότητα της εν λόγω απαγόρευσης και την έρευνα που διέταξε ο αρμόδιος εισαγγελέας για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα κλήθηκε για ανωμοτί κατάθεση ο Λιμενάρχης Μανώλης Μελισσουργάκης ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να υποστήριξε ότι δεν ήταν δική του απόφαση η απαγόρευση, αλλά ήταν αποτέλεσμα της εντολής που έλαβε από τον Πειραιά.
Ο κ. Δρίτσας όχι μόνο συναίνεσε, αλλά ουσιαστικά έδωσε εντολή στο Λιμενικό να κλείσουν τον θαλάσσιο δρόμο Σκορπιός - Σκορπίδι, μετατρέποντας σε πριβέ θαλάσσια ζώνη την περιοχή, καθώς στο γραφείο του Υπουργού έφτασε στις 28 Απριλίου του 2015 επιστολή της εταιρείας Μυκήναι Α.Ε., που διαχειρίζεται για λογαριασμό του Ρώσσου μεγιστάνα τον Σκορπιό, με την οποία ζητούσε να ληφθούν αυστηρά μέτρα ασφαλείας όλο τον χρόνο.
Υπήρξε άμεση συνεννόηση του περιβάλλοντος Ριμπολόβλεφ με το Υπουργείο Ναυτιλίας για την απαγόρευση προσέγγισης του Σκορπιού από παραπλέοντα σκάφη
Μάλιστα, όταν ο Λιμενάρχης Λευκάδας εξέφρασε εγγράφως τις αντιρρήσεις και την απορία του για το σχέδιο του Υπουργείου, ζητώντας εξηγήσεις και για τη νομιμότητα αυτού, έλαβε μια δεύτερη αυστηρή διαταγή που κατέληγε με την εξής έκφραση: "Η έκδοση απόφασής σας, στο πλαίσιο των παρασχεθεισών οδηγιών, κρίνεται επιτακτική και άμεση". Τελικά ο λιμενάρχης, μετά τη ρητή διαταγή του Υπουργείου, εξέδωσε δύο αποφάσεις για την απαγόρευση διέλευσης και κίνησης σκαφών στην περιοχή του Σκορπιού, οι οποίες ήταν αρχικά για έναν χρόνο, όμως μετά από έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες των κατοίκων ορίστηκε από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο.
Κομβικό σημείο στην υπόθεση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στους κατοίκους και επαγγελματίες της Λευκάδας ήταν οι ενέργειες του κ. Δρίτσα, ο οποίος έβγαινε και δήλωνε ότι δεν μπορεί να απαγορευτεί η ελεύθερη ναυσιπλοΐα στην περιοχή, την ώρα που έδινε εντολή στο αρχηγείο του Υ.Ε.Ν. να διευθετήσει άμεσα το θέμα υπέρ των θέσεων του κ. Ριμπολόβλεφ.
Ο Σκορπιός αγοράστηκε ως δώρο για τα 25α γενέθλιά της κόρης του Ρώσσου μεγιστάνα, Κατερίνας
Ολα ξεκίνησαν στις 28 Απριλίου, όταν η διαχειρίστρια εταιρεία του Σκορπιού έστειλε επιστολή όχι στο Λιμεναρχείο της Λευκάδας, ούτε στο αρχηγείο του Λ.Σ., αλλά κατευθείαν στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Στην επιστολή οι συντάκτες ενημέρωναν ότι στον θρυλικό Σκορπιό ελλιμενίζονται και αποβιβάζονται σημαίνουσες προσωπικότητες του διεθνούς jet set, οι οποίες χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας και ασφάλειας και εν συνεχεία ζητούσαν τη λήψη πρόσθετων μέτρων ασφαλείας - και συγκεκριμένα την αποτροπή διέλευσης και προσέγγισης διαφόρων πλοίων: τουριστικών, αναψυχής, αλιευτικών και όλων των πλωτών θαλάσσιων μέσων. Ο κ. Δρίτσας, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, ήταν ενήμερος για την κατάσταση και τις απαιτήσεις του Ρώσσου μεγιστάνα και ουσιαστικά έδωσε εντολή στο αρχηγείο να τακτοποιηθεί άμεσα το θέμα.
Οι εντολές προς τον Λιμενάρχη
1) 8 Μαΐου 2015: Η πρώτη εντολή από το αρχηγείο του Λιμενικού απαγορεύει τη διέλευση σκαφών από τον Σκορπιό
2) 22 Μαΐου 2015: Η δεύτερη εντολή προς τον Μανώλη Μελισσουργάκη τον βεβαιώνει για τη νομιμότητα της απόφασης
Πράγματι, δέκα ημέρες αργότερα, συγκεκριμένα στις 8 Μαΐου, στο Λιμεναρχείο Λευκάδας φτάνει εντολή από το αρχηγείο του Λιμενικού που ζητούσε από τον κ. Μελισσουργάκη να απαγορεύσει τη διέλευση για λόγους δημόσιου συμφέροντος και δημόσιας τάξης. "Τη νήσο Σκορπιός επισκέπτονται τακτικά πρόσωπα που χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας και ασφάλειας, λόγω του σημαντικού τους ρόλου στη διεθνή οικονομική και πολιτική ζωή και δυνητικά χαρακτηρίζονται ως “ευπαθείς στόχοι” λόγω της ως άνω ιδιότητάς τους. Στην απόφαση να προβλέψετε την υποχρέωση οριοθέτησης της επίμαχης θαλάσσιας ζώνης με την τοποθέτηση, κατά τις υποδείξεις σας, πλωτών ευδιάκριτων σημαντήρων", καταλήγει.
Αμέσως, προς διευκρίνιση της νομιμότητας της επιτασσόμενης απόφασης, ο Λιμενάρχης υπέβαλε έγγραφη αναφορά προς το αρχηγείο του Λ.Σ. ζητώντας να τον ενημερώσουν αλλά και να τον διαβεβαιώσουν για τη σκοπιμότητα και κυρίως τη νομιμότητα της συγκεκριμένης διαταγής. Ετσι, στις 22 Μαΐου απεστάλη μια δεύτερη διαταγή προς τον κ. Μελισσουργάκη, που τον βεβαίωνε για τη νομιμότητα της απόφασης, διατάσσοντάς τον εκ νέου να προβεί άμεσα και επιτακτικά στον αποκλεισμό της θαλάσσιας περιοχής. Η εν λόγω διαταγή, όμως, προκαλεί υποψίες και πλήθος ερωτημάτων τόσο για τη νομιμότητά της όσο φυσικά και τους σκοπούς που εξυπηρετεί...
Τελικά, στις 27 Μαΐου ο Λιμενάρχης Λευκάδας υπέβαλε - όπως τον είχαν διατάξει από το Υ.Ε.Ν. - σχέδιο της απόφασης αποκλεισμού προς έγκριση, όπως και έγινε. Στη συνέχεια, μετά από διαμαρτυρίες και ενστάσεις για την απαγόρευση από τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους που έβλεπαν ότι η θάλασσα μεταμορφωνόταν σε πριβέ ζώνη του Ρώσσου μεγιστάνα και των υψηλών προσκεκλημένων του, το αρχηγείο του Λ.Σ. απέστειλε νέο έγγραφο στο οποίο διέταζε εκ νέου τον λιμενάρχη να αλλάξει τη σκανδαλώδη απαγόρευση και, προφανώς για τα... μάτια του κόσμου, να την περιορίσει από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο.
Λίγους μήνες αργότερα, ένας ιδιώτης, εξοργισμένος από όλα όσα γίνονταν στην περιοχή, τα οποία υπερβαίνουν κάθε λογική, κατέθεσε αναφορά στον εισαγγελέα Ναυτοδικείου Πειραιά κι έτσι ξεκίνησε έρευνα για τη συγκεκριμένη υπόθεση και για το κατά πόσο η απόφαση πάρθηκε από τον τοπικό λιμενάρχη ή το αρχηγείο του Λ.Σ. κατόπιν παρέμβασης του Υπουργού Ναυτιλίας.