Σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας σημειώνει ότι «σε συνέχεια της από 31/8/2018 πρότασης του Συνδέσμου μας περί παροχής μισθολογικών αυξήσεων 1% από 1/9/2018 και επιπλέον 1% από 1/6/2019, μετά από απόφαση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, υποβλήθηκε με αίσθηση ευθύνης νέα βελτιωμένη πρόταση προς την ΠΝΟ με σκοπό την αποφυγή της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων. Η νέα πρόταση προβλέπει: Την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι 31/12/2019. Παροχή αυξήσεων 2% από 1/9/2018 μέχρι 31/12/2019 στους μισθούς των ναυτικών».
Και τονίζεται πως: «Παρόλα αυτά και προς μεγάλη μας έκπληξη οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας, αδιαφορώντας όχι μόνο για τις τραγικές συνέπειες προς την κοινωνία και την οικονομία της χώρας, αλλά και τη διασφάλιση των συμφερόντων των ναυτικών με την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι τέλους του 2019 με αύξηση 2% εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας. Ο ΣΕΕΝ με την υπογραφή συνεχόμενων ΣΣΕ τα τελευταία χρόνια και δη κατά τη διάρκεια των μνημονίων έχει διασφαλίσει τους υψηλούς μισθούς των ναυτικών που δεν έχουν υποστεί καμία μείωση που να οφείλεται στην εργοδοσία».
Ο Σύνδεσμος των ακτοπλόων επισημαίνει επιπλέον ότι «όπως όλοι γνωρίζουμε οι απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου επιφέρουν μεγάλο και μη αναστρέψιμο πλήγμα στον τουρισμό, όχι μόνο για την τρέχουσα περίοδο αλλά και τις επόμενες, λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη έχει δημιουργηθεί κλίμα ανασφάλειας, το οποίο επηρεάζει αρνητικά και τη μελλοντική τουριστική κίνηση. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι την περίοδο αυτή μετακινούνται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες και νησιώτες και μεταφέρονται χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων και ειδών πρώτης ανάγκης και διατροφής προς και από τα νησιά. Εκτός από τον Τουρισμό κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και κυρίως το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο των νησιών θα διακοπεί ή θα ματαιωθεί. Ιδιαίτερα πρέπει να τονίσουμε τις τραγικές επιπτώσεις στους νησιώτες οι οποίοι στα 76 από τα 100 νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκά πλοία επικοινωνούν με την Ηπειρωτική Ελλάδα μόνο δια θαλάσσης».
Τέλος ο Σύνδεσμός «εκφράζει τη λύπη του για την απόφαση της ΠΝΟ αλλά και τη μεγάλη ανησυχία του για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και καλεί την ΠΝΟ να επιδείξει ανάλογο αίσθημα ευθύνης».