Οι πυρκαγιές που επί ημέρες καταστρέφουν ταυτόχρονα την Ανατολική Αττική, τη Ζάκυνθο και την Ηλεία κατέδειξαν χωρίς αμφιβολία το τεράστιο έλλειμμα που υπάρχει τον αντιπυρικό στρατηγικό σχεδιασμό και ειδικότερα τις ελλείψεις στα εναέρια μέσα πυρόσβεσης.

Η κυβέρνηση αποφεύγει να αναλάβει τις ευθύνες της για την τεράστια οικολογική καταστροφή και τις καμένες περιουσίες των πολιτών, επιχειρώντας να κρυφτεί πίσω από τη θεωρία συνωμοσίας περί «οργανωμένου σχεδίου εμπρησμών» στη χώρα, το οποίο η πυροσβεστική δεν επιβεβαιώνει.

Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν διευκρινίζουν βέβαια ποιοι είναι πίσω από το υποτιθέμενο «οργανωμένο σχέδιο εμπρησμών», αφήνοντας τη φαντασία των πολιτών να σχηματοποιήσει τον «εχθρό» της χώρας και της κυβέρνησης...

Πολύ περισσότερο η κυβέρνηση δεν απαντά στις αποκαλύψεις - καταπέλτη για τις μισθώσεις των πολύτιμων εναέριων μέσων. Όπως έχουν γράψει τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ και η Ελευθερία του Τύπου, φέτος εναέρια μέσα πυρόσβεσης μισθώθηκαν για λιγότερες ημέρες σε σχέση με πέρσι, αλλά με το ίδιο τίμημα. 

Εκτός από αυτό όμως, τα υπάρχοντα εναέρια μέσα πυρόσβεσης δεν μπήκαν εγκαίρως για συντήρηση, με αποτέλεσμα την ώρα που η χώρα τα χρειάζεται πιο πολύ να βρίσκονται στα υπόστεγα με βλάβες.

Συγκεκριμένα τις τελευταίες ημέρες που τρεις περιοχές της χώρας έχουν παραδοθεί στις φλόγες, μετά δυσκολίας πετάνε τα μισά Canadair από αυτά που έχει στο στόλο της η Πολεμική Αεροπορία.

Όπως έγινε γνωστό, οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να επισκευάσουν τις βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ανδραβίδα, όπου υπάρχουν τρία Canadair με βλάβες και κανένα δεν ήταν σε θέση να πετάξει για να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά στην Ηλεία. Στην περιοχή πέταξε ένα ελικόπτερο και ένα Canadair από την Αττική.

Από το στόλο των 18 πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair (11 CL-215 και 7 CL-415) διαθέσιμα ήταν χθες μόνο 6 αεροσκάφη. Συγκεκριμένα, στις επιχειρήσεις πυρόσβεσης σε Κάλαμο, Καπανδρίτι και Βαρνάβα, στην Ζάκυνθο και την Ηλεία συμμετείχαν χθες μόλις τέσσερα παλαιότερα Canadair CL-215 και μόνο δύο τύπου CL-415.