Συνέντευξη Τύπου για το 15ο East Med Yacht Show, που θα διεξαχθεί από τις 13 έως τις 18 Μαΐου 2016 στην Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά, πραγματοποιήθηκε χθες στο επιβλητικό φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Στη Συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών, Γιώργος Κολλίντζας, ο Πρόεδρος Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, Λύσσανδρος Τσιλίδης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρίνα Ζέας Α.Ε., Σταύρος Κυριακούλης.

Χαιρετισμό απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΕ, Πρόεδρος της Οικονομικής & Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδος, Γιώργος Βερνίκος, και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, Αλέξανδρος Μαζαράκης.

 
Η ομιλία του του Δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη:
 
"Με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζουμε σήμερα στο στολίδι της πόλης μας, στο Δημοτικό Θέατρο, σε μια ευχάριστη Συνέντευξη Τύπου, σε μια ευχάριστη ημέρα για την πόλη μας. Καλωσορίζω στον Πειραιά το 15ο East Med Yacht Show, έναν από τους πιο επιτυχημένους και σημαντικούς θεσμούς στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα στον τομέα του yachting. Είναι ιδιαίτερη η χαρά μας για το ότι το φετινό σαλόνι σκαφών θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στον Πειραιά.

Όλοι όσοι επισκεφθούν τις ημέρες εκείνες το Σαλόνι Σκαφών και την έκθεση, επαγγελματίες του κλάδου, τουριστικοί πράκτορες, αλλά και οι δημότες και οι χιλιάδες επισκέπτες, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον Πειραιά, τα αξιοθέατα  και τις ομορφιές του. Η Μαρίνα Ζέας άλλωστε, όπου θα πραγματοποιηθεί το Σαλόνι Σκαφών, είναι ένα από τα ομορφότερα σημεία του Πειραιά.

Για εμάς το κομμάτι του Τουρισμού ως νέα Δημοτική Αρχή, αποτελεί προτεραιότητα και έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της πόλης μας. Έχουμε πει ότι ο Πειραιάς πρέπει να κοιτάει προς τη θάλασσα, να κοιτάει στη ναυτιλία, στον τουρισμό. Για τον Τουρισμό, έχουμε κάνει αρκετά πράγματα, έχουμε κλείσει ως Δημοτική Αρχή 14 μήνες, στην πιο δύσκολη χρονιά για τη χώρα, με πολλές εκλογές, με δημοψηφίσματα, με κλειστές τράπεζες, με τρομερά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Στο κομμάτι του Τουρισμού, έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, που ίσως να μην είναι και πολύ γνωστές στο ευρύ κοινό.

Έχω καταγράψει ορισμένα σημεία από αυτά που έγιναν τον πρώτο χρόνο και το συνδέω με το Yacht Show, το οποίο εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο δραστηριοτήτων και κοινών πρωτοβουλιών με τους διοργανωτές, για να αναδείξουμε την πόλη μας.

Το σαλόνι σκαφών θα επικοινωνηθεί μέσα από την πλατφόρμα του Destination Piraeus, μέσα από την εφαρμογή για κινητά και tablets, μέσα από τον έντυπο οδηγό. Έχουμε προσλάβει σύμβουλο τουρισμού, για να φτιάξουμε ένα αναπτυξιακό τουριστικό σχέδιο το οποίο θα υποβάλουμε προς έγκριση στον ΕΟΤ.  Κάναμε ομάδες εργασίας με φορείς τής πόλης και την Περιφέρεια, για να συζητήσουμε τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για την κρουαζιέρα και όχι μόνο. 

Προβάλλουμε το Destination Piraeus σε 60 σημεία στην πόλη και στα 2 τέρμιναλ του Ο.Λ.Π. . Η καμπάνια περιλαμβάνει μεγάλα μπάνερ και αυτοκόλλητα. Στα τέρμιναλ κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. δεν υπήρχε φωτογραφία της πόλης του Πειραιά. Είχαν πολύ ωραία σημεία της Ελλάδας, από τα Μετέωρα, τη Μήλο, τη Μύκονο, την Αλόννησο, το Μοναστηράκι, εξαιρετικά σημεία αλλά δεν ήταν Πειραιάς.

Αν πάει κάποιος σήμερα θα δει ότι είναι γεμάτο από όμορφα σημεία του Πειραιά, θα δει τα μνημεία μας, τους ναούς μας, το Δημοτικό Θέατρο, το Βεάκειο κ.α. Συζητήσαμε με τον ΟΑΣΑ και προσθέσαμε νέες στάσεις στη γραμμή Χ80. Οι δέκα στάσεις έγιναν 16 στην πόλη μας. Έχουμε έρθει σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους των κόκκινων και κίτρινων λεωφορείων, ώστε να παραμένουν οι τουρίστες στην πόλη μας.

Στο πλαίσιο της αισθητικής αναβάθμισης, έχουμε κάνει σημαντικές παρεμβάσεις. Καλύψαμε το κτίριο της Ραλλείου και σε μια εβδομάδα σκεπάζουμε και το Σιλό αλλά και την Κάβα Χάλαρη. Τυπώσαμε πάνω από 10.000 πολυτελή έντυπα Destination Piraeus και δημιουργήσαμε μια ολοκληρωμένη καμπάνια στα social media.

Προβλήθηκε σε Final 4 Ευρωπαϊκό και σε άλλες δράσεις. Συμμετείχαμε με περίπτερο στο Posidonia Sea Tourism Forum στο Μέγαρο Μουσικής, συμμετείχαμε με περίπτερο στο συνέδριο του Eυropean Maritime Day. Φέραμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας και υλοποιήσαμε ένα τριήμερο σημαντικών εκδηλώσεων και είπαμε ότι θα γίνει θεσμός κάθε χρόνο.

Προβάλλαμε το Destination Piraeus στον τουριστικό οδηγό του Ε.Σ.Π. και προχωρήσαμε σε  συνεννόηση με ΟΑΣΑ και ΣΤΑΣΥ για προβολή στα δικά τους Μέσα Μαζικής Μεταφοράς  ενώ κάναμε και μια σειρά άλλων ενεργειών. Όλα αυτά σε  12 μήνες. Είναι ένα ξεκίνημα και σε αυτό το ξεκίνημα, σημαντική θέση έχει το 15ο East Med Yacht Show.  

Είναι σημαντική για την πόλη μας αυτή η έκθεση και είμαι σίγουρος ότι και ο Δήμος Πειραιά και οι διοργανωτές και οι ιθύνοντες της  Μαρίνα Ζέας, θα καταβάλουν  κάθε προσπάθεια για την επιτυχή έκβαση της διοργάνωσης, ώστε να παραμείνει και τα επόμενα χρόνια ο θεσμός στον Πειραιά. Θέλουμε να φέρει στην πόλη επαγγελματίες, κόσμο, εκτός Πειραιά αλλά και Πειραιώτες.

Παράλληλα θέλουμε να το διανθίσουμε και έχουμε μιλήσει με τον κ. Στελλιάτο, και με εκδηλώσεις παράλληλες το τριήμερο εκείνο. Ίσως να είναι ένας προπομπός των "Ημερών Θάλασσας" που θα γιορτάζουμε κάθε χρόνο. Ο Πειραιάς οφείλει και θα γιορτάζει κάθε χρόνο τις "Ημέρες Θάλασσας". Θεωρώ, ότι η διοργάνωση του σαλονιού σκαφών στον Πειραιά, αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για εμάς. Θέλω να πιστεύω ότι θα έχουμε μια εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να παρουσιάσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα".

Απαντήσεις Δημάρχου Πειραιά για:

- "Celestyal Cruises"

"Ο κ. Αναστασιάδης, πράγματι έδωσε μια συνέντευξη, κατά την εκτίμησή μου παράλογη όσον αφορά στον Δήμο του Πειραιά και δεν μιλάω για το σημερινό Δήμαρχο ή τη σημερινή δημοτική αρχή, μιλάω συνολικά για την πόλη του Πειραιά. Και τη θεωρώ παράλογη για τους εξής λόγους.

Ενημέρωσα και το Δημοτικό Συμβούλιο. Πρώτον: οι αφίξεις των κρουαζιέρων στον Πειραιά αυξάνονται.  Είναι περίεργο μια εταιρεία ελληνική κατά βάση, να λέει ότι ο λόγος της θεμιτής επιχειρηματικής επιλογής στο να μεταφερθεί στο Λαύριο,  ευθύνεται η κακή – πράγματι -  κατάσταση της πόλης. Διότι η κακή κατάσταση της πόλης δεν είναι τωρινή. Δυστυχώς είναι και τα προηγούμενα χρόνια, όπου δεν είχε γίνει η επιλογή αυτή.

Δεύτερον, κατά την άποψη μου, δεν προσβάλλεις μια πόλη δημόσια και μετά λες: "εγώ είμαι διατεθειμένος να έρθω να προτείνω και να συνεργαστώ". Αλλά κάνεις προτάσεις, αν θες, οι οποίες η δημοτική αρχή, οφείλει, κατά την άποψή μου, να λάβει υπόψη της και αν μπορεί να υλοποιήσει.

Τρίτο παράλογο για μένα: Η σημερινή δημοτική αρχή, όταν έδωσε συνέντευξη ο κ. Αναστασιάδης, ήταν 13 μήνες δημοτική αρχή. Όπως είπα και στον πρόλογό μου, στην πιο δύσκολη χρονιά της χώρας, με κανένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο να έχει βγει στον αέρα, με το παλιό ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται, και φαντάζομαι ένας τεχνοκράτης όπως είναι ο κ. Αναστασιάδης θα γνωρίζει, λόγω της σχέσης του με το Δήμο Πειραιά και τη Δημοτική Αρχή την προηγούμενη και την προ προηγούμενη και όποια, ότι ο Δήμος Πειραιά από ιδίους πόρους δεν μπορεί να προβεί σε εκτεταμένες εργασίες στην πόλη. Δεν θα  εγκαλέσω την CELESTYAL αν επιλέξει να πάει στο Λαύριο.

Επαναλαμβάνω είναι μια θεμιτή επιχειρηματική  επιλογή για άλλους όμως λόγους. Για όσους ασχολούνται με το λιμάνι περισσότερο και επειδή συμμετέχω στο Δ.Σ. του ΟΛΠ ως Δήμαρχος της πόλης, γνωρίζω τους λόγους που  μπορεί μια εταιρεία κρουαζιέρας να θέλει να μεταφερθεί στο Λαύριο από τον Πειραιά τώρα.

Και δεν είναι ότι ο Πειραιάς δεν είναι μια καθαρότατη πόλη ή δεν έχει διαδρομές τουριστικές. Αυτά είναι προβλήματα, αφορούν τον Δήμο.
Σας είπα ότι σε 12 μήνες, πάνω από 15 ενέργειες, μικρές, μεσαίες και μεγάλες που έγιναν κατά την άποψή μας. Ο Πειραιάς δεν μπορεί όχι από κομπάρσος, από θεατής να γίνει πρωταγωνιστής σε ένα και δύο χρόνια, σε κρίσιμους τομείς όπως είναι αυτός του τουρισμού. Εδώ, η χώρα προσπαθεί να αναπτύξει ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό.

Είναι τόσο εύκολο σε 12 ή 13 ή 18 μήνες ένας Δήμος να αλλάξει τη ρότα του και από εκεί που ήταν θεατής στο κομμάτι του τουρισμού να γίνει πρωταγωνιστής; Πρώτα θα αρχίζει να μπαίνει στην εικόνα και έχουμε ένα όραμα, σε 2 χρόνια ενδεχομένως, πράγματι να αρχίσουμε να βλέπουμε τα οφέλη από τις δουλειές που θα κάνουμε.

Ο τουριστικός προορισμός δηλαδή από εκεί που δεν υπήρχε πουθενά, ξαφνικά επειδή κάναμε δέκα ενέργειες, θα συρρέουν οι τουρίστες; Θα έρχονται οι κρουαζιέρες; Θα υπάρχουν μεγάλοι έξοδοι και είσοδοι στην πόλη;

Γνωρίζω τα προβλήματα που έχουν οι εταιρείες κρουαζιέρας στην πόλη μας.

Εν πάση περιπτώσει ποια καθαρή πόλη; Πάνω από την πόλη μας περνάνε οι τουρίστες της κρουαζιέρας μέχρι τώρα. Δεν μπορεί να επικαλείται διευθύνων σύμβουλος σοβαρής κρουαζιέρας ότι φεύγει επειδή η πόλη δεν είναι καθαρή. Διότι ουδέποτε ο Πειραιάς αποτέλεσε προορισμό για τους ιδιοκτήτες κρουαζιέρας προς τον Πειραιά. Αποτελούσε πέρασμα. Έπαιρναν από τον προβλήτα τους τουρίστες τους πήγαιναν στην Ακρόπολη και είναι θεμιτό, στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών, στην Πλάκα, στο Μοναστηράκι  και επέστρεφαν για να φύγουν. Ποια τουριστική διαδρομή ενόχλησε τον κ. Αναστασιάδη και ποια δήθεν βρώμικη πόλη ενόχλησε;

Δεν θέλω να ανοίξω καμία βεντέτα με καμία εταιρεία και κανένα πρόσωπο. Εγώ σκόπευα να στείλω μια επιστολή στον ιδιοκτήτη της εταιρείας και όχι στον κ. Αναστασιάδη ο οποίος έκανε την τοποθέτησή του. Κατά τη γνώμη μου, όφειλε να απαντήσει σε αυτά που λέω.

Για τους πραγματικούς λόγους που η CELESTΥAL επιλέγει ενδεχομένως  να πάει στο Λαύριο και όχι τους προσχηματικούς. Δεν ήταν η πόλη καλύτερη το 2014 ούτε το 2013 ούτε το 2011 ούτε το 2010 που παρέμενε εδώ. Επαναλαμβάνω, οι αλλαγές στο λιμάνι του Πειραιά και τα συμφέροντα που υπάρχουν, γιατί αν θυμάστε στη συνέντευξη που είχε δώσει, ο βασικός λόγος ήταν ότι μπαίνουν μέσα στο λιμάνι στις 06:00 και προηγούνται τα πλοία της COSCO κλπ. Άρα, να δούμε αυτά και τα κόστη του Πειραιά και του Λαυρίου και μετά παρεμπιπτόντως ας  αναφερθούμε και στα προβλήματα της πόλης".

 

- Για την επιστροφή των Ποσειδωνίων στον Πειραιά
 
"Είναι μια δύσκολη υπόθεση η επιστροφή των Ποσειδωνίων στην πόλη του Πειραιά. Είναι όμως μια δική μας υπόσχεση προεκλογική. Να πω για πρώτη φορά ότι - τώρα που φαίνεται να ολοκληρώνεται η σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού - μία πρόταση μου προς τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ,  με τον οποίο κυρίως εμείς είχαμε την επαφή σε σχέση με την εξέλιξη στο λιμάνι και λιγότερο με την κυβέρνηση, στο επενδυτικό του πρόγραμμα ο ανάδοχος που θα αναλάβει, η δική μου γραπτή πρόταση προς τον κ. Πιτσιόρλα,  είναι να δημιουργηθεί ένα Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο στον Πειραιά τέτοιο που να μπορούμε να έχουμε την επιστροφή των Ποσειδωνίων.

Δεν μπορούσε να μπει στις ανελαστικές επενδύσεις, για όποιον έχει δει τη σύμβαση παραχώρησης, είναι άλλες οι προτεραιότητες, όμως υπάρχει ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για το οποίο θα κληθεί ο νέος χρήστης του λιμανιού να επενδύσει αφού διαβουλευθεί με τους Δήμους, όπως λέει τουλάχιστον η σύμβαση παραχώρησης.

Θα επιμείνουμε γιατί ο Δήμος Πειραιά δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει ένα τέτοιο κέντρο με τις προδιαγραφές που θέλει ο κ. Βώκος, και λογικό είναι, για να επιστρέψουν τα Ποσειδώνια στον Πειραιά.

Έχουμε συζητήσει μαζί του κατ΄ επανάληψη. Οι προδιαγραφές ενός τέτοιου εκθεσιακού κέντρου, δεν μπορεί να τις καλύψει ο Δήμος Πειραιά και δεν είναι επιλέξιμα από τα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Άρα έχουμε μια σκέψη, μήπως με τους νέους χρήστες του λιμανιού έρθουμε σε συνεννόηση και μια από τις επενδύσεις τους η οποία δεν είναι μόνο τα Ποσειδώνια, να είναι και ένα μικρό συνεδριακό κέντρο το οποίο θα είχε ενδεχομένως καλύτερο αποτέλεσμα για την πόλη μας.

Τα Ποσειδώνια αν θέλετε είναι το σημειολογικό, αλλά το να είχαμε ένα Συνεδριακό Κέντρο 1.000 ατόμων, να μπορούσαμε να φέρνουμε συνεχόμενα συνέδρια στον Πειραιά, να δουλεύουν και κάποια ξενοδοχεία, να δουλεύουν τα μαγαζιά η εστίαση κλπ, θα ήταν ιδιαιτέρως σημαντικό".

 

- Για το κυκλοφοριακό, αναφορικά με τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στον Πειραιά
 
"Το κυκλοφοριακό πρόβλημα μας απασχολεί. Εγώ αν θέλετε,  θα ρωτούσα πως θα λειτουργούσε το μεγάλο λιμάνι τους καλοκαιρινούς μήνες με αυτά τα προβλήματα που έχει η πόλη του Πειραιά σε βασικούς οδικούς άξονες λόγω των έργων. Και στην Ομηρίδου Σκυλίτση και στην Εθνικής Αντιστάσεως και σε άλλους δρόμους.

Η είσοδος και η έξοδος του Πειραιά κατά το καλοκαίρι του 2016 θα είναι "κόλαση". Θα είναι απροσπέλαστη η πόλη. Τα δεδομένα είναι αυτά για να γίνουν μεγάλα έργα, τα οποία στη χώρα μας έχουμε συνηθίσει να καθυστερούν, να παίρνουν παρατάσεις επί παρατάσεων. Τα έργα αυτά δεν είναι δημοτικά, δεν τα βρήκαμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

Το Τραμ είναι έργο της κεντρικής κυβέρνησης, ένα έργο χρηματοδοτούμενο, γιατί αυτό προκαλεί τα προβλήματα. Το μετρό είναι υπόγειο και δεν έχει προβλήματα. Δημιουργεί μερικά προβλήματα σε κατοίκους λόγω των εργοταξίων. Το κυκλοφοριακό είναι το μεγάλο μειονέκτημα της πόλης, αφορά τη λειτουργία του λιμανιού, την Κρουαζιέρα, αφορά και το Yacht Show, αλλά και την καθημερινότητα των δημοτών μας. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω ως Δημοτική Αρχή.

Πριν μια εβδομάδα, ήμουν στον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Σγουρίδη και μου είπε ότι μέσα σε αυτή την εβδομάδα ή το αργότερο την επόμενη,  θα συγκαλέσει μια σύσκεψη με τις εταιρείες Μετρό και Τραμ ΑΕ, τις αναδόχους εταιρείες και τον Δήμο για να βάλουμε τουλάχιστον ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο θα λειτουργήσει,  γιατί μέχρι τώρα κανένα χρονοδιάγραμμα δεν έχει τηρηθεί και να ζητήσουμε τη συνδρομή της Τροχαίας.

Δυστυχώς η Τροχαία δεν διαθέτει το προσωπικό για να  βοηθήσει την κατάσταση,  να συνδράμει τουλάχιστον κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που λειτουργεί το λιμάνι ή και στην έκθεση και σε όποια άλλη πρωτοβουλία ή διοργάνωση φιλοξενούμε. Η γκρίνια των δημοτών και των επισκεπτών μας είναι τα έργα, δυστυχώς όμως δεν αφορά στον Δήμο για να επιταχυνθούν οι εργασίες. Θέλω να πιστεύω ότι η Γρηγορίου Λαμπράκη θα έχει τελειώσει το καλοκαίρι, να έχουμε μια έξοδο που να έχει ολοκληρωθεί και να μπορεί να λειτουργήσει. Τα προβλήματα όμως για το μεγάλο λιμάνι θα είναι μεγάλα και κοιτάμε από τώρα σε συνεργασία με τον Διοικητή της Τροχαίας, να συνδεθούμε και με την κεντρική διοίκηση και να δούμε πως θα μπορέσουμε να έχουμε λιγότερα προβλήματα, όχι να το λύσουμε".

Αντώνης Στελλιάτος - Πρόεδρος της  Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού

"Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που μας τιμάτε με την παρουσία σας. Να πω ένα ευχαριστώ στον Δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, ο οποίος στην πρώτη κουβέντα που κάναμε για το ενδεχόμενο να κάνουμε το σαλόνι, αυτό το Yacht Show  από τον Πόρο στον Πειραιά, αντέδρασε ακαριαία και είπε "ναι", είναι μια πολύ καλή ιδέα. Επίσης να ευχαριστήσω τον Σταύρο Κυριακούλη που μας παραχώρησε σαν χορηγός την Μαρίνα για να γίνει αυτό το Show.

Μετά από 15 χρόνια στο χώρο, σκεφτήκαμε ότι ο Πειραιάς, μια και είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου και χρειάζεται και προβολή και να γίνει για 4-5 ημέρες, όσο διαρκεί το Show, το Μονακό της Ευρώπης, το attention όλου του κόσμου, σαν κέντρο αυτές τις ημέρες, θαλασσίου τουρισμού και γιότινγκ.

Είμαστε πάρα πολύ ευτυχείς που θα γίνει εδώ. Θέλουμε τη δική σας βοήθεια και συμπαράσταση ώστε να πετύχει αυτό το event που προσπαθούμε να κάνουμε και να αναδείξουμε τον Πειραιά, στα πλαίσια βέβαια και του Destination Piraeus, που κι εμείς έχουμε συμβάλει στο  Destination Piraeus να προωθηθεί.

Σας ευχαριστώ πολύ και ζητάμε τη συμπαράστασή σας και τη βοήθειά σας για να πετύχει αυτό το μεγάλο event που φτιάχνουμε για τον Πειραιάς. Σας ευχαριστώ".

 

Γιώργος Κολλίντζας - Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών

"Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Δήμο του Πειραιά, καθώς και τη Μαρίνα Ζέας Α.Ε., που τα αντανακλαστικά τους ήταν πάρα πολύ καλά, όταν συζητήσαμε την ιδέα να φέρουμε το σαλόνι που κάναμε όλα αυτά τα χρόνια στον Πειραιά. Εμείς αυτές οι δύο ενώσεις η H.Y.B.A. (Hellenic Yacht Brokers Association), που είναι 53 χρόνια στο χώρο και είναι από τις παλαιότερες ενώσεις πανευρωπαϊκά και παγκόσμια μαζί με την ΕΠΕΣΤ, έχουν κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια, για να φέρουν όλους αυτούς τους ανθρώπους του τουρισμού στη χώρα μας. Διότι απευθυνόμαστε σε μεγάλα γραφεία, σε μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς, με σκοπό να τους προσελκύσουμε, να έρθουν στην χώρα μας, το οποίο για εμάς, είναι το καλύτερο σημείο θαλάσσιου προορισμού. 

Στην έκθεση αυτή, την οποία διοργανώνουμε κάθε χρόνο, συμμετέχουν όλες οι επαγγελματικές ομάδες του χώρου και όλοι οι άνθρωποι οι οποίοι δραστηριοποιούνται γύρω από το σκάφος είτε λέγονται πλοιοκτήτες είτε λέγονται μεσίτες είτε λέγονται μηχανικοί, πληρώματα, υδραυλικοί. Όλες οι κατηγορίες έχουν σχέση με τον θαλάσσιο τουρισμό, έχουν σχέση με το σκάφος και ευελπιστούμε να αναπτύξουμε αυτό το χώρο.

Επίσης, σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε όσο το δυνατό περισσότερα σκάφη ώστε οι μαρίνες μας  να είναι γεμάτες και έτσι να μπορούν κι αυτές να προσφέρουν ένα πολύ μεγάλο έργο στο θαλάσσιο τουρισμό. Ευελπιστούμε ότι η χρονιά αυτή, το 2016, με το σαλόνι το οποίο θα διοργανώσουμε στον Πειραιά και με τις παράλληλες εκδηλώσεις τις οποίες θα κάνουμε, πιστεύω ότι θα έχει μια σημαντική επιτυχία.

Σε αυτό το σημείο, ήθελα να πω ότι οι εκδηλώσεις οι οποίες θα γίνουν μέσα στο ναυτικό σαλόνι, οι περισσότερες θα πραγματοποιηθούν στο Ναυτικό Μουσείο που είναι στο χώρο και το οποίο θα θέλαμε κι αυτό να το προβάλλουμε.

Πιστεύω ότι με την συμπαράσταση όλων σας, θα έχουμε θετικά αποτελέσματα. Για μια ακόμη  φορά, θέλω να ευχαριστήσω  όλους για την παρουσία σας εδώ, σήμερα".

 

ΛύσΣανδρος Τσιλίδης - Πρόεδρος Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων

"Τι θα μπορούσε να κάνει κάποιος οργανώνοντας μόνο εκθέσεις ή τέτοιου είδους δραστηριότητες, αν δεν είχε ταξιδιώτες; Τίποτα. Εμείς  έχουμε δημιουργήσει μια πλατφόρμα από το 2012, στην οποία προβάλλουμε μια ολόκληρη χώρα με μπόνους 12 θεματικούς τομείς και έχουμε έρθει σε συνεργασία με το Δήμαρχο της Αθήνας, κ. Καμίνη, της Θεσσαλονίκης, κ. Μπουτάρη, και επίσης με τον κ. Μώραλη, με την λογική ότι φωταγωγούμε τις πόλεις μας νωρίς, γιορτάζουμε τις πόλεις μας νωρίς.

Οι πόλεις μας έχουν ένα μοναδικό, διαφορετικό χαρακτηριστικό στοιχείο από την υπόλοιπη παγκόσμια κοινότητα. Ενώ εκεί, είναι  παντού όλα  κλειστά τρεις  ημέρες, εδώ  είναι όλα ανοιχτά τρεις ημέρες. Έχουμε λοιπόν πολλά πράγματα να προβάλλουμε.

Σε ένα πρόσφατο ταξίδι μου στην Μπρατισλάβα, συναντήθηκαν οι 38 εκπρόσωποι των γραφείων ταξιδίων  της Ευρώπης. Σε αυτό, αναφέραμε την έκθεση που θα γίνει στον Πειραιά. Είμαστε κι εμείς από αυτούς που εισηγηθήκαμε την έκθεση εδώ. Και οι λόγοι είναι πολύ απλοί.

Πρώτον: δεν μπορεί να λείπει το μεγάλο λιμάνι της πόλης του Πειραιά από ένα τέτοιο σημαντικό γεγονός.

Δεύτερον: έχουμε το αεροδρόμιο. Δεν θα μπορούσε να μην αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο που έχουμε κατευθείαν πτήσεις στην Αθήνα. Δεν θα μπορούσε να μην αξιοποιηθεί η διαμονή των ξένων στα τόσα πολλά ξενοδοχεία που υπάρχουν και δουλεύουμε με αυτά τα γραφεία και τα ξενοδοχεία όλο το χρόνο.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι το δίκτυο επικοινωνίας του συνδέσμου μας, το οποίο επικοινωνεί με 4,5 εκατομμύρια γραφεία  σε όλον τον κόσμο, μιλώντας γι΄ αυτήν την χώρα, γι΄ αυτό το προϊόν που είναι η δουλειά μας, είναι στα χέρια και στην διάθεση της  οργανωτικής επιτροπής του East Med Yacht Show, στο οποίο υποσχόμεθα  ότι θα κάνουμε το ίδιο που κάναμε πέρυσι με περισσότερη ευχέρεια, γιατί έχουμε καλύτερα εργαλεία  να δουλέψουμε".

 

Σταύρος Κυριακούλης - Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρίνα Ζέας Α.Ε.

"Σας ευχαριστώ κι εγώ και ιδιαίτερα τον κ. Δήμαρχο για την παρουσία του. Όταν ο Αντώνης Στελλιάτος έφερε στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΠΕΣΤ την πρόταση να μεταφερθεί το σαλόνι από τον Πόρο στην Αττική και πιο συγκεκριμένα στον Πειραιά, αμέσως θεωρήσαμε ότι η Μαρίνα Ζέας, αποτελεί το ιδανικό μέρος για τη διοργάνωση μια τέτοιας έκθεσης.  

Η Μαρίνα Ζέας μετά την πλήρη ανακαίνιση το 2004, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες διαθέτει 670 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη έως και 150 μέτρα μήκος και την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για να φιλοξενήσει μια τέτοια διοργάνωση. Ας μην ξεχνάμε ότι λόγω των υποδομών της και του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών που προσφέρει, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο άρτια οργανωμένες μαρίνες της Μεσογείου.

Για τις ανάγκες του ελλιμενισμού των σκαφών της έκθεσης θα διατεθεί η προβλήτα Α. Ήδη γίνονται οι απαραίτητες συνεννοήσεις για την μετακίνηση των μη επαγγελματικών σκαφών από την προβλήτα, ενώ η διοίκηση της μαρίνας είναι σε συνεχή επικοινωνία με την οργανωτική επιτροπή για την επίλυση οργανωτικών θεμάτων.

Αναμφισβήτητα η μεταφορά της έκθεσης στον Πειραιά και τη Μαρίνα Ζέας,  σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη  διοργάνωση και σαν διοίκηση του χώρου που την φιλοξενεί, θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επιτυχία της, αλλά και για την επιτυχία γενικότερα του θαλάσσιου τουρισμού και του ελληνικού γιοτ".

 

Γιώργος Βερνίκος - Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΕ, Πρόεδρος Οικονομικής & Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδος

"Αγαπητοί φίλοι, αγαπητέ Δήμαρχε, καμιά φορά τα πράγματα θέλουν τον χρόνο τους για να κάνουν τον κύκλο τους. Το ότι ένα ναυτικό σαλόνι θα έπρεπε να γίνεται στον Πειραιά και να έχει σπίτι του τον Πειραιά είναι αυτονόητο, αλλά καμιά φορά χρειάζεται κανείς να περιπλανηθεί προκειμένου να καταλήξει εκεί που πρέπει.

Και έλαχε στη δική στου Δημαρχεία να γίνει αυτό το πράγμα. Σε ευχαριστούμε πολύ. Πιστεύω ότι πράγματι ο Πειραιάς είναι το κατάλληλο μέρος γιατί ένα ναυτικό σαλόνι  θέλει και μια αντίστοιχη πόλη και μια ισχυρή πόλη για να το στηρίζει. Και αυτό φάνηκε και μέσα από τη διαδρομή. 

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, τον φίλο Λύσσανδρο Τσιλίδη, που υιοθέτησε αυτό το πράγμα. Γιατί ο σκοπός αυτού του ναυτικού σαλονιού είναι ακριβώς να είναι και μια γιορτή της θάλασσας που να κινητοποιεί περισσότερο κόσμο. Να κινητοποιεί κόσμο που ονειρεύεται το σκάφος, που πέρα από μια διαφήμιση της χώρας, του θαλάσσιου τουρισμού και του Πειραιά, να κινητοποιεί όσο γίνεται περισσότερο  κόσμο και στα πλαίσια αυτά ο ρόλος ο δικός σας, του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, είναι πάρα πολύ σημαντικός.

Αγαπητέ Σταύρο σε ευχαριστούμε  και για τη δική σου συνεισφορά και τη βοήθεια  σε αυτήν την υπόθεση και  εύχομαι στους  οργανωτές και στους συνδιοργανωτές, το καλύτερο, ώστε πράγματι να καταφέρουμε να τους πείσουμε σωστά, να κινητοποιήσουμε τον κόσμο, να είναι μια μεγάλη γιορτή".

 

Αλέξανδρος Μαζαράκης - Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος

"Εκπροσωπώ το Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον κ. Στελλιάτο και την ΕΠΕΣΤ για την δυνατότητα που μας έδωσαν να συνδιοργανώσουμε την έκθεση, το  East Med Yacht Show. Επίσης,  ευχαριστούμε πάρα πολύ τον Δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, που έθεσε την διοργάνωση υπό την αιγίδα του και ανταποκρίθηκε άμεσα και με ενθουσιασμό σε αυτό το εγχείρημα. Φυσικά  και την Μαρίνα Ζέας που αποτελεί και τον κύριο χορηγό της έκθεσης. 

Ο Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π  και ο HATTA ως συνδιοργανωτές, καλούμαστε με την συμμετοχή μας να συνδράμουμε ώστε η έκθεση να έχει θετικά αποτελέσματα, με στόχο την ανάδειξη των εναλλακτικών  μορφών τουρισμού και των ελληνικών νησιών μας".
 
Στη Συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, Πέτρος Κόκκαλης, ο Αντιδήμαρχος Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών, Χρήστος Αγραπίδης, ο Πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν., Σταύρος Ελληνιάδης, ο Δ. Βενετόπουλος, Γ. Γραμματέας  Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, o Γ. Ορφανός, Γ. Γραμματέας Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών, ο Π. Λουτριώτης, μέλος Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών, ο Γ. Παλιούρας, μέλος Δ.Σ. του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, ο Ε. Μπιμπής, Α’ Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, ο Ε. Καββάς, Β’ Αντιπρόεδρος, Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, η Ε. Βρυώνη, Αναπλ/ρια Γ. Γραμματέας Συνδέσμου ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, ο Μ. Σαρλής, Αντιπρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο Ν. Βερνίκος, Πρόεδρος Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου/ICC Ελλάς και η Ε. Δαμίγου, εκπρόσωπος Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών  Ημερόπλοων Σκαφών.

 

Πληροφορίες για το 15ο East Med Yacht Show

Η Έκθεση, θεσμός, για το Επαγγελματικό Yachting στην Ελλάδα, για 15η συνεχή χρονιά διοργανώνεται από την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) και τoν Ελληνικό Σύνδεσμο Μεσιτών & Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών (Ε.Σ.Μ.Ε.Θ.) με τη συνεργασία του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), ενώ μέχρι στιγμής  το σαλόνι έχουν θέσει  υπό την Αιγίδα τους το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (EOT), ο Δήμος Πειραιά, και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Χορηγός του 15ου East Med Yacht Show είναι η Μαρίνα Ζέας Α.Ε.