Περισσότερα από 15 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν μπόρεσαν να πιάσουν στον τερματικό σταθμό του Πειραιά, εξαιτίας της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο.).

Πρόκειται για μεγάλα πλοία γνωστά και ως "mothers" που εκτελούν τακτικές γραμμές μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη με τον Πειραιά προδιαγεγραμμένο σταθμό, ώστε να εξυπηρετείται το διμερές εμπόριο. Άλλα τόσα πλοία ναδρομολογήθηκαν χθες και σήμερα, εξαιτίας της νέας 48ωρης απεργίας που προκήρυξε απροειδοποίητα η Π.Ν.Ο. . Η διαδικασία εφαρμόστηκε όπως και τα προηγούμενα σε ανταγωνιστικούς του Πειραιά τερματικούς λιμένες, πολλοί εκ των οποίων στην Τουρκία.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πηγές χρηστών του λιμανιού του Πειραιά, υπήρχαν προγραμματισμένες άνω των 15 χιλιάδων κινήσεων, δηλαδή φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων που δεν έγιναν την Δευτέρα και την Τρίτη, και άλλες τόσες χθες καισήμερα. Συνολικά τα φορτία που δεν καθίσταται δυνατό να εξυπηρετηθούν από τον Πειραιά τις τέσσερις αυτές ημέρες, ξεπερνούν ήδη το 10% της αντίστοιχης περυσινής κίνησης του Νοεμβρίου.

Η κατάσταση που δημιουργήθηκε από την απεργία προσλαμβάνει διαστάσεις υπονόμευσης της διεθνούς εικόνας του Πειραιά - ως κομβικού τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων - και η εικόνα έχει αρχίσει να θυμίζει μέρες 2008, όταν οι απεργίες "γονάτισαν" την ελληνική λιμενική βιομηχανία.

Η απεργία όμως έρχεται και σε κρίσιμη εποχιακά περίοδο, με μεγάλο μέρος των εισερχόμενων φορτίων να προορίζεται για τον εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς εν όψει των εορτών, οπότε και πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων. Όπως και φορτίων που προορίζονται όχι για μεταφόρτωση σε άλλα μικρότερα καράβια, αλλά για σιδηροδρομική μεταφορά στην κεντρική Ευρώπη.

Κάποια εξ αυτών ανήκουν σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογικών και ηλεκτρονικών ειδών, που δοκιμάζουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Ένα διαμεταφορικό μοντέλο που έχει χτιστεί με πολύ κόπο, των εργαζομένων συμπεριλαμβανομένων.

Το πρόβλημα είναι τόσο ευρύ, καθώς αφορά και τα κρουαζιερόπλοια, την ακτοπλοΐα και τους μετανάστες, που προκαλεί αντιπαράθεση και μεταξύ Υπουργού Ναυτιλίας και Π.Ν.Ο. παρά την αδιαμφισβήτητα πάγια φιλεργατική στάση του Θοδωρή Δρίτσα.