Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί σχετικά με την υπόθεση του ναυαγίου των Κυθήρων, που από τις 29 Αυγούστου του 2000 «περιμένει» το πότε θα αρχίσει η εκμετάλλευσή του σαν τουριστικό αξιοθέατο, αλλά και σαν ελκυστικός τόπος καταδύσεων.

Πρόκειται για το Φ/Γ “Nordland” που προσάραξε στη νησίδα Δραγονάρες -έξω από το λιμάνι στο Διακόφτι των Κυθήρων- επειδή το πλήρωμα τα… είχε τσούξει! Βρίσκεται ημιβυθισμένο με την πρύμνη του, σε βάθος περίπου 30 μέτρων και με την πλώρη του εκτός θαλάσσης.

Παρά το γεγονός ότι το ναυάγιο έχει καταστεί σαν ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά τουριστικά αξιοθέατα των Κυθήρων και έχει αξιολογηθεί ως ένα σημαντικό και δημοφιλές σημείο καταδύσεων για Έλληνες και αλλοδαπούς καταδύτες, αλλά και για σχολές καταδυτών και όμως η πολιτεία δεν έχει δείξει κάποιο έμπρακτο ενδιαφέρον. Και εύλογα εκφράζεται η απορία, πώς και δεν έχει εκδηλωθεί τοπικό ενδιαφέρον και οι ιθύνοντες να ρίξουν μία ματιά μήπως π.χ. το ΕΣΠΑ διαθέτει κονδύλια για απαλλοτρίωση και για χαρακτηρισμό ως Πάρκου Καταδύσεων…

Έτσι, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του “Nordland”, έπρεπε να βρει κάποια λύση και ενημέρωσε εγγράφως τις αρμόδιες υπηρεσίες στα Κύθηρα, ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων για την πώληση του ναυαγίου σε Τούρκους και την διάλυσή του «βάσει υπαρχούσης αδείας του ΥΕΝ»!

Ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο των συζητήσεων για να γίνει σκραπ το ναυάγιο από εταιρεία τουρκικών συμφερόντων, ξαφνικά εμφανίζεται ο Αναπτυξιακός Σύλλογος Επαγγελματιών Διακοφτίου, ο οποίος με επιστολή του (ένθετη φωτό) προς τον εκπρόσωπο της ιδιοκτήτριας Lamar Group SA, Χρήστο Στάθη, αναφέρει την «πάγια θέση του συλλόγου και των κατοίκων του Διακοφτίου» που είναι «η παραμονή του NORDLAND στη θέση που έχει ναυαγήσει, δεδομένου ότι αποτελεί πλέον, με την πάροδο του χρόνου, ενσωματωμένο και αναπόσπαστο στοιχείο του ανάγλυφου του συνολικού τοπίου της περιοχής».
Επίσης, στην επιστολή τονίζεται ότι «επειδή η ύπαρξή του έχει γίνει ευρύτερα γνωστή, έχει καταστεί πλέον πόλος έλξης για τους επισκέπτες του νησιού, στοιχείο αξιοποιήσιμο για την ανάπτυξη της περιοχής».

Μετά από αυτή την εξέλιξη, η οποία συμπίπτει με τον ερχομό του καλοκαιριού, ίσως να λάβει άλλη ροή η υπόθεση και το ναυάγιο του “Nordland”, να παύσει να μένει ανεκμετάλλευτο – έστω κι αν πέρασαν 16 χρόνια…