Συζήτηση με εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων της πόλης πραγματοποίησαν χθες, ο Δήμαρχος Πειραιά και επικεφαλής του συνδυασμού «Πειραιάς Νικητής» κ. Γιάννης Μώραλης και ο ηγέτης της ΠΑΕ Ολυμπιακός και υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τον «Πειραιά Νικητή» κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, στο πλαίσιο της τακτικής συνεδρίασης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. κ. Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος τόνισε πως οι παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής είχαν απτά αποτελέσματα στο κομμάτι της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας στην πόλη, περιγράφοντας τις προκλήσεις του μέλλοντος. Παρούσα στο πάνελ ήταν η υποψήφια ευρωβουλευτής της ΝΔ, Άννα Ασημακοπούλου.

Ο Δήμαρχος Πειραιά  κ. Γιάννης Μώραλης, μίλησε για τις αναπτυξιακές ενέργειες  της Δημοτικής Αρχής με στόχο την τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον Πειραιά, καθώς και στις καινοτόμες δράσεις που θα υλοποιηθούν την  επόμενη δημοτική περίοδο, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του επιχειρείν στον Πειραιά.

Συγκεκριμένα ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε στο  Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου, λέγοντας πως ο Δήμος Πειραιά απέσπασε την 4η θέση από τις συνολικά 68 προτάσεις στο πλαίσιο της δράσης «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομίας 2014 -2020» και θα χρηματοδοτηθεί με 1.804.108,78 ευρώ για την υλοποίηση δράσεων.

Επιπλέον αναφέρθηκε στο  Κέντρο Επιχειρηματικής Καινοτομίας για τη γαλάζια ανάπτυξη που έχει δρομολογηθεί, καθώς και στις δράσεις επιχειρηματικότητας που θα υλοποιηθούν μέσω της ΟΧΕ το επόμενο διάστημα, συνολικού προϋπολογισμού 24.000.000 ευρώ. Επιπλέον ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε στη δυνατότητα συνεργασίας Δήμου και Επιμελητηρίων για τη δημιουργία «Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων» στα Επιμελητήρια.

Ο Δήμαρχος Πειραιά τόνισε πως συμφωνεί ότι είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί περαιτέρω η σχέση του Δήμου Πειραιά με τον ΟΛΠ, προκειμένου να υλοποιηθούν από κοινού συνέργειες, επ΄ ωφελεία της πόλης.

Ο κ. Μώραλης μίλησε επίσης για τη δρομολόγηση των διαδικασιών για την ίδρυση της «Ιπποδάμειας αγοράς» τροφίμων σε συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια Πειραιά και στις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής προκειμένου να γίνει η πόλη μας ελκυστικός τουριστικός προορισμός,

Για τα έργα του τραμ και του μετρό, τόνισε πως έχουν ταλαιπωρήσει σε μεγάλο βαθμό την πόλη, επισημαίνοντας πως πρέπει να επισπευστούν οι εργασίες για την ολοκλήρωσή τους, οι οποίες  καθυστερούν τραγικά με ευθύνη της κεντρικής διοίκησης.

Ο Δήμαρχος Πειραιά υπογράμμισε πως ικανοποιήθηκε το αίτημα των παραγωγικών  τάξεων της πόλης για μείωση των τελών, εξαιτίας των έργων του τραμ και του μετρό, επισημαίνοντας πως κατά τη διάρκεια της θητείας του, υπάρχει έκπτωση 86% στα δημοτικά τέλη σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κοντά στα εργοτάξια του μετρό στην Β΄ και E΄ Δημοτική Κοινότητα, ενώ τόνισε ότι θα συζητηθεί η προοπτική περαιτέρω μείωσης των τελών.

Επίσης ανακοίνωσε  πως πρόθεση της δημοτικής αρχής ήταν από την αρχή η εκπόνηση μια μεγάλης κυκλοφοριακής μελέτης μόλις ολοκληρωθεί το έργο του τραμ, έτσι ώστε να γίνουν αν κριθεί απαραίτητο κυκλοφοριακές αλλαγές, με βάση επιστημονικά δεδομένα.

Ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε στη συνέχεια στους ευρωπαϊκούς πόρους που εξασφάλισε η Δημοτική Αρχή μέσω της Ολοκληρωμένη Χωρικής Επένδυσης ύψους 80.000.000 ευρώ, τονίζοντας πως συνδυαστικά με άλλες χρηματοδοτικές πηγές που ανέρχονται στα 30.000.000 ευρώ, θα υλοποιηθεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό σχέδιο στην ιστορία της πόλης, με έργα και παρεμβάσεις που θα αλλάξουν προς το καλύτερο τον Πειραιά.

Επίσης τόνισε  τις  μεγάλες παρεμβάσεις του Δήμου που αποτελούσαν αιτήματα δεκαετιών, όπως είναι η ανάπλαση στο Μικρολίμανο, οι αναπλάσεις στην Ακτή Δηλαβέρη και στην Πειραϊκή που ακολουθούν, καθώς και στην αξιοποίηση του Πύργου Πειραιά, η οποία, όπως τόνισε, θα φέρει έσοδα στον Δήμο, αναβαθμίζοντας την γύρω περιοχή.

Ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε επίσης στο νοικοκύρεμα των οικονομικών που πέτυχε η Δημοτική Αρχή, λέγοντας πως εξοικονομούνται 7.000.000 ευρώ από την αναχρηματοδότηση του δανείου. Για το θέμα του  ΚΑΣ και τον χαρακτηρισμό της Α’  και Β’ Δημοτικής Κοινότητας  και μικρού  μέρους της Γ’ ως αρχαιολογικού χώρου, ο κ. Μώραλης επεσήμανε μεταξύ άλλων, πως η προστασία των αρχαιοτήτων είναι σημαντική αρκεί να μην εμποδίζει την ανάπτυξη, λέγοντας πως η κυβέρνηση θα έπρεπε να προχωρά σε χρηματοδοτήσεις, προκειμένου να αναδειχθούν οι αρχαιότητες.

Επίσης ο Δήμαρχος Πειραιά μίλησε για την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών της πόλης επισημαίνοντας πως ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη,  στην ανάπτυξη της πολιτιστικής ταυτότητας του Πειραιά, στην ανάδειξη της πόλης ως τουριστικού προορισμού.

Ο κ. Μώραλης σημείωσε πως θα συζητήσει τις προτάσεις των παραγωγικών φορέων, προκειμένου να υπάρχει η καλύτερη δυνατή συνεργασία για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην πόλη.

 «Η πόλη μας έχει αρχίσει να αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και πιστεύω ότι σε ένα με δυο χρόνια ο Πειραιάς θα είναι μια διαφορετική πόλη. Η στήριξη του Βαγγέλη Μαρινάκη στον Δήμο είναι σημαντική. Έχουμε ένα κοστολογημένο πρόγραμμα, εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις και στόχος μας είναι να κάνουμε ακόμα περισσότερα για την πόλη μας τα επόμενα χρόνια», τόνισε ο κ. Μώραλης.

Από την πλευρά του, ο ηγέτης της ΠΑΕ Ολυμπιακός και υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τον «Πειραιά Νικητή» κ. Βαγγέλης Μαρινάκης,  στάθηκε ιδιαίτερα στις δυσλειτουργίες που επέφεραν στην καθημερινότητα της πόλης τα έργα του τραμ και οι σχετικές καθυστερήσεις, καθώς και στο γεγονός της αδιαφορίας της κεντρικής εξουσίας κάθε φορά που ο Δήμος επεδίωκε να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που προέκυπταν. Ο κ. Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι δεν έπρεπε να περάσει το Τραμ από το κέντρο της πόλης. Ανέφερε μάλιστα ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διαδικασία των δοκιμαστικών δρομολογίων εντός της προεκλογικής περιόδου.

Έκανε επίσης αναφορά και στο κομμάτι του εργοταξίου του μετρό, όπου όπως τόνισε, πέραν των καθυστερήσεων που παρατηρούνται και σε αυτή την εργολαβία, δεν τηρήθηκαν οι προβλέψεις κυρίως στο θέμα  τήρησης των κανόνων της  υγιεινής.

Προχωρώντας μάλιστα σε μια ρηξικέλευθη πρόταση, πρότεινε την απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη, των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την καθυστέρηση των εν λόγω εργολαβιών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.