Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα των Υποδομών παρουσιάζουν σήμερα το απόγευμα, στις 16:30, στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, ο αντιπρόεδρος του κόμματος και υπεύθυνος για το πρόγραμμα Κωστής Χατζηδάκης και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Σερρών Κώστας Καραμανλής.

Το δημοσίευμα των Παραπολιτικών για το «βρετανικό μοντέλο» στην υλοποίηση των υποδομών που υιοθετεί η ΝΔ

Μεταξύ των έργων, ο πρόεδρος της ΝΔ αναμένεται να ανακοινώσει την απόφαση για κατασκευή ενός «εναλλακτικού αυτοκινητοδρόμου» που θα ενώσει την Ελευσίνα με την Υλίκη, θα είναι μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων και θα παρακάμπτει πλήρως την Αθήνα.

Παράλληλα, η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Υποδομών και η απευθείας υπαγωγή του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής στον πρωθυπουργό σηματοδοτούν τη σημασία που αποδίδει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα έργα υποδομών, με στόχο την επανεκκίνηση της οικονομίας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες του Φιλελεύθερου, σήμερα αναμένεται να ανακοινωθούν νέα έργα, όπως η βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης, η ενίσχυση της περιοχής της Μάνδρας, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας με λειτουργικές συνδέσεις με το υπόλοιπο δίκτυο, όπως και έργα διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και παρεμβάσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τον τουρισμό.

Και φυσικά για το Ελληνικό, υποδομή που θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, έργο σύμβολο της νέας Ελλάδας.

Τέλος, το πρόγραμμα της ΝΔ εστιάζει στη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και στα ζητήματα χρηματοδότησης εντός και εκτός Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Τι προβλέπει το «βρετανικό μοντέλο»

«Οδηγό» για το εγχείρημα αυτό αποτελεί το βρετανικό Infrastructure and Projects Authority, που αναφέρεται στο γραφείο του πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου και στο υπουργείο Οικονομικών και συναπαρτίζεται από ειδικούς και τεχνοκράτες. Με βάση αυτό το μοντέλο, θα δημιουργηθεί μια ξεχωριστή γραμματεία ή δημόσια εταιρεία ή κάποια άλλη σχετική κρατική δομή, που θα υποστηρίζει το κυβερνητικό συμβούλιο που προαναφέραμε.

«Δεν θα ξεκινούν τα έργα αποσπασματικά από υπηρεσίες ή από υπουργεία», επισημαίνει ο συνεργάτης του προέδρου της Ν.Δ., που σημειώνει παράλληλα ότι στη «γαλάζια» πρόταση θα υπάρχει η αναμόρφωση της διαδικασίας για το πώς ένα έργο ωριμάζει και φτάνει να προκηρυχθεί και στη συνέχεια να υλοποιηθεί. Θα προβλέπεται αναβαθμισμένη μελέτη σκοπιμότητας και κόστους-οφέλους, διαδικασία προέγκρισης χρηματοδότησης του έργου, βελτίωση της διαδικασίας επίβλεψης και πιστοποίησης σε όλα τα στάδια των έργων, αλλά και ίδρυση ενός παρατηρητηρίου κόστους απαλλοτριώσεων.