Ήδη ο Πειραιάς ανέβηκε πέρυσι κατά έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στη σχετική ετήσια λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List (Global Ports Top 100), στην 38η θέση διεθνώς από την 44η το 2016, και βρίσκεται στην 7η θέση μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών. Φέτος αναμένεται να κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών.

Το 2017, η συνολική διακίνηση του Πειραιά έχει εκτοξευθεί πάνω από τα 4,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (TEUs), με το λιμάνι να ενισχύεται στην παγκόσμια κατάταξη κατακτώντας την 38η θέση από την 96η– είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Επιπλέον, κάθε εβδομάδα δεκαέξι με δεκαοκτώ εμπορευματικές αμαξοστοιχίες αναχωρούν από τον Πειραιά για την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα για τη διασύνδεση των θαλάσσιων και χερσαίων γραμμών Κίνας και Ευρώπης έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά και επιδιώκεται η μεταμόρφωση σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα αναδιανομής φορτίου και σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Logistic Services της περιφέρειας, με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Η COSCO ολοκληρώνει την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων στις αρχές του 2019 στον Προβλήτα III. Τα μεγέθη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται, με πολλά εξ αυτών να έχουν δυναμικότητα άνω των 20.000 TEUs, και ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι που είναι καλά προετοιμασμένο για την εξυπηρέτησή τους με τις Super Post Panamax γερανογέφυρες που διαθέτει.

Στο πλαίσιο αυτό ήρθαν να προστεθούν στο μεγάλο λιμάνι της χώρας τρεις νέες γερανογέφυρες. Ειδικότερα, στο terminal της COSCO έφθασαν εχθές το απόγευμα 3 νέες γερανογέφυρες super post panamax , με το heavy lift πλοίο Zhen Hua 25 , οι οποίες θα βοηθήσουν στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του terminal.