Στον Πειραιά αναμένεται να καταπλεύσει  σήμερα Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί ποτέ το λιμάνι. Πρόκειται για το μήκους 420 μέτρων, νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «China Cosco Taurus», που στο παρθενικό του ταξίδι, θα προσορμίσει στο δυτικό μέτωπο του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), στο πλαίσιο των τακτικών δρομολογίων που θα πραγματοποιεί από εδώ και στο εξής με αφετηρία την Κίνα και προορισμό το Ρότερνταμ. Το «China Cosco Taurus», με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu), όπως και το «αδελφό» «China Cosco Aries», είναι ένα από τα Giga Carriers, όπως αποκαλούνται τα κολοσσιαία αυτά πλοία άνω των 18.000 teu, που υπηρετούν τον νέο «θαλάσσιο» Δρόμο του Μεταξιού, ο οποίος ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη.

Ήδη στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ,  μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα τρία τέτοια Giga Carriers, ενώ με βάθη από 16,5 μ. έως 19,5 μ. είναι ένα από τα βαθύτερα λιμάνια παγκοσμίως.

ΟΛΠ: Ετήσια αύξηση διακίνησης 6,4%

Να σημειωθεί ότι το 2017 ο ΟΛΠ διακίνησε 3,692 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, που ταυτόχρονα είναι και νέο ιστορικό υψηλό.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κινεζικός όμιλος της Cosco, το λιμάνι του Πειραιά παραμένει το κορυφαίο σε επιδόσεις , εκτός Κίνας, στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων.

Ειδικότερα, τον Οκτώβριο του 2017 καταγράφηκε και η υψηλότερη επίδοση μέχρι σήμερα, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 352,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 290,3 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2016, μια αύξηση της τάξεως του 21,3%. Ανοδος κατά 18,6% σημειώθηκε και κατά τον τελευταίο μήνα του έτους.

Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο διακινήθηκαν συνολικά 317,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 267,9 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2016.
Ειδικά, όσον αφορά τον Δεκέμβριο, βασικό ρόλο στην άνοδο της εν λόγω δραστηριότητας διαδραμάτισε το γεγονός ότι ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις της ταϊβανέζικης Evergreen Line, στο πλαίσιο σχετικής απόφασής της να ενισχύσει τη θαλάσσια σύνδεση που παρέχει μεταξύ της Μεσογείου και της Β. Ευρώπης, σε συνεργασία τόσο με την Cosco όσο και με την ιαπωνική Yang Ming Marine. Η εν λόγω κίνηση θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις ροές εμπορευματοκιβωτίων προς το λιμάνι του Πειραιά, ιδίως κατά το 2018.


Θετική επίδραση για την αύξηση του 2017 είχε και το γεγονός ότι πλέον έχουν αρχίσει να σταθεροποιούνται τα θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τη διαμόρφωση των νέων συμμαχικών γραμμών (alliances), στις οποίες συμμετέχει ο όμιλος της Cosco.